Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-05-04@10:10:42 GMT

افشای نقش اسرائیل در دستگیری مرضیه هاشمی

تاریخ انتشار: ۴ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۹۷۲۸۱

به گزارش تسنیم، خانم سینتیا مک‌کینی، نماینده 6 دوره کنگره آمریکا در مصاحبه با شبکه تلویزیونی ایرانی افق در مورد نقش دولت سایه اسرائیل در دستگیری مرضیه هاشمی گفت: اعتقاد دارم که دولت پنهان (اسرائیل) ، مستقیما مسئول این اتفاقات علیه خواهرم است. مهم نیست که ترامپ راجع به بیرون آوردن سربازان ما از سوریه و افغانستان چه می‌گوید چرا که در مقابل این صحبت‌ها، صدایی دیگری وجود دارد که حرف حق را می‌زند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر این باور هستم که نیروهایی در دولت آمریکا و کاخ سفید هستند که سیاست‌های ترامپ را به نفع عده‌ای خاص، تخریب می‌کنند و زمینه‌ساز چنین اتفاقاتی برای خانم هاشمی می‌شوند. وی در پاسخ به این سوال که آیا حدس می‌زدید، مرضیه هاشمی دستگیر شود، گفت: مطلقا. هرگز انتظار نداشتم که داستانی با این شیوه رخ بدهد. در حقیقت باید گفت که کار دولت پنهان چنین است. آنان نقشه می‌ریزند که مردم را غافل‌گیر کنند. به نظرم دولت پنهان در آمریکا همان نیوکان‌های صهیونیستی هستند. مرضیه هاشمی در کمال معصومیت وارد این قضیه شده است. خاطرم هست که او در سال 2011 با من مصاحبه کرد و برای او واقعیت‌های مهمی را فاش کردم. متاسفانه باید بگویم که مردم آمریکا و کنگره برای دولت آمریکا هیچ اهمیتی ندارد بلکه اولویت‌های تحت کنترل اسرائیل برای آنان مهم است. آنان تمایل دارند که آمریکا را نابود کنند و در ادامه قصد دارند با نابودی کشورهای عرب خاورمیانه، زمینه‌سازی نابودی ایران را فراهم کنند. مرضیه هاشمی، مجری پرس تی وی بعد از ظهر چهارشنبه از بازداشت آزاد شده است. این خبرنگار آمریکایی الاصل شبکه پرس تی وی نزدیک به 11 روز در زندان آمریکا به سر برد و در ابتدای دستگیری حقوق مذهبی و فردی وی نادیده گرفته شده بود. مرضیه هاشمی که متولد آمریکا است، روز یکشنبه 13 ژانویه (23 دی‌) بدون اقامه هیچ دلیلی در فرودگاه «سنت لوئیس» آمریکا بازداشت و به یک بازداشتگاه پلیس فدرال آمریکا «اف‌ بی‌ آی» در واشنگتن دی‌سی منتقل شده بود. او برای دیدار با خانواده‌ و عیادت از برادر بیمارش به زادگاهش سفر کرده بود. قاضی اولین دادگاه هاشمی که روز جمعه 18 ژانویه (28 دی‌) تشکیل شد، اذعان کرده است که مرضیه هاشمی هیچ جرمی مرتکب نشده و باید در یک پرونده نامشخص صرفا به عنوان شاهد در دادگاه حاضر شود. یادآور می شود خانم هاشمی خبرنگار، مستندساز و گوینده‌ شبکه‌ی پرس تی‌وی است. مرضیه هاشمی در جوانی تحت تاثیر شخصیت امام خمینی، بنیانگذار انقلاب ایران، مسلمان شد و به ایران مهاجرت کرد. وی 25 سال است که در ایران زندگی می کند.

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۹۷۲۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نامه ۵۰ قانونگذار آمریکایی به بایدن و درخواست برای توقف حمله به رفح

گروهی متشکل از ۵۰ قانونگذار مجلس نمایندگان آمریکا در نامه‌ای به جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا از دولت وی خواستند تا از همه ابزارهای موجود برای منصرف کردن تل‌آویو از آغاز عملیات تهاجمی در رفح استفاده کند.

به گزارش ایسنا، در این نامه آمده است: ما با فوریت می‌گوییم تهاجم اسرائیل به رفح در روزهای آینده کاملا غیرقابل قبول است. ما از شما می‌خواهیم با استناد به قوانین و سیاست‌های موجود، فوراً از ارائه برخی کمک‌های نظامی تهاجمی به دولت اسرائیل، از جمله کمک‌هایی که از قبل تایید شده است، خودداری کنید تا از حمله تمام‌عیار به رفح جلوگیری شود.

به گزارش اسپوتنیک، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی بارها از جمله در روز سه شنبه تاکید کرده که ارتش این رژیم برای جنگ با سازمان فلسطینی حماس با یا بدون توافق بر سر اسرا وارد رفح خواهد شد.

نتانیاهو گفته: «اسرائیل چاره دیگری جز ورود به رفح ندارد.» در نامه قانون‌گذاران آمریکایی به دولت بایدن آمده است که «دولت اسرائیل طرحی معتبر و قابل اجرا برای محافظت از غیرنظامیان در جریان عملیات احتمالی در رفح، آنگونه که دولت بایدن درخواست کرده است، ارائه نکرده است.»

در این نامه آمده است که حمله به رفح خطر بازگرداندن منطقه به آستانه یک درگیری گسترده‌تر را دارد.

در اوایل این هفته، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد گفت که عملیات در رفح یک «تشدید غیرقابل تحمل» خواهد بود که هزاران غیرنظامی را کشته و صدها هزار نفر دیگر را مجبور به فرار خواهد کرد.

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز از تل‌آویو خواسته که حمله‌ای به رفح انجام ندهد.

رسانه‌های اسرائیلی روز پنجشنبه گزارش دادند، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا به تل‌آویو پیام داده که حمله به رفح می‌تواند مانع از تلاش‌ها برای عادی سازی روابط با عربستان سعودی شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • امام جمعه رفسنجان درباره دلیل استعفایش چه گفت؟
  • اعتراف عجیب سیدمحمد خاتمی /مولوی سُنی فراری از مشهد در افغانستان کشته شد /بازخوانی خاطرات آیت الله هاشمی رفسنجانی
  • علت استعفای امام جمعه رفسنجان چه بود؟ | کرمان حاضر به ارسال استعفای من به تهران نشد...
  • نامه ۵۰ قانونگذار آمریکایی به بایدن و درخواست برای جلوگیری از حمله به رفح
  • نامه ۵۰ قانونگذار آمریکایی به بایدن و درخواست برای توقف حمله به رفح
  • بیش از ۲۰۰۰ نفر در تظاهرات دانشگاه‌های آمریکا دستگیر شدند
  • گاردین: سعودی‌ها «پلن ب» را برای معامله کلیدی با آمریکا روی میز دارند
  • هشدار ۵۷ عضو کنگره آمریکا به بایدن درباره حمایت تسلیحاتی از تل‌آویو
  • بازی آمریکا با کارت «صلح ابراهیم»
  • از تصاویر دستگیری دانشجویان معترض به رژیم صهیونیستی در آمریکا تا تصاویر دردناک از مردم غزه