Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-03@00:26:35 GMT

ماجرای عکس شهید اوریات در کنار نوزاد 9ماهه اش

تاریخ انتشار: ۴ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۹۷۴۴۶

ماجرای عکس شهید اوریات در کنار نوزاد 9ماهه اش

به گزارش روز پنجشنبه روابط عمومی مراکز فرهنگی هنری منطقه 8 و فرهنگسرای گلستان، یکصد و سی و هفتمین نشست در کوی نیکنامان با حضور خانواده‌های معزز شهیدان احمد اوریات و رضا کشوری‌پسند امروز در این فرهنگسرا برگزار شد.
احمد اوریات متولد یکم فروردین 1342 در تهران، 23 فروردین 1366 در منطقه شلمچه عملیات کربلای 8 و رضا کشوری پسند متولد 17 فروردین 1340 در تهران، 20 شهریور 1360 در کرخه به درجه رفیع شهادت نائل شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


همسر شهید اوریات در این برنامه گفت: از ایشان یک فرزند به یادگار مانده که اکنون 32 ساله است، وقتی که احمد به شهادت رسید، پسرم 9 ماه بود. او همیشه می‌گوید که هیچ وقت پدرم را نفهمیدم اما وجودش را در تک‌تک کارها و اعمالم احساس می‌کنم.
وی افزود: خود من هم این‌گونه هستم، همیشه در تمام سختی‌ها و خوشحالی‌ها، حضور احمد را در کنارم احساس می‌کنم. ما نباید هیچ وقت شهدا را فراموش کنیم. فرزندان ما باید بدانند که چه کسانی برای آرامش امروز آنان، جانشان را فدا کردند، اینکه امروز می‌توانیم سرمان را بالا می‌گیریم، از صدقه سر شهدا است.
همسر شهید اوریات در پاسخ به این سوال که آیا اکنون هم اجازه می‌دادید ایشان به جبهه برود یا خیر، اظهارداشت: باید بگویم که شهدا تصمیم خود را گرفته بودند و نیاز نبود از کسی اجازه بگیرند. شهدا توسط کس دیگری انتخاب می‌شوند و ما در این بین نقشی نداریم.
وی گفت: خاطرم هست قبل از اینکه ایشان برای آخرین بار به جبهه برود، مرخصی آمده بود. نیمه شب دیدم در پشت‌بام مشغول دعاکردن است، از او دلیل این کار را پرسیدم و گفت که در عالم رویا دیدم که تمام آسمان نام من را صدا می‌زدند. همان‌جا بود که فهمیدم این آخرین دیدار است و بازگشتی در کار نیست.
این همسر شهید، خاطره‌ای عجیب از شهید اوریات را بیان کرد و افزود: در مدت زمانی که فرزندمان به دنیا آمده بود، ایشان چند بار برای مرخصی به تهران بازگشت. در جریان یکی از این مرخصی‌ها، از ایشان درخواست کردم که تعدادی عکس با فرزندمان بگیرد اما اصلا قبول نکرد. یک حلقه 36 تایی عکس گرفته شد بدون آن که ایشان در کنار فرزندش ایستاده باشد.
وی ادامه داد: جالب است که ایشان در آخرین وصیت خود به یکی از بستگان، سفارش کرده بود که آخرین عکسش را بعد از شهادت در کنار فرزندش بگیرند، ما هم براساس وصیت ایشان عمل کردیم و آخرین عکس ایشان قبل از تدفین، در کنار فرزندش گرفته شد؛ پدر شهید در کنار نوزادی 9 ماهه.
سخنرانی مذهبی حجت‌الاسلام و المسلمین حمید وحیدی، قرائت دعای پر فیض زیارت عاشورا و مداحی ذاکر اهل بیت(ع) و تجلیل از خانواده‌های شهیدان کشوری پسند و اوریات از دیگر بخش های ویژه برنامه در کوی نیکنامان بود.
این ویژه برنامه با هدف تجلیل از خانواده‌های شهدای دفاع مقدس و مدافع حرم، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، مرور آموزه‌های دینی مناسبتی، ترویج سبک زندگی شهدا، تجدید میثاق با آرمان‌های امام (ره) و شهدا، ترویج باورهای دینی و بیان مواضع فکری و عقیدتی شیعه هر هفته در فرهنگسرای گلستان برگزار می‌شود.
تهرام/7245//1348
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها پدر شیعه فرهنگ ایثار و شهادت فرهنگی هنری نوزاد جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۹۷۴۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هم اندیشی برای تولید آثاری فاخر و در خور دو هزار شهید استان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، دبیر کنگره ملی دو هزار شهید استان در اولین کمیته تولیدات رسانه‌ای این کنگره گفت: متولی و مرجع اصلی این کمیته صدا و سیماست، اما باید دیگر اعضا با همکاری و هم افزایی و بهره برداری از ظرفیت‌ها نسبت به تولید آثار فاخر در خور شهدا ذیل این کمیته تلاش کنند.


سردار یوسفی افزود:تولید سریال، مستند، کلیپ، نماهنگ و پویش‌های مختلف می‌تواند در معرفی شهدا به خصوص شهدای شاخص استان به اقشار وگروه‌های مختلف کمک کند که در راستای کنگره ملی دو هزار شهید استان باید مد نظر قرار گیرد.


در این نشست دیگر اعضا هم به بیان نظرات و پیشنهادات خود پرداختند.


دومین کنگره ملی دو هزار شهید خراسان جنوبی سال ۱۴۰۴ در استان برگزار خواهد شد.

دیگر خبرها

  • وداع با پیکر ۲ شهید گمنام در حرم حضرت معصومه(س)
  • اعلام جزئیات تشییع پیکر شهدای تازه تفحص شده در اصفهان
  • پیکر مطهر شهید «محمد شفیع فیضی زاده» وارد ایلام شد
  • هم اندیشی برای تولید آثاری فاخر و در خور دو هزار شهید استان
  • پیکر شهید گمنام وارد یزد شد
  • از چند ماهگی به نوزاد ماست بدهیم ؟
  • تفحص پیکر هشت شهید دفاع مقدس
  • تلاش کشتی‌گیران غول پیکر برای درآوردن گریه نوزادان (عکس)
  • هویت ۸ شهید در استان فارس شناسایی شد
  • یادواره ۴۵ شهید کارگر در تربت جام برگزار شد