Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان هواشناسی کشور با اشاره به اینکه باروری ابرها اگرچه علمی است اما اعتقادی به اجرای آن در کشور نداریم گفت: فرآیند باروری ابرها فرآیندی نیست که برای جبران کم بارشی استفاده شود. ۰۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۱ استانها کرمان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، داوود پرهیزکار امروز در دیدار با فدایی استاندار کرمان با اشاره به اینکه جمعیت کشاورزان کشور بین سه تا چهار میلیون نفر هستند که ارسال پیامک برای این قشر بزرگ هزینه دارد اظهار داشت: در جامعه کشاورزی اقشار مختلفی هستند که بعضی از آنها پرداخت هزینه پیامک را قبول ندارد و البته عده‌ای توانایی پرداخت هم ندارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان هواشناسی کشور با بیان اینکه برای این مسئله باید در سطح ملی چاره‌اندیشی شده و اعتبار لازم برای آن اختصاص داده شود تصریح کرد: هواشناسی درآمد اختصاصی ندارد و این مسئله یک چالش است.

وی با اشاره به اینکه ایجاد ایستگاه‌های هواشناسی جدید نیاز به زیرساخت دارد و هر ایستگاه به 200 تا 250 میلیون تومان هزینه نیاز دارد گفت: برق، آب، گاز، زمین، مخابرات و ساختمان اداری از زیرساختهای احداث یک ایستگاه است.

دولت و سازمان هواشناسی برای بارورسازی ابرها اختلاف نظر دارندکرمان ایستگاه‌های هواشناسی اختصاصی برای کشاورزی نداردرئیس سازمان هواشناسی: خشکسالی 30 ساله یک دروغ علمی است

پرهیزکار با اشاره به اینکه بحث بارورسازی ابرها یک موضوع علمی است و ابرهایی را می‌شود فعال کرد که نیاز به تراکم‌سازی داشته باشد و فرآیند زیادی دارد خاطر‌نشان کرد: اگر هسته تراکم نباشد و باروری انجام شود می‌تواند افزایش بارشی را انجام دهد و از نظر تئوری قابل قبول است.

رئیس سازمان هواشناسی کشور با بیان اینکه فرآیند باروری ابرها فرآیندی نیست که برای جبران کم بارشی استفاده شود و برای اجرایی کردن آن مشکلاتی وجود دارد گفت: باید به سمت انرژی‌های پاک برویم و انرژی‌های خورشیدی یکی از این انرژی‌هاست که در کرمان ظرفیت خوبی وجود دارد.

تورج جدیدی مدیرکل هواشناسی استان کرمان نیز با اشاره به اینکه با کمبود نیروی انسانی روبه‌رو هستیم و تا سال 1400 حدود 20 نفر از کارکنان بازنشسته می‌شوند اظهار داشت: مرکز هواشناسی و ایستگاه خودکار در تمام شهرستانهای کرمان وجود دارد و در مجموع در بیش از چهل نقطه اطلاعات هواشناسی جمع‌آوری می‌شود.   

مدیرکل هواشناسی استان کرمان با بیان اینکه استان کرمان از استانهای موفق در توسعه هواشناسی کاربردی به‌ویژه در بخش کشاورزی است افزود: بیش از یک ماه است که هر شب پایش هواشناسی در استان را داریم و اطلاع رسانی می‌شود و هشدارهای لازم به کشاورزان داده می‌شود تا خسارت سرمازدگی نداشته باشیم.

تعداد ایستگاه‌های هواشناسی در استان کرمان کم است

محمد‌جواد فدایی استاندار کرمان نیز با اشاره به اینکه هواشناسی در استان کرمان بسیار اهمیت دارد اظهار داشت: هواشناسی در بخش کشاورزی به‌ویژه در جنوب استان کرمان مورد توجه است.

وی با اشاره به اینکه تعداد ایستگاه‌های هواشناسی در استان کرمان کم است و قرار بود محل ایستگاه‌های جدید شناسایی و جانمایی شود گفت: 15 ایستگاه هواشناسی در استان کمبود است و هر چه تعداد ایستگاه‌ها بیشتر باشد، قطعا مطلوب‌تر است.

استاندار کرمان با بیان اینکه به لحاظ سطح زیر کشت گلخانه‌ای در سطح کشور رتبه اول را داریم و نیاز به ایجاد ایستگاه‌های محله‌ای هواشناسی در مناطق مختلف هستیم افزود: در برنامه اعتبارات سال 98 برای تامین اعتبار احداث ایستگاه‌های هواشناسی چاره‌اندیشی شده است.

در این جلسه سید‌مصطفی آیت‌اللهی‌موسوی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمان نیز با اشاره به اینکه اطلاع‌رسانی درستی از هواشناسی روز به کشاورزان نمی‌شود اظهار داشت: نیاز است که آخرین وضعیت تغییرات آب و هوایی برای کشاورزان پیامک شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمان افزود: اگر کشاورز بداند که قرار است هوا سرد و یا گرم شود قطعا برای جلوگیری از سرمازدگی محصولات خود اقدام می‌کند و جلوی بسیاری از آسیب‌های محصولات کشاورزی گرفته می‌شود.

انتهای پیام/

R7860/P/S6,67/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۹۷۴۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«آوای ابرها» راهی ایتالیا می‌شود 

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط‌عمومی پروژه، انیمیشن کوتاه «آوای ابرها»، محصول مرکز فیلم جوان سوره، به کارگردانی محمد لطفعلی و نویسندگی و تهیه‌کنندگی هادی فیروزمندی در دومین حضور بین‌المللی، به هشتمین دوره جشنواره Trame Iindipendenti International Film Festival ایتالیا راه پیدا کرد.

این جشنواره از ۱۴ می تا ۳۰ ژوئن ۲۰۲۴ برابر با ۲۵ اردیبهشت تا ۱۰ تیر سال جاری در شهر پیزای کشور ایتالیا برگزار می‌شود.

جشنواره «TRAme Indipendenti» با هدف تبلیغ فیلم مستقل از طریق نمایش آثار هنری تصویری با کیفیت بالا، تولید خارج از سیستم اصلی استودیو فیلم و توزیع شده توسط شرکت‌های سرگرمی مستقل راه‌اندازی شده است. همچنین این جشنواره مستقل مختص فیلم‌های کوتاه‌تر از ١۵ دقیقه و در ژانرهای مختلف در سه بخش «داستانی»، «مستند» و «انیمیشن» است.

انیمیشن کوتاه «آوای ابرها» روایتی میان ۲ انفجار از بمب‌های ویران‌گر رژیم صهیونیستی بر سر کودکان مظلوم غزه با الهام از شعر غسان کنفانی و پخش بین‌المللی آن برعهده مرکز بین‌الملل سوره است.

کد خبر 6099231 سید امیر شایان حقیقی

دیگر خبرها

  • فرصت کوتاه برای رشد جمعیت
  • پربارش‌ترین مناطق استان سمنان در شبانه‌روز گذشته
  • «آوای ابرها» راهی ایتالیا می‌شود 
  • ریزگردها مهمان کرمان می‌شوند
  • تداوم بارش باران در آذربایجان شرقی
  • آمادگی حداکثری برای محافظت از گندم‌های خریداری شده در کشور
  • صدور هشدار زرد هواشناسی استان کرمان با پیش‌بینی وزش باد و گرد و خاک
  • سازمان هواشناسی اعلام کرد:آغاز سامانه جدید بارشی از امروز؛ آسیب به محصولات کشاورزان
  • رکورد شاخص‌های آب و هوایی جهان در سال ۲۰۲۳ شکسته شد
  • رکورد شاخص‌های آب و هوایی جهان ۲۰۲۳ شکسته شد