Web Analytics Made Easy - Statcounter

صادق حبیب زاده رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان ارومیه در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ، گفت: تبیین دستاورد‌های انقلاب اسلامی یکی از مهم‌ترین برنامه‌های کشور و در زیرمجموعه حوزه راهداری است چرا که ارائه گزارشی از آمار و اطلاعات قبل و بعد انقلاب خود نمونه بارزی از دستاورد‌ها علی الخصوص در بخش راه و راهداری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با بیان رشد ۸۴ درصدی روستا‌های آسفالته بعد از انقلاب در شهرستان ارومیه تصریح کرد: مجموع کل روستا‌های آسفالته قبل انقلاب ۱۰۱ روستا بوده که این رقم در سال‌های بعد انقلاب تاکنون به ۴۲۰ روستا رسیده است.

حبیب زاده در ادامه با اشاره به تشریح جزئیات آسفالت راه‌های روستایی بعد انقلاب توضیح داد: با توجه به آمار ده ساله حوزه راهداری، میزان پیشرفت عمران و آبادانی روستا‌ها براساس معیارآسفالت تعداد روستا‌ها از سال ۵۷ تا سال ۶۷ به میزان ۱۸ درصد رشد، از سال ۶۷ تا ۷۷ به میزان ۲۳ درصد و این مقدار از سال ۷۷ تا ۸۷ با رشد ۴۵ درصدی و در نهایت براساس آخرین گزارش آماری این میزان در سال ۸۷ تا ۹۷ به رشد ۸۴ درصد دست یافته است که این خود گویای دستاورد‌های انقلاب اسلامی و توجه ویژه جمهوری اسلامی ایران به بحث توسعه روستایی است.

این مقام مسئول در ادامه خبر از ۲۰ پروژه آماده افتتاح شهرستان ارومیه در ایام دهه فجر یاد کرد و افزود: این پروژه‌ها در بخش‌های مرکزی، انزل، نازلو و سیلوانا با اعتباری بالغ بر ۴۱ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال آماده افتتاح و بهره برداری هستند.

رئیس اداره در ادامه به بهره مندی ۹۱ درصدی خانوار روستایی از راه آسفالته اشاره کرد و یادآور شد: پیشرفت آمار روستا‌های آسفالته قبل از انقلاب از ۱۷ درصد به ۶۹ درصد قابل ملاحظه است.

حبیب زاده در پایان نگاه گذرایی به ۲۸ پروژه به اتمام رسیده طی دو سال اخیر کرد و این چنین خاتمه داد: طی سال ۹۶ و ۹۷، ۲۸ پروژه عمرانی در بخش‌های مختلف شهرستان ارومیه با اعتباری بالغ بر ۴۹ میلیارد ریال به اتمام رسیده و ۱۵ هزار خانوار روستایی از مزایای راه آسفالته مناسب و مطابق با شاخص‌های استاندارد کشوری برخوردار شدند.   انتهای پیام/م   افزایش تعداد روستا آسفالته

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حمل و نقل راه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۹۷۷۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۹ درصدی بارش‌ها در کشور

به گزارش خبرگزاری مهر، بر اساس داده‌ها و اطلاعات بارش‌های سازمان هواشناسی کشور از ابتدای سال جاری آبی تا (۱۳ اردیبهشت ماه) بیشترین کاهش بارش با منفی ۴۳ درصد مربوط به استان قزوین است.

پس از قزوین، استان‌های سمنان و تهران به ترتیب به رشد منفی ۴۱.۳ و ۳۹.۸ درصد در رده‌های دوم و سوم کمترین بارش‌ها در بازه اشاره شده قرار دارند. میزان کاهش بارش در تهران ۹۳.۵ میلیمتر بوده؛ این در حالی است که با وجود بارش‌های قابل توجه طی روزهای اخیر در کشور، اما همچنان بارش‌ها در ۲۲ استان منفی است. بارش‌ها در استان‌های ایلام، خراسان جنوبی، خوزستان، سیستان و بلوچستان، کردستان، کرمانشاه، گلستان، همدان و یزد نسبت به دوره بلندمدت افزایش یافته است.

بیشترین بارش‌ها برای استان سیستان و بلوچستان با رشد ۵۴.۲ درصدی، یزد ۴۱.۵ درصد و خراسان جنوبی با ۱۹.۷ درصد ثبت شده است.

در مجموع از ابتدای سال آبی جاری تا (۱۳ اردیبهشت ماه) بارندگی در کشور ۸.۹ درصد و میزان بارندگی‌ها در کشور در بازه زمانی ذکر شده ۱۸.۶ میلیمتر کاهش یافته است.

کد خبر 6096428

دیگر خبرها

  • ۹۸ و ۸ دهم درصد نرخ باسوادی در کهگیلویه و بویراحمد
  • ۷۱ درصد از حجم سد‌های آذربایجان‌غربی پر آب است
  • پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصدی عملیات اصلاح شبکه آبرسانی روستای کوچ دیگ سید در گنبد کاووس
  • افزایش ۲۵ درصدی تردد خودرو بین استانی در بوشهر
  • افزایش ۱۰ درصدی حجم آب سد‌های کردستان
  • ۶۵ درصد مخازن سد‌های کشور پر شده است
  • شاخص بهره مندی روستا‌های کردستان از راه‌ آسفالته به ۷۵ درصد رسید
  • برخورداری ۹۳ درصدی روستاهای شهرستان آزادشهر از طرح هادی
  • صادرات ۹۰ درصدی محصولات خام پتروشیمی ایران به چین
  • کاهش ۹ درصدی بارش‌ها در کشور