Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@09:16:07 GMT

برگزاری ۴۳ جشنواره بازی‌های بومی و محلی در کرمانشاه

تاریخ انتشار: ۴ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۹۷۸۵۷

برگزاری ۴۳ جشنواره بازی‌های بومی و محلی در کرمانشاه

به گزارش خبرنگار مهر، بهرام بهروش ظهر امروز پنج شنبه در آئین اختتامیه بازیهای بومی و محلی استان کرمانشاه که در ورزشگاه آزادی برگزار شد، با بیان اینکه ورزشکاران شرکت کننده در این المپیاد در ۱۰ رشته بومی و محلی به رقابت پرداختند، اظهار داشت: از ابتدای امسال تا کنون ۴۳ جشنواره بومی و محلی در تمام نقاط استان برگزار شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با برگزاری بازیهای بومی و محلی به دنبال ایجاد فضای نشاط آور در خانواده ها هستیم تا به حفظ این میراث ناملموس کمک کنیم.

رئیس هیئت ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی استان کرمانشاه به رشد ۳۳۳ درصدی بیمه ورزشی هیئت بومی و محلی اشاره کرد و بیان کرد: امروز بازیهای بومی و محلی از جایگاه ویژه ای برخوردار است.

وی همچنین از برگزاری کارگاه داوری زوران که طی آن ۴۰ نفر گواهی داوری و مربی گری دریافت کردند، خبر داد و افزود: از دیگر اقدامات می توان به اعزام تیم چوب کشی بانوان به مرحله کشوری و کسب عنوان سوم کشور اشاره کرد.

بهروش یادآور شد: سازمان گردشگری جهانی سال ۲۰۲۰ را به عنوان سال گردشگری روستایی و بوم گردی انتخاب کرده است که میزبانی آن به جمهوری اسلامی ایران داده شده است.

وی گفت: در این راستا به دلیل ظرفیت بالای استان در حوزه بازیهای بومی و محلی باید تلاش کنیم تا بتوانیم کاندید میزبانی این رویداد در استان باشیم.

گفتنی است، المپیاد ورزشی بازیهای بومی و محلی استان کرمانشاه از مهر ماه امسال در سطح ۵۰۰ روستا اجرا شد که با معرفی ۱۴ شهرستان و ۱۰ رشته به کار خود پایان داد.

کد خبر 4522571

منبع: مهر

کلیدواژه: بازیهای بومی محلی ورزشگاه آزادی ورزشکاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۹۷۸۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارشناس داوری: بازیکن پرسپولیس قبل از زدن گل اول خطا کرد

نوذر رودنیل کارشناس داوری در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان  درباره قضاوت عرب براقی در بازی پرسپولیس و آلومینیوم اراک در مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی فوتبال اظهار کرد: گل اول پرسپولیس خطا بود. ارونوف قشنگ دستش را باز کرد و خطا بر روی بازیکن آلومینیوم کرد و باید داور مسابقه خطا را اعلام می‌کرد که این اتفاق رخ نداد و همان صحنه تبدیل به گل اول پرسپولیس شد.  

او ادامه داد: عرب براقی به جز صحنه خطا قبل از گل اول پرسپولیس خوب سوت زد. با توجه به اینکه آلومینیوم بازی را پیروز شد قضاوت داور مسابقه در نتیجه بازی تاثیرگذار نبود. در مجموع تصمیمات  و اخطار‌های داده شده از سوی  عرب براقی درست بودند.  

رودنیل بیان کرد: گل‌های زده شده در این بازی درست بودند و مشکلی در این باره وجود نداشت.   در ضربات پنالتی هم مشکلی پیش نیامد، چون عرب براقی قبل از آن به دروازه بانان توضیح داد که در هنگام ضربه پنالتی باید یک پایشان روی خط باشد در غیر این صورت ضربه تجدید می‌شود و این کار را گلر‌ها دقیقا انجام دادند.  

کارشناس داوری گفت:  داور در وقت‌های اضافه می‌تواند باز هم وقت اضافه بگیرد و ۳ دقیقه بعد از ۱۲۰ دقیقه برای برخوردهاو تعویض‌ها گرفت. ۷ دقیقه وقت اضافه بعد از ۹۰ دقیقه بازی هم درست بود.  

باشگاه خبرنگاران جوان ورزشی فوتبال و فوتسال

دیگر خبرها

  • به تعویق افتادن زمان برگزاری ویژه برنامه صعود سراسری به ارتفاعات بازی دراز
  • گروه موسیقی آهوی دشت شهربابک در بندر عباس به روی صحنه رفت
  • برگزاری جشنواره ورزشی فرزندان اوتیسم در کرج
  • اجرای 30 برنامه ملی، منطقه ای و محلی هفته ملی خلیج فارس در هرمزگان
  • وجود بیش از ۲۰ نوع خوراک دارویی و بیش از ۸۰ نوع خوراک بومی در کرمانشاه
  • دومین جشنواره بازی‌های بومی محلی میناب در روستای گورزانگ برگزار شد
  • کارشناس داوری: بازیکن پرسپولیس قبل از زدن گل اول خطا کرد
  • یزدانی: قبل از گل‌های اول پرسپولیس و آلومینیوم خطا رخ داد
  • رقابت عشایر در رشته های بومی و محلی جشنواره بین المللی کوچ عشایر
  • جشنواره توانمندی‌های بومی، محلی و ورزشیِ روستاییان در اسلام آباد مغان