Web Analytics Made Easy - Statcounter

در حالی که روند نام نویسی نامزدان انتخابات ریاست جمهوری افغانستان پایان یافته است اما اعضای رهبری حزب جمعیت اسلامی افغانستان درباره حمایت از تیم‌های انتخاباتی دچار اختلاف نظر شدند. ۰۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۱ بین الملل آسیا-اقیانوسیه افغانستان نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، احتمالا اختلافات داخلی بین اعضای رهبری حزب جمعیت اسلامی افغانستان در آستانه انتخابات ریاست جمهوری این کشور افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اخیرا «عطامحمد نور» رئیس اجرایی حزب جمعیت اسلامی افغانستان در صفحه فیسبوک خود بیانیه را از آدرس حزب جمعیت اسلامی منتشر کرده است.

گزارش تسنیم| آیا تیم «عبدالله» در انتخابات افغانستان حرفی برای گفتن دارد؟ توافق «اتمر»، «قانونی» و «محقق» درباره تیم مشترک انتخاباتی در افغانستان

در این بیانیه تاکید شده است که اکثریت اعضای شورای رهبری حزب جمعیت اسلامی افغانستان تصمیم گرفتند تا از تیم انتخاباتی «صلح و اعتدال» در انتخابات ریاست جمهوری آینده این کشور حمایت کنند.

تیم انتخاباتی صلح و اعتدال از «حنیف اتمر» نامزد ریاست جمهوری، «یونس قانونی» معاون اول و «محمد محقق» به عنوان معاون دوم تشکیل شده است.

در این بیانیه تاکید شده که عبدالله پیش از این در انتخابات ریاست جمهوری سال 2009 و 2014 میلادی از سوی حزب جمعیت اسلامی حمایت شد اما نتوانست کاری را از پیش ببرد.

این در حالی است که پیش از این «صلاح‌الدین ربانی» به صورت رسمی اعلام کرد که حزب جمعیت اسلامی از تیم انتخاباتی «ثبات و همگرایی» به رهبری «عبدالله» رئیس اجرایی دولت این کشور حمایت می‌کند.

رئیس اجرایی دولت افغانستان در روند ثبت نام نامزدان انتخابات ریاست جمهوری افغانستان نیز اعلام کرد که از آدرس حزب جمعیت اسلامی این کشور در انتخابات نام نویسی کرده است.

ظاهرا هماهنگی درباره حمایت از نامزدان انتخابات ریاست جمهوری بین اعضای رهبری حزب جمعیت اسلامی افغانستان صورت نگرفته است.

انتهای پیام/.

R36461/P/S8,87,1413/CT12 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "افغانستان"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار افغانستان اخبار افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۹۸۱۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رییس‌جمهور در کاخ ریاست‌جمهوری سریلانکا مورد استقبال قرار گرفت

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید ابراهیم رئیسی که صبح امروز با استقبال نخست وزیر، وارد کلمبو پایتخت سریلانکا شده بود، دقایقی قبل در کاخ ریاست جمهوری این کشور مورد استقبال رسمی «رانیل ویکرماسینگه» همتای خود قرار گرفت.

کد خبر 6087858

دیگر خبرها

  • بازداشت عضو جمعیت اسلامی افغانستان در کابل
  • مهاجری خطاب به ذوالنور: از رئیسی حساب‌کشی کنید
  • مهاجری خطاب به ذوالنور: از رئیسی و دولت حساب‌کشی کنید
  • رئیس جمهوری با حدود یکصد اتهام
  • توزیع بیش از ۲۶ هزار پاسپورت در پکتیا
  • کنایه مهاجری به ذوالنور: اگر می‌خواهید همین مجلس ضعیف، ضعیف تر نشود از دولت و شخص رئیس‌جمهور حساب کشی کنید
  • افزایش تعاملات دوجانبه کابل و آستانه
  • سیاست خارجی ترامپ در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا
  • رییس‌جمهور در کاخ ریاست‌جمهوری سریلانکا مورد استقبال قرار گرفت
  • اولین فهرست اصولگرایان در دور دوم انتخابات مجلس؛ از ابراهیم یزدی تا پورمحمدی و نجابت /از کاندیداها تعهد گرفته شد