Web Analytics Made Easy - Statcounter

امید ذاکری در گفتگو با خبرنگار مهر در مورد تثبیت شن های روان در شرق هرمزگان بیان داشت: استان هرمزگان دارای ۲۸ کانون بحران فرسایش بادی به مساحت ۳۱۸۰۰۰ هکتار میباشد که از ۵۰ درصد این وسعت در حوزه سه شهرستان های  شرقی استان قرار دارند.

ذاکری خاطرنشان کرد: عملیات مالچ پاشی که یکی از اصلی ترین روشهای موجود برای تثبیت ماسه های روان در کانون های بحران فرسایش بادی با شدت بالای است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با توجه به این که خشکسالی های شدید دو دهه اخیر باعث بروز آسیب جدی به پوشش گیاهی مراتع بویژه در شهرستان های جاسک و سیریک شده  کانون های بحران فرسایش بادی فعالتر از قبل شده است.

مدیرکل منابع طبیعی تصریح کرد: اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مطالعات گسترده ای را برای مقابله با اثرات بیابان زایی انجام داده که مجموعا تاکنون باعث احیای حدود ۴۰ هزار هکتار  از اراضی بیابانی استان شده است.

وی ابرازداشت: پس از اینکه در سال گذشته پس از توقف بیش از ده ساله با پیگیری های انجام شده تحویل مالچ برای تثبیت ماسه های روان به استان تحویل شد امسال نیز تمهیدات برنامه اجرایی برای استمرار این عملیات  در دو شهرستان جاسک و سیریک انجام شد که پس از حمل مالچ از پالایشگاه مالچ پاشی از امروز در منطقه مشکوهی شهرستان جاسک آغاز گردید.

وی تاکید کرد: سهمیه مالچ استان امسال حدود ۵۰۰۰ تن بوده که مجموعا در سطح ۵۰۰ هکتار از کانون های بحران فرسایش بادی در شهرستان های جاسک به میزان ۴۰۰ و منطقه کندال شهرستان سیریک ۱۰۰ هکتار اجرا خواهد شد. اعتبار این پروژه ۳۵ میلیارد ریالاست.

ذاکری اظهارداشت» در صورت تامین اعتبار به میزان ۳۵ میلیارد دیگر برای عملیات حمل و پاشش مالچ با توجه به رایزنی های صورت گرفته  این اداره کل قادر به افزایش جذب ۵۰۰۰ تن مالچ بیشتر و افزایش سطح مورد عمل تا ۱۰۰۰ هکتار خواهد بود.

کد خبر 4522624

منبع: مهر

کلیدواژه: اداره کل منابع طبیعی هرمزگان مالچ پاشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۹۸۳۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصرف و برداشت غیر مجاز بستر رودخانه تا گرانفروشی توسط ماسه شویی‌ها در اهر

علی فاضلی گفت: بنا به گزارش‌های رسیده ماسه شویی‌ها اقدام به افزایش خود سر قیمت کرده و گران فروشی می‌کنند که از اداره صمت و تعزیرات میخواهم ضمن رسیدگی به موضوع با هر گونه تخلف در ماسه شویی‌ها بصورت قاطع و قانونی برخورد کنند.

وی با اشاره به صدور آنی سند توسط ثبت اسناد افزود: اداره امور آب در سریع‌ترین زمان ممکن نقشه حریم و بستر رودخانه‌ها را تهیه کند تا بصورت رسمی سند صادر گردد تا هیچ کس نتواند حریم و بستر رودخانه را تصرف کند.

وی با اشاره به وضعیت آبی شهرستان از رئیس آبفای شهرستان اهر خواست تا با نظارت اصولی بر کارواش‌ها مانع از استفاده غیر مجاز از آب شرب شهر شوند و متخلفان را به مراجع قضایی معرفی کنند.
دادستان اهر افزود:طبق پیش بینی‌ها و گزارشات رسیده هم تابستان گرم و پاییز کم آبی خواهیم داشت، لذا اداره آب و فاضلاب نسبت تعمیر و پاکسازی تصفیه خانه فاضلاب و همچنین شهرداری نیز اقدام به شستشوی سطل‌های زباله و لایروبی کانال‌ها و جمع آوری اصولی زباله‌ها نماید تا شاهد انتشار بوی نامطبوع در سطح شهر نباشیم.

فاضلی خاطر با تاکید بر مدیریت منابع آبی شهرستان گفت: به باغات غیر مجاز هیچ گونه حق آبه و مجوز حفر چاه صادر نگردد و چاه‌های اضطراری نیز تا از اطلاع ثانوی بصورت پلمپ شده باشند و در صورت فک پلمب مسدود شوند، متاسفانه هر خانه باغ یک چاه غیر مجاز دارد و چاه‌های غیر مجاز نیر شناسایی و معرفی گردند و رها سازی آب به بستر رودخانه نیز تا اطلاع ثانوی و تصویب شورای حفاظت از منابع آبی ممنوع است.

وی از صدور احکام جدید در دستگاه قضایی این شهرستان خبر داد وگفت: کار در فضای سبز و خدمات شهری و خدمات عمومی رایگان جایگزین مجازات جرائم غیر عمد و سبک در اهر خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • پایداری تامین و توزیع آب شرب شهر‌ستانها و روستا‌های استان یزد
  • استقرار شناور یدک‌کش بُرنا در حوضچه بندر جاسک
  • عملیات تیم مدیریت بحران تهران با هدف امدادرسانی به سیل‌زدگان
  • قبور آسیب‌دیده خلدبرین ترمیم می‌شود
  • ترمیم قبور آسیب‌دیده خلدبرین
  • اصلی‌ترین محور توسعه شهرستان جاسک چیست؟
  • تلاش برای توسعه جاسک با محور فعالیت‌های شیلاتی
  • تصرف و برداشت غیر مجاز بستر رودخانه تا گرانفروشی توسط ماسه شویی‌ها در اهر
  • ۲۶۱ هکتار از مزارع آذربایجان غربی علیه بیماری زنگ زرد غلات سم پاشی شد
  • وضعیت سد جگین در شهرستان جاسک