Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-05-07@09:29:46 GMT

بداخلاق ها با خوردن این خوشمزه ها خوش اخلاق می شوند

تاریخ انتشار: ۴ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۹۸۶۶۶

بداخلاق ها با خوردن این خوشمزه ها خوش اخلاق می شوند

رکنا: بداخلاق ها با قرار دادن این مواد غذایی در سبد غذایی شان خوش اخلاقی را تجربه می کنند.

تا به حال شده از دنده‌ی چپ بیدار شده باشید و تمام روزتان را تحت تأثیر آن، با خلق و خوی بد سپری کرده باشید؟ همه‌ی ما تجربه‌اش را داریم و به نظر می‌رسد این امکان وجود ندارد که بتوانیم حال بدی را که دلیلی هم برایش نداریم به حال خوب تبدیل کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما نگران نباشید؛ می‌توانید چیزهایی بخورید که تا حدودی به تغییر حال و هوایتان کمک کند.

ماهی‌های چرب

افرادی که کمبود امگا ۳ دارند بیشتر مستعد افسردگی و بی‌حالی‌اند. اسیدهای چرب امگا ۳ بخش بزرگی از بافت مغز ما را تشکیل می‌دهند. حدود ۶۰ درصد از وزن مغز، چربی است که ۳۰ درصد آن به شکل امگا ۳ است. سالمون و ساردین نمونه‌هایی از ماهی‌های چرب هستند که مصرف منظم آن‌ها مغزتان را سالم نگه داشته و با کمکی که به سلول‌های مغزی می‌کنند حالتان را نیز خوب نگه می‌دارند.

جو دوسر

جو دوسر در بهبود خلق و خو بسیار مؤثر است زیرا شاخص گلیسمی پایینی دارد و انرژی را به آرامی در بدن آزاد می‌کند، بنابراین قند خون تثبیت شده و دچار افت و خیزهای ناگهانی نخواهد شد، در نتیجه عصبی و کج خلق نمی‌شوید. جو دوسر حاوی سلنیوم نیز است.

موز

موز دارای آمینو اسید تریپتوفان و ویتامین‌های A، B6 و C، فیبر، پتاسیم، فسفر، آهن و کربوهیدرات است. کربوهیدرات‌های حال خوب کن به جذب تریپتوفان در مغز کمک می‌کنند و ویتامین B6 کمک می‌کند تریپتوفان به هورمون سروتونین (هورمون حال خوب) تبدیل شود. در نتیجه حالتان بهتر شده و بهتر هم می‌توانید بخوابید. تریپتوفان به این دلیل که می‌تواند سروتونین را افزایش بدهد، در درمان بسیاری از بیماری‌ها مانند بی‌خوابی، افسردگی و اضطراب کاربرد دارد.

عدس

عدس کربوهیدرات پیچیده‌ای است بنابراین مانند موز کمک می‌کند تولید سروتونین در مغز بیشتر شود. در نتیجه با اضطراب کمتری، احساس آرامش و شادی خواهید کرد. ضمناً عدس کمکتان می‌کند قند خونتان را تثبیت کنید و دچار نوسانات خلقی نشوید. عدس، اسیدفولیک زیادی نیز دارد؛ کمبود اسیدفولیک منجر به افسردگی و شیدایی می‌شود.

مرغ و بوقلمون

سینه‌ی مرغ و بوقلمون کمک می‌کند تا تریپتوفان بیشتری دریافت کنید، همان تریپتوفانی که گفتیم سروتونین می‌سازد. ضمناً تریپتوفان برای تولید ملاتونین که هورمون تنظیم کننده‌ی خواب است نیز مفید است. مرغ و بوقلمون بدون چربی حاوی آمینو اسید دیگری به نام تیروزین نیز هستند که به کاهش علائم افسردگی کمک کرده و حالتان را خوب می‌کند. تیروزین برای تولید هورمون آدرنالین به کار می‌رود که کمبود آن باعث افسردگی خواهد شد.

اسفناج

کمبود ویتامین‌های گروه B باعث افسردگی می‌شود زیرا تولید سروتونین با پایین بودن سطح ویتامین B در بدن محدود خواهد شد. ویتامین‌های B مهمی که باید بیشتر دریافت کنید شامل اسیدفولیک، ویتامین B6، B3 و B12 می‌شود. سبزیجات برگ‌دار مانند اسفناج یا بروکلی نیز در این زمینه کمکتان می‌کنند.

آب

آب برای عملکرد مناسب بدن بی‌نهایت اهمیت دارد و حتی کمترین میزان کم آبی در بدن می‌تواند سلامت جسمی و روانی را به خطر بیندازد. وقتی دهیدراته می‌شویم توانایی تمرکزمان واقعاً افت می‌کند.

غلات

کلسیم می‌تواند از میزان استرس و اضطراب کم کند و غلات غنی شده‌ی صبحانه منابع خوبی از کلسیم‌اند.

شکلات تلخ

اینکه بیشتر اوقات سراغ شکلات می‌رویم دلیل خوبی دارد. یک تکه‌ی کوچک از شکلات باعث می‌شود مغز اندورفین ترشح کرده و سطح سروتونین بالا برود. مطالعات نشان داده آن‌هایی که به طور مرتب شکلات تلخ مصرف می‌کنند، هورمون استرس کمتری تولید کرده و اضطراب کمتری دارند.

آجیل برزیلی

آجیل برزیلی یکی از بهترین منابع سلنیوم است و مطالعات نشان داده افرادی که کمبود سلنیوم دارند بیشتر در معرض افسردگی، آسیب پذیری، اضطراب و خستگی‌اند.

اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

حوادث اختصاصی رکنا را اینجا بخوانید:

مرگ عجیب سیروس عسگری، رضا براتی و احسان آراسته در یاسوج ! + تصاویر اطلاعات سپاه " دکتر " میلیاردر را دستگیر کرد + عکس شکنجه مرگبار حدیثه دختر مشهدی در خانه مرد غریبه / راز سیخ داغ لو رفت ! + عکس بازرس برق راز خانه شیطان در میدان ونک را لو داد / قرار بود برق آن خانه قطع شود ! ماجرای تصویر سلطان سکه در حرم امام رضا(ع) چه بود؟ زمان واریز عیدی کارمندان و بازنشستگان اعلام شد +جزییات قصاب مشهدی سگ ها را سلاخی می کرد! / گوشت سگ با قیمت 36 هزارتومان + عکس وحشتناک نقشه زن شیطان برای میوه فروش تهرانی/ این زن 25 ساله او را برای ماساژ به خانه برد ! مهم ترین اخبار 24 ساعت گذشته رکنا عکس جسد سلاخی شده یک مرد وسط پیاده رو / در آبسرد رخ داد لحظه ربودن یک دختر در روز روشن ! / راننده تاکسی چه کرد؟ + فیلم ماکسیما کودک شیرازی را له کرد و کشت این مرد آبروی ایرانی ها را در ژاپن برد شیلا با حرف های تحریک آمیزش مرا وسوسه کار شیطانی کرد+ عکس عکس جسد زن 24 ساله قمی که از بالای کوه دوبرادرانسقوط کرد / او مرگ بدی داشت

منبع: رکنا

کلیدواژه: سلامت اخلاق مواد غذایی خوردن خون اسید عکس مرد مشهد زن جوان زن سگ یک زن غیرمجاز قتل فیلم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۹۸۶۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چگونه به فاسیولا مبتلا می شویم؟

ایسنا/گیلان معاون بهداشتی علوم پزشکی گیلان گفت: مصرف سبزیجات محلی خام همچون چوچاق و خالیواش و نعناع و هر نوع سبزی خودرو و معطر جمع آوری شده از طبیعت و موجود در بازارهای محلی در ابتلای مردم به فاسیولا نقش اساسی دارد.

دکتر سید محمود رضوانی در گفت وگو با ایسنا، فاسیولیازیس را عفونت یا بیماری ناشی از انگل های جنس فاسیولا دانست و اظهار کرد: انگل های فاسیولا کرم های مسطح و برگی شکلی هستند که عمدتا در مجاری صفراوی و کبد دام ها از جمله گوسفند، بز، گاو، گاومیش و برخی از علفخواران دیگر زندگی می کنند.

وی با بیان اینکه برای برقراری چرخه زندگی انگل فاسیولا وجود دام های آلوده، منابع آبی دائمی یا فصلی، بارندگی فراوان و حلزون های میزبان واسط ضروری است، افزود: حیوانات آلوده به فاسیولا تخم انگل را همراه با مدفوع خود به محیط خارج دفن می کنند، در صورتی که این تخم در آب قرار گیرد، در درجه حرارت مناسب پس از حدود سه هفته در داخل آن یک لارو مژه دار به وجود می آید. این لارو پس از تشکیل از تخم خارج شده و با نفود در بدن حلزون های آبزی شروع به رشد و تکثیر می کند و به لاروهای دم دار تبدیل می شوند که این لاروهای جدید نیز پس از کامل شدن از بدن حلزون میزبان واسط خارج شده و در آب رها می‌شوند و به برگ گیاهان آبزی می چسبند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان ادامه داد: حیوانان نشخوارکننده و انسان به دنبال خوردن گیاهان و یا سبزیجات آبزی حامل لاروهای انگل یا آب های سطحی آلوده به فاسیولا مبتلا می شوند.

رضوانی، خوردن سبزیجات محلی آلوده به فاسیولا به صورت خام، خوردن غذاهای تهیه شده با سبزیجات خام مانند دلار و زیتون پرونده، نوشیدن آب های سطحی و آب چشمه های روباز نواحی کوهستانی، خوردن جگر خام یا آبدار و شستن ظروف و سبزیجات مصرفی در آب های سطحی آلوده را از جمله راه های ابتلا به فاسیولا دانست و تاکید کرد: این بیماری دارای دو مرحله حاد و مزمن است و دوره کمون بیماری از چند روز تا چند هفته و چند ماه متغیر است، اما مهمترین نشانه های بیماری شامل تب و لرز و تعریق شبانه و دردهای شدید شکمی و اختلالات گوارش و نشانه های آلرژیک مانند کهیر و خارش و ناراحتی های تنفسی و کاهش ورزن و کم خونی و بزرگی کبد است.

وی با بیان اینکه مصرف سبزیجات محلی خام همچون چوچاق و خالیواش و نعناع و هر نوع سبزی خودرو و معطر جمع آوری شده از طبیعت و موجود در بازارهای محلی در ابتلای مردم به فاسیولا نقش اساسی دارد، گفت: این سبزیجات گاهی به صورت خام در تهیه غذاهای محلی کاربرد دارد که در صورت آلودگی به انگل می تواند در انتقال بیماری نقش ایفا کند؛ از آنجایی که ضد عفونی کردن این سبزیجات مشکل است باید از خوردن آنها به صورت خام پرهیز کنیم.

معاون علوم پزشکی گیلان بر لزوم پرهیز از مصرف توت فرنگی و سبزیجات خام محلی به صورت غیر بهداشتی تاکید کرد و گفت: شست و شوی سبزیجات با آب سالم و همراه با ضد عفونی کردن با محلول سرکه سفید(ترکیب یک به چهار سرکه و آب) به مدت ۱۵ دقیقه باشد. توت فرنگی نیز پس از شست و شو با آب سالم، حتما به مدت سه تا پنج ثانیه در آب جوش وارد شده و سریعا در آب سرد قرار گیرد.

رضوانی با بیان اینکه سبزیجات خام محلی خرد شده، پخته شده و یا خشک شده پس از فریز کردن به مدت پنج روز مصرف شود، عنوان کرد: پاک کردن سبزیجات با دستکش و خودداری از دست زدن به دهان موقع تمیز کردن سبزیجات نیز مورد تاکید است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مراقب فروپاشی عصبی باشید / نشانه هایی برای تشخیص افسردگی
  • ویتامین B روی عصبانیت چه اثری دارد؟
  • آیا با خوردن تخم‌مرغ لاغر می‌شویم؟
  • در زمستان پیاز سبز بخورید!
  • ژن‌های افسردگی و بیماری قلبی کشف شد
  • فیلم رقص و‌ شادمانی معلم در کلاس در روز معلم
  • فیلم| خاک خوردن ۱۱ ساله قطعه نایاب ناوبری هواپیما!
  • چگونه به فاسیولا مبتلا می شویم؟
  • نقاشی شاهکار معلم ژاپنی روی تخته سیاه کلاس
  • آموزش یک مدل نوشیدنی کافی شاپی خوشمزه با طالبی