Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@01:13:47 GMT

ایجاد سامانه مجازی دروس معارف برای دانشجویان

تاریخ انتشار: ۴ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۹۸۶۷۳

ایجاد سامانه مجازی دروس معارف برای دانشجویان

به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی فاضلی روز پنجشنبه در گردهمایی معاونین آموزشی،پژوهشی و مدیران گروه‌های معارف اسلامی دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی کشور در مشهد اظهار کرد: در طرح تحول دروس معارف اسلامی سامانه آموزش های مجازی نیز طراحی و ایجاد شده که دانشجویان با مراجعه به این سامانه از مباحث مرتبط با دروس معارف بهره‌مند می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: سامانه آموزش مجازی دانشگاهیان در حال حاضر حدود ۹۰۰ هزار نفر عضو دارد که عمده آن را دانشجویان تشکیل می‌دهند و روزانه بین ۱۰۰۰ تا  ۱۵۰۰ عضو جدید در خود جای می‌دهد.

رئیس مرکز آموزش مجازی دانشگاهیان نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: هم‌اکنون بیش از ۲۰۵ درس، ۱۵۰۰ جلسه، ۳۰۰۰ ساعت کارگاه و سخنرانی در سامانه آموزش مجازی دانشگاهیان در دسترس است. 

فاضلی بیان کرد: در تمام دنیا آموزش مجازی و حضوری جایگزین یکدیگر نبوده و مکمل همدیگر هستند و در این زمینه ۹ مدل مختلف وجود دارد. از سال ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۸ میلادی شتاب رشد حرکت به سمت استفاده از آموزش‌های مجازی قابل‌توجه بوده به طوری که هم‌اکنون در بیش از ۸۸۰ دانشگاه دنیا هزاران دوره آموزشی مجازی در حال برگزاری است.

وی اظهارکرد: بعد از انقلاب تصویرسازی بسیار خوبی در حوزه کارآمدی دین داشته‌ایم اما دشمن تلاش می‌کند تصویرسازی مبتنی بر قدرت نرم انقلاب اسلامی در زمینه کارآمدی دین و نظام مردم‌سالاری دینی را مخدوش کنند.

رئیس مرکز آموزش مجازی دانشگاهیان نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها خاطرنشان کرد: مزیت نسبی اساتید گروه معارف اسلامی  کلاس‌های حضوری بوده که البته نیاز به مکمل دارد و آن مکمل آموزش‌های مجازی است که یک انتخاب نیست و یک ضرورت است.

فاضلی گفت:پژوهشی درباره تفاوت فیلم دیدن و کتاب خواندن انجام شده است که بیانگر این نکته است که وقتی فرد کتاب می‌خواند مدام مطالب کتاب را در معرض داوری قرار می‌دهد و از خود می‌پرسد که آیا فلان مطلب صحیح است یا خیر، اما وقتی فرد فیلم تماشا می‌کند محتوای فیلم در ضمیر ناخودآگاه وی می‌نشید و الگوی مسلط ذهنی وی را می‌سازد.

کد خبر 4522640

منبع: مهر

کلیدواژه: فضای مجازی مشهد نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۹۸۶۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی مرکز آموزش زبان فارسـی به غیرفارسی زبانان در دانشگاه شهرکرد

یاسر پیرعلی رئیس دانشگاه شهرکرد گفت: با توجه به دشواری‌های دریافت این مجوز از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و تعداد محدود این مراکز در سطح کشور، با تعاملات و پیگیری‌های انجام شده، مجوز راه‌اندازی و فعالیت مرکز آموزش زبان فارسی به غیر فارسی‌زبانان (آزفا)، در اردیبهشت‌ماه از سوی مدیرکل امور دانشجویان بین‌المللی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، به دانشگاه شهرکرد اعطا شد.

وی افزود: نظر به سیاست‌های گسترش زبان فارسی در تمامی کشو‌رهای منطقه و جهان، دانشگاه شهرکرد با ایجاد و گسترش این مرکز، می‌تواند به یکی از محور‌های اصلی جذب و آموزش زبان فارسی به اتباع خارجی و دانشجویان بین‌المللی در استان و کشور تبدیل شود.

بیشتر بخوانید

ارسال ۲۱۰ مقاله به نخستین همایش ملی دانش سنتی محیط‌زیست در شهرکرد

پیرعلی اضافه کرد: مرکز آموزش زبان فارسی به غیر فارسی‌زبانان فرصتی را فراهم می‌آورد که فارسی‌آموزان برای دستیابی به اهداف شغلی و ادامه تحصیل در ایران، زبان فارسی را در زمانی کوتاه یاد بگیرند. در انتهای هر دوره به زبان‌آموزان مدرک بین‌المللی ارائه می‌شود که مورد تأیید وزات علوم، تحقیقات و فناوری ایران است.

وی گفت: هم اکنون بیش از ۳۰۰ دانشجوی بین الملل در دانشگاه شهرکرد مشغول به تحصیل هستند و دانشگاه شهرکرد در تلاش است که با ارائه خدمات مناسب پذیرای تعداد بیشتری از دانشجویان بین الملل در آینده باشد.

پیرعلی بیان داشت: سایر دانشگاه‌های استان و کشور هم می‌توانند از خدمات مرکز آموزش زبان فارسی به غیر فارسی‌زبانان (آزفا) دانشگاه شهرکرد بهره‌مند شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • حمایت اینفلوئنسرهای فضای مجازی از دانشجویان آمریکایی حامی فلسطین به سبک خاص+ فیلم
  • راه‌اندازی مرکز آموزش زبان فارسـی به غیرفارسی زبانان در دانشگاه شهرکرد
  • آغاز ثبت‌نام ترمیم نمرات و ایجاد سابقه تحصیلی از هفته آینده
  • کلاس های چهره به چهره صاحبان صنایع با دانشجویان برگزار می شود
  • بسته عملیاتی ساماندهی دانشگاه هنر با مشارکت ذینفعان تدوین شود/ ضرورت یکپارچه‌­سازی سامانه­‌های فرهنگی آموزش عالی کشور
  • جشنواره ملی نهج البلاغه دانشگاهیان در سیستان و بلوچستان برگزار می‌شود
  • جنگ غزه کلاس‌های درس دانشگاه کلمبیا را مجازی کرد
  • بررسی سلامت روحی و روانی در رشته‌های علوم انسانی
  • وزیر علوم: باید نخبگان را به سمت علوم انسانی هدایت کنیم
  • دانشگاهیان با ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان موجب خودکفایی کشور می‌شوند