Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از قم،حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی گرجیان، عضو هیئت علمی دانشگاه باقرالعلوم(ع) امروز چهارم بهمن در گردهمایی مربیان و استادان سبک زندگی قرآنی در قم با تسلیت ایام فاطمیه و با بیان اینکه از امام علی(ع) در مورد لیلة مبارکه سؤال شد و ایشان فرمودند الیلة، فاطمه گفت: روایتی از پیامبر نقل شده است که هر کسی که فاطمه را دوست بدارد در بهشت با من است و هر کسی بغض به او داشته باشد جایگاهش در جهنم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه ما با سبک زندگی امام علی(ع) و فاطمه(س) فاصله زیادی داریم بیان کرد: در روایات آمده که هر مقدار سعه وجودی و نورانیت انسان بیشتر باشد صراط او هم وسیعتر خواهد بود همچنین در روایت دیگر است که مومن وقتی از روی پل صراط عبور می‌کند به سرعت برق جهنده است ولی وضعیت کافر و منافق این طور نیست.

عضو هیئت علمی دانشگاه باقرالعلوم با بیان اینکه صراط چیزی جز زندگی اینجایی نیست بیان کرد: در دنیاست که ما مشخص می‌کنیم که صراطمان در قیامت چگونه است.

گرجیان با بیان اینکه سبک زندگی فاطمه در ساده‌زیستی که عمده ما در خلاف آن حرکت می‌کنیم و در عرصه عبادت و دفاع از ولایت و مکتب اهل بیت(ع) و ... برای همه ما الگوست تصریح کرد:  ایشان الگوی تمام عیار یک همسر برای یک زن مومن در فراهم نکردن پریشانی برای خانواده و همسر و قله بشریت در عرصه زندگی است و فاطمه تکیه گاه پدر و شوهر بود.

گرجیان با بیان اینکه انسان کامل، آینه تمام نمای جمال الهی است با اشاره به اسوه بودن پیامبر(ص) و اینکه این اسوه معدل برای همه اسماء الهی است افزود: خداوند آنقدر دور است که هیچ چشمی یارای دیدن او نیست و آنقدر نزدیک است که خطورات ذهنی و قلبی همه را می خواند و می بیند.

استاد دانشگاه باقرالعلوم (ع) با اشاره به تدوین بسته فرهنگی در زمینه سبک قرآنی در چهار جلد گفت: نویسندگان این مجموعه تعهد شرعی کردند که حتی نقطه‌ای را بدون وضو ننویسند.

گرجیان با بیان اینکه ما الگویی به نام نبی گرامی و قرآن داریم و این دو یکی هستند ادامه داد: این قرآن مدون و آن یک مکون است و اگر پیامبر را در یک کتاب جمع کنند قرآن و اگر قرآن را به شکل انسان مجسم کنیم وجود گرامی پیامبر است.

گرجیان با اشاره به تالیف چهار جلد کتاب در مورد سبک زندگی قرآنی اظهار کرد: جلد اول در مورد ارتباط انسان با خدا در سبک زندگی قرآنی، جلد دوم، ارتباط انسان با قرآن و اهل بیت(ع)، جلد سوم، ارتباط انسان با انسان و جلد چهارم رابطه انسان با جهان هستی است.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: قرآن ایکنا الگو سبک زندگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۹۸۷۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکریم توانخواه حافظ قرآن در کردستان

 اسماعیل زارعی‌کوشا همراه با فرماندار سنندج و مدیرکل بهزیستی استان با حضور در منزل کیوان جعفری ضمن دیدار با این حافظ توانخواه سنندجی، به گفت‌وگوی صمیمی با وی پرداخت.

در این دیدار استاندار کردستان معرفی حافظان قرآن به عنوان الگو در ترویج و توسعه فرهنگ قرآنی را اثرگذار دانست و اظهار کرد: اگر در جامعه به قرآن توجه جدی شود، شاهد کمترین مسائل و مشکلات اجتماعی و فرهنگی خواهیم بود.

زارعی‌کوشا به نقش آموزه‌های قرآنی در کاهش آسیب‌های اجتماعی گریزی زد و افزود: از آن جایی که قرآن در جامعه نقش بازدارندگی ایفا می‌کند با روی آوردن به کلام الهی می‌توان تمام مشکلات جامعه را حل کرد.

وی ضمن تشویق و ترغیب این جوان توانمند در زمینه قرآنی، به کیوان جعفری قول مساعد داد از هیچ حمایت و کوششی جهت هموار کردن مسیر زندگی برای توسعه قرآنی این حافظ توانخواه، از لحاظ مادی و معنوی کوتاهی نخواهد کرد.

کیوان جعفری، ۳۲ ساله ساکن سنندج معلول ذهنی و حرکتی و حافظ قرآن این روز‌ها به واسطه امتیاز منحصربه‌فردی که دارد مورد توجه جامعه قرآنی، استاندار کردستان و دیگر مسئولان قرار گرفت.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • تکریم توانخواه حافظ قرآن در کردستان
  • حضرت فاطمه زهرا (س) و مادران شهدا الگوی دختران جامعه است
  • از تولید مسکن تا آخرین وضعیت ابر پروژه باغ راه حضرت فاطمه
  • قرآن همه چیز ماست
  • مفاهیم قرآن بینشی عمیق به انسان می‌بخشد
  • دختران کبدی قم در جمع ۱۶ تیم برتر کشور
  • رسیدن به سن تکلیف آغاز مرحله جدید زندگی است
  • هفته سوم آوریل؛ از درمان وزوز گوش تا قصه آتش و انسان
  • برای حق‌آبه سیستان آن‌گونه که باید کار نشد
  • سرچشمه عرفان وحیانی و اخلاق قرآنی یکی است