Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-04-26@20:50:04 GMT

لیپی به دنبال بوی خوش ادکلن در تیم ایران

تاریخ انتشار: ۴ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۹۸۹۸۱

لیپی به دنبال بوی خوش ادکلن در تیم ایران

مارچلو لیپی می‌گوید قهرمانی برای مربیان مثل یک ادکلن خوش بو است، وقتی اثر آن برود دوباره به آن نیاز پیدا می کنند؛ او همین موضوع را دلیل بازگشتش به تیم ملی ایتالیا عنوان کرد.

به گزارش "ورزش سه"، کمتر از 4 ساعت تا شروع بازی ایران و چین باقی مانده است. بسیاری این مسابقه را دوئل مربی ها می نامند؛ روی نیمکت ایران سرربی سابق رئال مادرید حضور دارد و روی نیمکت چین نیز سرمربی سابق ایتالیا.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

8 سال پیش پوریا نبی مربی ایرانی شاغل در استرالیا پای کلاس درس لیپی حاضر شده و از طرف AFC چند هفته ای را با این مربی سپری کرده بود. در آستانه بازی ایران و چین، به سراغ او رفتیم تا از آن دوره آموزشی سوال کنیم و از او بخواهیم تا دیدارش با مارچلو لیپی را برایمان توصیف کند.

 

فرصت فوق العاده برای آموزش از لیپی

 

این کلاس ها از سال 2007 توسط AFC و رئس وقت آن بن همام ایجاد شد تا سطح کیفی و فنی مربیان آسیایی افزایش پیدا کند. او اعتقاد داشت اگر کیفیت مربیان افزایش پیدا کند، کیفیت بازی و بازیکن ها هم بیشتر می شود. سال 2011 ما را به گوانژو چین فرستادند تا میهمان باشگاه گوانژو چین باشیم تا در 2 بازه زمانی 10 و 12 روزه در کنار این تیم و مربی اش مارچلو لیپی باشیم.

 

ما به عنوان مربیان الیت آموزش های خاصی را دیدیم و شانس این را داشتیم که کنار مارچلو لیپی باشیم و طراحی تمرینات، طرز صحبتش با بازیکنان و مسائل روز او را نظاره کنیم. آن موقع چالش اصلی تیم گوانژو لیگ قهرمانان آسیا بود و ما از لیپی یاد می گرفتیم که چطور مسائل روحی روانی را مدیریت کنیم. این اجازه هم بود که اگر سوالی داشتیم از لیپی بپرسیم و در مجموع فوق العاده بود.

 

 

لیگ جزیره، حسرت بزرگ

 

طرز برخورد مارچلو لیپی و زمانی که برای ما می گذاشت، خودش یک کلاس درس بود. یک آدم با آن همه افتخار و آن پرستیژ در جامعه ورزشی و این که ما او را به عنوان مربی قهرمان جهان می شناختیم، بسیار عالی بود. او با حوصله از موفقیت هایش با ایتالیا در 2006 و از ناکامی اش با این تیم در 2010 صحبت می کرد. لیپی سال 2010 را به عنوان یکی از بزرگترین اشتباهات و ناکامی هایش عنوان می کرد.

 

یکی از خاطرات جذابی که مارچلو لیپی تعریف کرد مربوط به پیشنهادش از لیگ برتر انگلستان بود. وی می گفت «همیشه از لیگ جزیره پیشنهاد داشتم و علاقه مند بودم آنجا کار کنم اما به خاطر مشکل زبان انگیسی ام هیچ وقت این پیشنهادها را نپذیرفتم و به تیم های کوچک و بزرگ پاسخ منفی دادم، اما الان فکر می کنم که می توانستم خلا زبان را با یک مترجم از بین ببرم.» در واقع فکر می کنم این یک حسرت برای لیپی بود.

 

داستان بوی ادکلن در جام جهانی 2010

 

یکی از سوالاتی که از مارچلو لیپی داشتم درباره بازگشتش به تیم ملی ایتالیا بود. از او پرسیدم چرا بعد از قهرمانی در 2006 دوباره چهار سال بعد به تیم ملی برگشتی چون چیزی دیگر بالاتر از قهرمانی در جهان نیست! لیپی با مثالی جالب این را برایم توضیح داد و گفت: قهرمانی در آن سطح برای ما مثل بوی یک ادکلن خوب است، وقتی بوی ادکلن می رود شما دوباره آن را می خواهید و به آن نیاز پیدا می کنید، ما مربیان هم زمانی که چند وقت از قهرمانی مان می گذرد دوباره به آن نیاز پیدا می کنیم و دوست داریم بازهم قهرمان شویم.

 

 

چرا لیپی به چین رفت؟

 

این سوال مهمی است که خیلی ها می پرسند چرا مارچلو لیپی معروف که قهرمان جهان شده بود، به کشور چین که در سطح اول آسیا نیست، رفت. لیپی در این باره می گفت چینی ها سرمایه گذاری زیادی در فوتبال انجام داده اند و استعداد خوبی هم دارند و مهم ترین این که می خواهند به سطح بالایی برسند؛ پس در این جا می شود کار کرد.

 

بررسی مهم؛ در چین موفق نبود؟

 

لیپی 3 سال در گوانژو اورگراند بود و هر سه سال قهرمان لیگ شد، او یک بار تیم را قهرمان آسیا و یک بار نایب قهرمان کرد و یک بار هم به مرحله نیمه نهایی رساند، پس از این که رفت هم کاناوارو را جایگزین خود کرد. پس نمی توان گفت در فوتبال چین ناموفق بود.

 

اما در تیم ملی زمانی سرمربی شد که چینی ها تقریبا امید خود برای قهرمانی را از دست داده بودند و لیپی هم زمان لازم برای کار کردن را نداشت. یک واقعیت هم هست که شما هر چقدر تئوریسین بزرگی باشی، قهرمان جهان باشی و... ابزارت به هر حال بازیکن ها هستند و باید یادمان باشد پتانسیلی که تیم ملی ایران دارد را نمی توان با چینی ها مقایسه کرد. اگر لیپی سرمربی ایران بود، این پروژه خیلی راحت تر بود.

 

لیپی، مقدمه آمدن بزرگترها

 

تا چند سال پیش برنامه چینی ها خرید بازیکنان بسیار خوب بود اما حالا این برنامه تغییر کرده و آن ها می خواهند مربیان طراز اول بیشتری را به این کشور بیاورند. در واقع این برنامه از همان موقع هم وجود داشت و با آوردن لیپی، برای چنین اتفاقی مقدمه چینی شد. اکنون گاس هیدینک در تیم امید چین حضور دارد، الکساندر یانکوویچ در تیم زیر 21 سال و یک مربی فرانسوی هم در تیم نوجوانان؛ این یک پکیج فوق العاده است! به نظرم آن ها قطعا سود این قضیه را می برند همانطور که ویتنام با آوردن مربیان آلمانی راه خودش را پیدا کرد و الان هم تیم بسیار خوبی شده است.

 

 

شام آخر، جنگ کاتاناچیو

 

درباره بازی امروز باید به صحبت های لیپی توجه کنیم؛ او گفت که تیم کاملا استراحت کرده و ما به طور ویژه روی دفاع تیمی کار کرده ایم و می دانیم اولین اشتباه برابر ایران، می توان هزینه سنگینی را به دنبال داشته باشد. همانطور که می دانید «کاتاناچیو» یا دفاع زنجیره ای هم از ایتالیا آمده و آن ها کاملا در این زمینه متبحر هستند. حالا ما که کی روش را به عنوان یک مربی دفاعی می شناسیم، امروز احتمالا خواهیم دید که چین مدلی از بازی ایران در جام جهانی را به نمایش خواهد گذاشت. باید ببینیم بازیکنان ایران چقدر می توانند لایه های دفاعی تیم چین را باز کنند. ولی اعتقادم بر این است که تیم ما خیلی حمله می کند و چی چشم به ضد حمله دارد تا از فضای پشت و بین دو مدافع ایران استفاده کند.

 

نکته دیگر این است که بازی امروز دوئل مربیان خواهد بود؛ کی روش و لیپی دو مربی باکلاس و سطح بالا در جام ملت های آسیا هستند که تجربه زیادی در امر مربیگری دارند اما اگر مربی ها را در یک سطح قرار دهیم، من فکر می کنم به خاطر پتانسیل نفرات ایران، کفه ترازو به نفع تیم کی روش باشد.

چین مارچلو لیپی (سرمربی) تیم ملی چین جام ملتهای آسیا 2019

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: چین مارچلو لیپی سرمربی تیم ملی چین جام ملتهای آسیا 2019

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۹۸۹۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خندان و با انگیزه: رونمایی از اولین نسخه پائز در ایران

به گزارش "ورزش سه"، سرانجام انتظار ها به پایان رسید و موریسیو موتا پائز سرمربی جدید تیم ملی والیبال ایران به تهران رسید و با لبخند و انگیزه ای فراوان که در چهره اش موج می زد به فدراسیون رفت.

این مربی برزیلی- فرانسوی شاید برای هواداران والیبال ایران ناشناخته باشد، اما کارنامه او نشان می دهد مربی با دانشی است و می تواند با تیم ملی والیبال ایران نتایج خوبی کسب کند.

پائز که امروز به ایران آمده خود را به تمرینات تیم ملی والیبال ایران خواهد رساند تا بر عملکرد ملی پوشان از نزدیک نظارت کند. البته او در بدو ورودش با چالش انصراف بعضی بازیکنان از تیم ملی والیبال ایران مواجه شده است و باید دید با این چالش چگونه کنار خواهد آمد.

هواداران منتظر هستند ببینند در هفته اول لیگ ملتهای والیبال او چگونه تیم ملی را کوچ و هدایت خواهد کرد، قطعا با شروع اولین بازی تیم ملی بحث در مورد عملکرد او در فضای رسانه ای و مجازی داغ خواهد شد.

دیگر خبرها

  • پروژه‌ای بزرگ برای تبدیل شدن به تیمی مدعی در انگلیس؛ چرا آستون ویلا با گزینه مربیگری بایرن و لیورپول دنبال جاه طلبی است؟
  • همه باید همدل و متحد به دنبال موفقیت تراکتور باشیم
  • برخورد صمیمانه شمسایی با خبرنگار ژاپنی
  • عکس| ستاره سابق تیم ملی دبیرکل فدراسیون شد
  • مربی جدید تراکتور با اجازه قلعه نویی انتخاب شد!
  • ویسی دنبال قرارداد بلندمدت با فولاد در حال سقوط
  • ردپای مربی قزوینی در المپیکی شدن الفتی
  • به همه بزرگان باختی و دوست داری برگردی؟ | اینجا هم دوستت دارند یا نه!
  • شرط حضور گل‌محمدی روی نیمکت تراکتور/ مربی تیم ملی سرمربی موقت شد
  • خندان و با انگیزه: رونمایی از اولین نسخه پائز در ایران