Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-06@23:08:01 GMT

پادشاه جدید مالزی معرفی شد

تاریخ انتشار: ۴ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۹۹۰۷۶

پادشاه جدید مالزی معرفی شد

پس از کناره‌گیری «سلطان محمد» شاه پیشین مالزی، «سلطان عبدالله سلطان احمدشاه» به‌زودی جانشین او خواهد شد.

به گزارش مشرق، پس از کناره‌گیری غیرمنتظره پادشاه مالزی از قدرت، امروز پادشاه جدید این کشور معرفی شد. به نوشته خبرگزاری رویترز، اعضای خانواده‌های سلطنتی مالزی روز پنجشنبه «سلطان عبدالله سلطان احمدشاه» را به‌عنوان شاه جدید برگزیدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سلطان عبدالله ۵۹ ساله روز ۳۱ ژانویه (۱۱ بهمن) تاجگذاری خواهد کرد و به‌مدت ۵ سال شاه خواهد بود.

بیشتر بخوانیم: مالزی، شناگران اسرائیلی را راه نداد

نظام حکومتی مالزی، پادشاهی مشروطه است که در آن شاه نقش تشریفاتی دارد. برای مثال شاه به عنوان پاسدار اسلام در این کشور دارای اکثریت مسلمان شناخته می‌شود. مشورت با شاه برای انتصاب نخست‌وزیر و برخی مقامات بلندپایه ضروری است، اما نظر وی در این مورد الزام‌آور نیست.

«سلطان محمد» شاه پیشین هفته گذشته، برای اولین بار در تاریخ این کشور پیش از اتمام موعد ۵ ساله پادشاهی از سمت خود کناره‌گیری کرد.

سلطان عبدالله، شاه جدید مالزی، عضو شورای نظارت غیراجرایی بدنه مدیریتی فوتبال FIFA است. او همچنین ریاست فدراسیون هاکی آسیا را برعهده دارد.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار سکه و ارز بودجه 98 جام ملت های آسیا مرضیه هاشمی پادشاهی مالزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۹۹۰۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توصیه تاریخی پادشاه عربستان به صدام حسین درباره جنگ با ایرانی‌ها (فیلم)

پس از آنکه در نیمه دوم سال 1366 تا تیر 1367 که ایران قطعنامه 598 را پذیرفت، متاثر از افزایش تسلیح عراق توسط شوروی، استفاده گسترده از سلاح شیمیایی، کمک‌های اطلاعاتی غرب به ویژه آمریکا به صدام حسین و توسعه جنگ به خلیج فارس در چارچوب جنگ نفتکش‌ها، موقعیت ایران در صحنه نبرد متزلزل شد و ایران در تصمیمی عاقلانه قطعنامه 598 را پذیرفت.

کاهش حضور مردم در جبهه‌ها نسبت به سال‌های نخست جنگ نیز شرایط را پیچیده‌تر کرده بود و تصور می‌شد مردم از جنگ خسته شده‌اند.

پس از پذیرش قطعنامه از سوی ایران، صدام تصور کرد ایران در آستانه از دست دادن همه جبهه‌هاست و بر حملاتش شدت بخشید. اینجا بود که ملک فهد به صدام حسین با اشاره به روحیه ایرانی‌ها یک توصیه کلیدی کرد که باعث شد صدام حسین نیز چند هفته بعد قطعنامه را بپذیرد.

پس از آن نیز حملاتی انجام شد که این بار مردم در جبهه حضور گسترده یافتند و مشخص شد پادشاه عربستان درک درستی از روحیه ایرانی دارد. روایت ظریف را از آن روزها و توصیه‌ای که پادشاه عربستان به صدام کرد، می‌بینید و می‌شنوید.

 

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: مشاجره لفظی صدام حسین در دادگاه با قاضی ؛ صدام به قاضی چه جمله‌ای گفت؟ (فیلم) ببینید | کشتی لاکچری صدام حسین با سرویس بهداشتی طلاکاری شده

دیگر خبرها

  • عبدالله ویسی: اگر آدم می‌کشتم باید ۸۰۰ میلیون دیه می‌دادم اما ۲ میلیارد جریمه شدم! / فیلم
  • نویدکیا: باید حساب‌شده به باخت مقابل صنعت نفت نگاه کنیم
  • کشف شمشیر کمیاب هزار ساله
  • مالزی میزبان کنفرانس بین‌المللی «آموزش معاصر در جهان اسلام» است
  • تظاهرات مردم مالزی در حمایت از غزه+ فیلم
  • مالزی، میزبان کنفرانس بین‌المللی «آموزش معاصر در جهان اسلام»
  • مهاجری: بعضی وزرا از حضور در دولت پشیمان هستند/ برخی نقش شاه سلطان حسین را بازی می کنند
  • معرفی شرکت احیا استیل فولاد بافت
  • توصیه تاریخی پادشاه عربستان به صدام حسین درباره جنگ با ایرانی‌ها (فیلم)
  • رهبر حزب سعادت ترکیه از سمت خود کناره گیری می‌کند