Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-05@14:21:33 GMT

لندن ازرهبرمخالفان ونزوئلاحمایت کرد!

تاریخ انتشار: ۴ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۹۹۸۳۰

سخنگوی نخست وزیر انگلیس از رهبر مخالفان ونزوئلا حمایت و اعلام کرد که قطع روابط کاراکاس با واشنگتن غیر قابل قبول است. ناطقان: به نقل از رویترز، سخنگوی ترزا می نخست وزیر انگلیس بر خلاف ادعای لندن در دفاع از حکومت قانون امروز پنجشنبه از رهبر مخالفان ونزوئلا حمایت کرد.

سخنگوی نخست وزیر انگلیس ادعا کرد: انتخابات ریاست‌ جمهوری سال ۲۰۱۸ در ونزوئلا آزاد و عادلانه نبود و لذا مبنای قدرت در کاراکاس دارای عیب و نقص است!

وی در ادامه بر خلاف قوانین بین المللی گفت: از «خوان گوایدو» رئیس کنگره ملی ونزوئلا که خود را رئیس‌ جمهوری موقت نامیده است، کاملاً حمایت می کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



سخنگوی ترزا می اضافه کرد: قطع روابط ونزوئلا با آمریکا غیرقابل قبول است. حل این بحران در همکاری برای یافتن راه حل صلح‌آمیز و عملی و دیپلماتیک است نه اخراج (دیپلمات های آمریکایی)!

این درحالی است که پس از اینکه «خوان گوایدو» رهبر مخالفان تحت امر آمریکا در این کشور دیروز چهارشنبه خود را رئیس‌جمهوری موقت معرفی و سپس سوگند یاد کرد، «دونالد ترامپ» رئیس‌ جمهوری و «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا در بیانیه‌ هایی مداخله‌ جویانه از این تصمیم استقبال کرد و گوایدو را به عنوان رئیس‌جمهوری موقت ونزوئلا به رسمیت شناختند!

به دنبال مجموعه اقدامات تحریک آمیز واشنگتن، تعدادی از هواداران «خوان گوایدو» در برخی خیابان های کاراکاس پایتخت این کشور به خیابان ها ریخته و پس از سردادن شعارهایی ضد «نیکلاس مادورو» رئیس جمهوری قانونی و منتخب ونزوئلا دست به آشوب و هرج و مرج در خیابان ها و معابر برخی از شهرها زدند.

«نیکلاس مادورو» هم در سخنرانی در جمع هواداران خود با اعلام قطع روابط دیپلماتیک با آمریکا گفت که به دیپلمات‌های آمریکایی ۷۲ ساعت فرصت داده تا خاک این کشور را تَرک کنند. وی در ادامه تصریح کرد که آمریکا در ونزوئلا کودتا به راه انداخته است. منبع: مهر برچسب ها: لندن ، رهبر مخالفان ، ونزوئلا

منبع: ناطقان

کلیدواژه: لندن رهبر مخالفان ونزوئلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۹۹۸۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا: در کوتاه‌مدت انتظار پیشرفت اوکراین در جبهه جنگ را نداریم

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از فایننشال تایمز، «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی کاخ سفید می‌گوید کمک تسلیحاتی کنگره به اوکراین به توقف پیشروی روسیه در این کشور کمک می‌کند.

وی در تکمیل این ادعا افزود: اوکراین بعد از دریافت کمک ۶۱ میلیارد دلاری آمریکا به دنبال انجام یک ضدحمله برای ممانعت از پیشروی هرچه بیشتر روسیه در سال ۲۰۲۵ خواهد بود.

بااین‌حال، این مقام ارشد کاخ سفید اذعان کرد که به‌رغم بسته نظامی کنگره، او همچنان در ۲۰۲۴، انتظار پیشرفت میدانی روسیه را دارد و این‌طور نیست که ورق فوراً برگردد.

سالیوان ادامه داد: اما با بسته کمکی جدید، کی‌یف می‌تواند تاب‌آوری در برابر حملات روسیه طی سال ۲۰۲۴ را تضمین کند.

او درنهایت سناریویی را متصور شد که در آن (طی سال ۲۰۲۵)، اوکراین می‌تواند اراضی خود را از روسیه پس بگیرد.

به گزارش آنا، در طرف مقابل، روسیه می‌گوید که بسته جدید کمک‌های نظامی به اوکراین، وضعیت را در خط مقدم، که روسیه در آن دست برتر را دارد، تغییر نخواهد داد. «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین با اشاره به «پیشروی نیرو‌های مسلح روسیه در جبهه» گفت حمایت مالی و تسلیحاتی تخصیص‌یافته «این وضع را تغییر نخواهد داد و تنها بر شمار قربانیان جدید و خسارات بیشتر به اوکراین منتهی می‌شود».

چندی پیش، «جوزف بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در سخنانی اعلام کرد: بدون تأمین سلاح برای کی‌یف از سوی غرب، درگیری در اوکراین طی ۲ هفته پایان خواهد یافت.

بورل گفته بود: اگر کمک‌های تسلیحاتی متوقف شود، اوکراین نخواهد توانست مقاومت کند و ناچار می‌شود تسلیم شود. در این صورت جنگ پایان خواهد یافت.

در واکنش به این اظهارنظر، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه، گفت: این یک اعتراف بزرگ است! راه کامل صلح به شما ارائه می‌شود؛ توقف کمک‌های تسلیحاتی غرب به نظام کی‌یف.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آمریکا: در کوتاه‌مدت انتظار پیشرفت اوکراین در جبهه جنگ را نداریم
  • ترامپ دولت بایدن را به «گشتاپو» تشبیه کرد
  • جزئیات توافق‌های بانکی ایران و روسیه
  • نماهنگ جدید شریک جرم منتشر شد
  • سفر رهبر شیعیان کشور مالی به قم (+ عکس)
  • پاسخ رهبر انقلاب به نامه رئیس سازمان تبلیغات اسلامی درباره یک طرح
  • عکس/پاسخ رهبر انقلاب به نامه رئیس سازمان تبلیغات اسلامی
  • رهبر شیعیان کشور مالی با رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم دیدار کرد
  • لندن: اوکراین می‌تواند از سلاح‌های انگلیسی برای حمله در داخل روسیه استفاده کند
  • واکنش بایدن به اعتراض دانشجویان حامی فلسطین