Web Analytics Made Easy - Statcounter

نایب رئیس کمیسیون قضایی و‌ حقوقی مجلس شورای اسلامی گفت: ورود افراد نخبه و با تجربه به مجلس از مزایای مهم استانی شدن انتخابات مجلس است. ۰۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۶ استانها همدان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ملایر، محمد کاظمی ظهر امروز در نشست تخصصی بررسی استانی شدن انتخابات مجلس به همت هیئت اندیشه‌ورزان جوان ملایر اظهارداشت: با توجه به تحولات سریعی که امروز در جوامع انسانی دنیا به ویژه در حوزه علم و تکنیک ، فناوری و فضای مجازی ایجاد شده گذشته از اینکه ما از مشورت اندیشه‌ورزان جوان استفاده‌ می‌کنیم معتقدم باید اداره امور را نیز به این‌جوانان بسپاریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه من ‌معتقدم بعد از 40 سال وقت پوست اندازی مسئولان است و امروز مدیریت‌ها هرچه جوان‌تر، پویاتر و آشناتر به علم و فناوری روز باشند بدون شک در اداره امور جامعخ مفیدتر خواهد بود، ابراز کرد: اینک وقت آن رسیده ‌که اداره جامعه را به نسل جوان‌تر بسپاریم.

کاظمی با تأکید بر اینکه سپردن اداره امور جامعه به جوان‌ترها بدان ‌معنا نیست که ما از خرد،اندیشه و تجارب نسل‌های اول و دوم انقلاب نهایت بهره را نبریم گفت: این‌ها کوهی از تجربه هستند که لازم است از تجارب آن‌ها در عمل استفاده کنیم و به تدریج در جامعه جا بیندازیم.

نظر یک نماینده مجلس درباره استانی شدن انتخابات مجلسیک تشکل دانشجویی: استانی شدن انتخابات با قانون اساسی تضاد داردطرح استانی شدن انتخابات مجلس فصل جدیدی برای حضور افراد کارآمد است

وی تصویب قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان را یکی از اقدامات به جا و‌ کارآمد مجلس دانست و ابراز کرد: امروز زمان آن رسیده ‌که نه تنها از تجربه جوانان بلکه از عمل آنها بهره بگیریم .

نایب رئیس کمیسیون قضایی و‌ حقوقی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه امروز در کنار استفاده از اندیشه و افکار جوانان برای نوآوری و تحول باید از خرد و تجربه نسل‌های اول و دوم انقلاب در راستای حل بسیاری از مشکلات استفاده کنیم، به تأکیدات مقام معظم رهبری در راستای تشکیل کرسی‌های آزاد اندیشی در دانشگاه‌ها اشاره کرد و افزود: اگر این کرسی‌ها در دانشگاه‌ها عملی می‌شد بسیار حائز اهمیت بود که ما بتوانیم از ترکیب افکار در بهینه شدن مدیریت کشور بهره ببریم.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در طرح استانی شدن انتخابات مجلس نمایندگان عملا درگیر وظایف قانون‌گذاری و نظارتی خود می‌شوند و این امر جنبه ملی و کشوری دارد اظهار داشت: حزبی و لیستی برگزار شدن انتخابات از محاسن این طرح است.

کاظمی ورود افراد نخبه، با تجربه، کاهش درگیری نمایندگان با مسائل محلی و پرداختن به مسئولیت‌های ملی و در درجه اول قانونگذاری و نظارت بر حسن اجرای قانون‌ که وظیفه اصلی نمایندگان مجلس است را از جمله مزایا و نقاط قوت این طرح دانست و افزود: کاهش حضور نمایندگان در حوزه انتخابیه و کاهش میزان مشارکت مردم در انتخابات از جمله معایب این طرح از دید شورای نگهبان است.

وی افزود: در طرح استانی شدن انتخابات نمایندگان برای راه‌یابی به مجلس باید حدود 15 تا 20 درصد از مجموع آراء را در حوزه‌های انتخابیه فرعی خود به دست آورده و در سطح حوزه انتخابیه نیز بالاترین آمار را کسب کنند.

انتهای پیام/

R41405/P4001/S6,75/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۰۰۱۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خالدآبادی دلیل استقلالی‌شدنش را فاش کرد

محمدرضا خالدآبادی فصل گذشته در هوادار به عنوان یک بازیکن جوان چهره شد و در تابستان ۱۴۰۲ درحالیکه مورد توجه استقلال و پرسپولیس بود، رضایت نامه‌اش برای آبی‌ها صادر شد.

این دروازه‌بان جوان هفته‌ها منتظر ماند تا بازی در پیراهن استقلال را تجربه کند و سرانجام با محرومیت حسینی، در هفته بیست و پنجم مقابل تراکتور این فرصت را به دست آورد و در اولین بازی فصل خود کلین‌شیت کرد.

خالدآبادی در اینستاگرامش راجع به این تجربه نوشت: "بسیار خوشحالم که در اولین روز از فصل جدید زندگیم در سن ۲۳ سالگی توانستم با پیراهنی به میدان بروم که بزرگانی همچون ناصرخان حجازی سال‌ها از اصالت و قداست آن دفاع کردند.

تشکر و قدردانی از تمام آبی دلان را دارم که با پیام‌های پر مهر و محبت خود قبل از دیدار با تراکتور به سرباز استقلال انگیزه مضاعفی دادند. "

منبع: ورزش سه

tags # استقلال سایر اخبار (تصاویر) این گوسفند غول‌پیکر چینی از پورشه هم گران‌تر است! قارچ‌های زامبیِ سریال آخرین بازمانده (The Last Of Us) واقعی هستند! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند آخرین حسی که افراد در حال مرگ از دست می‌دهند، چه حسی است؟

دیگر خبرها

  • مردم در مرحله دوم انتخابات مجلس به افراد اصلح رأی دهند
  • اقتصاد اسلامی گره‌گشای مشکلات اقتصادی است
  • ورود جانبدارانه نمایندگان فرماندار به انتخابات مطلقاً ممنوع است
  • انصراف قالیباف از نمایندگی مجلس جدی است؟ /برنامه ریزی ۵ ساله برای ورود به انتخابات ۱۴۰۸ /دولت رئیسی علیه قالیباف دست به کار شد
  • خالدآبادی دلیل استقلالی‌شدنش را فاش کرد
  • جوکار: مردم اصلح‌ترین افراد را راهی مجلس کنند
  • پست گلر جوان استقلال برای اولین تجربه بازی
  • نصراللهی با اعتقاد به «ما می‌توانیم» روحیه جهادی را معنا می‌کرد
  • پیام تسلیت رییس دانشگاه تهران در پی درگذشت دانشجوی نخبه
  • افراد حاکم بر تلویزیون سرمایه‌ها را از بین بردند/ گفتگو