Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، منابع پارلمانی در اردن اعلام کردند که «عاطف الطروانه» رئیس پارلمان این کشور از «حمود الصباغ» همتای سوری خود برای شرکت در بیست و نهمین کنفرانس اتحاد پارلمان‌های عربی دعوت کرده است.

به نوشته خبرگزاری آلمان، این نشست در امان و ابتدای ماه مارس آتی برگزار خواهد شد. هنوز پاسخی از سوی سوریه برای حضور یا عدم حضور اعلام نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دعوت از سوریه برای شرکت در این کنفرانس، پس از سال‌ها عدم حضور به علت تحریم و بایکوت سوریه در اتحادیه عرب، صورت می‌گیرد.

روزنامه الاخبار نیز نوشته است که دعوت اردن در راستای گام‌های مثبت این کشور برای عادی‌سازی روابط با سوریه صورت می‌گیرد. اردن روز سه‌شنبه سطح روابط با سوریه را افزایش داد و برای سفارت خود در دمشق، کاردار اعزام کرد. از زمان آغاز بحران سوریه تاکنون با وجود فشار کشورهایی چون عربستان و امارات، اردن به کاهش سطح روابط دیپلماتیک خود با سوریه بسنده کرده و  رابطه خود با دمشق را به طور کامل قطع نکرد.

اردن به علت همجواری با سوریه، در سطح وسیعی تحت تاثیر تحولات این کشور است و به نوعی با برقراری آرامش در سوریه، حجم گسترده‌ای از نگرانی‌های امنیتی و معضلاتی که آوارگان سوری برای اردن ایجاد کرده‌اند نیز کاسته می‌شود. مرز میان سوریه و اردن ۲۳ مهر ماه پس از سه سال، بازگشایی شد و از آن روز روند بازگشت آوارگان شدت یافته است. کنترل مرز دو کشور از سوی ارتش سوریه نیز نگرانی‌های امنیتی اردن را کاسته است.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۰۰۲۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نتایح سفر ایلان ماسک به چین؛ رشد ۶ درصدی ارزش سهام تسلا

بازدید ایلان ماسک از چین ظاهرا نتایج فوری به همراه داشته است. طبق توافق با شرکت جستجوی اینترنتی بایدو، تسلا از داده‌های نقشه این شرکت برای فناوری کمک‌راننده در بزرگترین بازار خودرو جهان استفاده خواهد کرد.

به گزارش یورونیوز، ایلان ماسک در آخر هفته سفری از پیش اعلام نشده به چین داشت. این میلیاردر آمریکایی تصویری از دیدار خود با لی چیانگ، نخست‌وزیر چین را در شبکه ایکس یا همان توییتر منتشر کرد.

به گفته منابع خبری بلومبرگ، بایدو که بر جستجوی اینترنتی در چین تسلط دارد، با ارائه نقشه و مسیریابی به تسلا کمک می‌کند تا فناوری کمک‌راننده خود را که «رانندگی کاملاً خودکار» یا همان FSD می‌نامد، راه‌اندازی کند. خدمات نقشه که برای فناوری‌های کمک‌راننده حیاتی است به شدت توسط دولت چین کنترل می‌شود.

البته FSD قابلیت رانندگی خودکار را ارائه نمی‌دهد و همچنان به راننده‌ای نیاز دارد که دستش روی فرمان و در هر لحظه آماده کنترل خودرو باشد. با این حال، راه‌اندازی این فناوری در چین می‌تواند به تسلا در رقابت شدید برای سهم بازار در این کشور کمک کند و درآمد بیشتری را برایش به ارمغان بیاورد. این فناوری ماهانه ۹۹ دلار هزینه دارد و در بسیاری از کشور‌ها هم در دسترس نیست.

ماسک معمولا روابط خوبی با رهبران خودکامه و دست راستی در دنیا دارد و برعکس چندان با سیاستمداران کشور‌هایی با نظام‌های دموکراتیک مناسبات خوبی ندارد.

او با بولسونارو رئیس جمهوری پیشین برزیل، دونالد ترامپ و رجب طیب اردوغان بسیار دوست است و حالا او تلاش دارد برای پیشبرد منافع اقتصادی‌اش روابط گرم و دوستانه‌ای هم با چین و رهبران این کشور داشته باشد.

در حالی‌که ایالات متحده همواره از چین به دلیل سیاست‌هایش انتقاد می‌کند، ماسک در توییتر با انتشار تصویری از خود با نخست وزیر چین نوشته است که از دیدار با لی افتخار می‌کند.

روابط ماسک با چین به دلیل منافع تجاری متعددش پیچیده است. شبکه «ایکس» توسط دولت چین که سانسوری سفت و سخت دارد، مسدود شده است. دولت چین همچنین در مورد برخورد‌های نزدیک بین ایستگاه فضایی خود و ماهواره‌های پرتاب‌شده توسط شرکت «اسپیس‌ایکس» به سازمان ملل متحد شکایت کرده است.

با این حال، تسلا کارخانه‌ای در شانگ‌های دارد و مدل Y این شرکت، پرفروش‌ترین خودروی برقی یا هیبریدی شارژی در چین در مارس ۲۰۲۴ بوده است. دو مدل پرفروش‌تر متعلق به BYD، یک شرکت سازنده چینی است که با تسلا برای تبدیل شدن به بزرگترین فروشنده خودرو‌های الکتریکی جهان رقابت می‌کند.

بازدید و گزارش توافق با بایدو با هیجان سرمایه‌گذاران تسلا مواجه شد که بسیاری از آن‌ها برای توجیه موقعیت تسلا به عنوان باارزش‌ترین خودروساز جهان، روی قابلیت‌های بالقوه رانندگی خودکار حساب باز کرده‌اند.

از اثرات مثبت این توافق برای تسلا می‌توان به افزایش ۶ درصدی سهام این شرکت در بازار‌های نیویورک اشاره کرد.

دیگر خبرها

  • لیگ NBA| لیکرز حذف شد/ شکست میامی در حضور مسی
  • نتایح سفر ایلان ماسک به چین؛ رشد ۶ درصدی ارزش سهام تسلا
  • دعوت از طالبان برای شرکت در کنفرانس وقف
  • درخواست پارلمان عربی برای تحقیقات در مورد کشف گور‌های جمعی در غزه
  • سفر وزیر خارجه بحرین به سوریه پس از ۱۳ سال
  • تصمیم عرب‌ها درمورد تهران و تل آویو چیست؟
  • فارن افرز: احتمال شکل گیری ائتلاف منطقه ای اعراب و اسرائیل علیه ایران چقدر است؟
  • اندونزی: هیچ عادی سازی روابطی با اسرائیل وجود ندارد
  • نخست‌وزیر عراق: جامعه بین‌المللی جنگ غزه را متوقف کند
  • حمایت الجزایر از طرح عضویت دائم فلسطین در سازمان ملل