Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانداران شهرستان‌های بافق، خاتم و ابرکوه امروز به تشریح دستاوردهای انقلاب در منطقه خود کردند که وجه مشترک تمام این موارد، توجه ویژه انقلاب به روستاها و نقاط محروم را نشان داد. ۰۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۱ استانها یزد نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد، در آستانه دهه مبارک فجر و چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی ایران، فرمانداران شهرستان‌های مختلف استان یزد به همت شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان، انجمن صنفی خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری و همچنین خانه مطبوعات استان یزد اقدام به برگزاری نشست‌های خبری برای بیان دستاوردهای انقلاب در شهرستان‌های خود کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امروز و در نخستین روز این برنامه‌ها، سه فرماندار شهرستان‌های بافق، خاتم و ابرکوه با حضور در سالن حمیدیایی استانداری یزد، اقدام به برگزاری نشست‌های خبری جداگانه با خبرنگاران کرده و دستاوردهای انقلاب در شهرستان‌های خود را تشریح کردند.

 محمد زاده‌رحمانی امروز در نشست خبری که به مناسبت چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی برگزار شد، با بیان اینکه شهرستان بافق یکی از شهرستان‌های قدیمی استان یزد حسوب می‌شود اظهار داشت: شهرستان بافق در فلات مرکزی ایران قرار دارد که 75 درصد از معادن استان یزد را در خود جای داده است.

وی در ادامه افزود: شهرستان بافق به عنوان شاه راه و پنج راه ریلی کشور قرار دارد که 32 درصد از قطار‌های باری کشور از بافق عبور می‌کند که سبب اشتغال و مهاجر‌پذیری این شهرستان شده است.

فرماندار بافق با اشاره به اشتغال‌زایی در این شهرستان عنوان کرد: 192 کارگاه در شهرستان بافق فعالیت دارند که به واسطه آنها فضای کار برای  14هزار و 250  از جوانان ایجاد شده است و تا پایان سال آمار کسانی که بیمه بیکاری دریافت می‌کنند از 90 نفر به 30 نفر کاهش پیدا می‌کند.

زاده‌رحمانی با اشاره به اینکه شهرستان بافق از نظر نرخ بیکاری دومین شهرستانی است که کمترین نرخ بیکاری را دارد خاطرنشان کرد: این شهرستان با نرخ بیکاری 6.9 درصد رتبه دومین شهرستان استان را به خود اختصاص داده و تا سال آینده با راه‌اندازی برخی از کارخانه جات فولاد و سنگ‌آهن، یک هزار نفر دیگر در بافق به کارگیری می‌شوند.

وی مهم‌ترین چالش شهرستان بافق را مهاجرت‌پذیری دانست و گفت: کارگرانی که فاقد مهارت هستند برای کار به این شهرستان مهاجرت دارند که این امر  متاسفانه سبب آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی می‌شود.

 فرماندار بافق تصریح کرد: صدور مجوز 11 بوم‌گردی، افتتاح هتل تاپ 3 ستاره، مرمت و استحکام بناهای تاریخی، تشکیل موزه‌های آهن، فرهنگ و غیر در حوزه گردشگری و در دستور کار قرار گرفتن سنگ فرش کردن  5 روستای شهرستان بافق از جمله فعالیت‌های انجام شده در چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی است.

وی با اشاره به امکانات بهداشت و درمان در زمان قبل از انقلاب گفت: در زمان انقلاب از پزشکان غیر بومی در این شهرستان استفاده می‌شد اما امروزه کلینیک تخصصی، بیمارستان و پزشکان متخصص و فوق تخصص در شهرستان بافق حضور دارند و یک بیمارستان 96 تخت خوابی  در حال احداث است.

زاده‌رحمانی خاطرنشان کرد: آسفالت 35 کیلومتر از جاده‌های بین مزارع، پایداری برق شهرستان، تحصیل 12 هزار دانش‌آموز با امکانات خوب، قطب استعداد و پتانسیل وزرشی در جوانان و پرداخت تحصیلات اشتغال از دستاورد‌های انقلاب اسلامی در این شهرستان بوده است.

اجرای 394 برنامه در شهرستان خاتم به مناسبت چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی

فرماندار شهرستان خاتم از اجرای 394 برنامه در چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی خبر داد و گفت: اجرای تمامی این برنامه‌ها بر عهده 25 کارگروه مردمی است که در این شهرستان تشکیل شده است.

فرجام فاضلی هم امروز در نشست خبری جداگانه ای که با همین مناسبت برگزار شد، با بیان اینکه شهرستان خاتم از پایداری بیشتری در جمعیت برخودار است تصریح کرد‌: این شهرستان بالغ بر 36 هزار نفر جمعیت دارد که 40 درصد از آن در مناطق روستایی و 60 درصد شهری هستند که این موضوع خود بیانگر پایداری شهرستان ابرکوه نسبت به بقیه شهرستان‌های استان یزد است.

فرماندار خاتم با اشاره به پیروزی چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی افزود: 25 کارگروه مردمی در این شهرستان برای برنامه‌های دهه فجر تشکیل شده که اجرای 91 عنوان برنامه طرح‌ریزی شده است که  394 برنامه در چهلیمن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی از چندین پروژه عمرانی  بهره‌برداری می‌شود خاطرنشان کرد: در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی از 223 پروژه عمرانی با  تخصیص اعتباری بالغ بر 104 میلیارد تومان در بخش‌های کشاورزی، صنعت و معدن، عمرانی، آموزش و پرورش و ورزشی بهره‌برداری می‌شود.

فاضلی با اشاره به دست‌آورد‌های بهداشت و درمان در این شهرستان گفت: ایجاد 5 مرکز بهداشتی، 1 پایگاه هوایی، 5 پایگاه اورژانس، احداث یک بیمارستان و افزایش امید به زندگی در سنین 74 الی 78 جزو دستاورد‌های شهرستان خاتم بعد از پیروزی انقلاب اسلامی است.

فرماندار خاتم با اشاره به بخش آموزشی در این استان گفت: قبل از انقلاب تحصیل تا پیش دبستانی در این شهرستان وجود داشته است اما امروزه احداث دو مدرسه نمونه دولتی، کانون‌های تربیتی در بخش هرات و مروست، تربیت معلمین بومی، آموزش 1000 دانشجو در دانشگاهای پیام نور، دانشگاه آزاد اسلامی و آموزشکده امین در بعد از انقلاب اسلامی است.

وی با اشاره به پیشرفت این شهرستان بعد از پیروزی انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: گاز‌رسانی به تمام روستاهای اطراف این شهرستان، برخورداری آب شرب برای روستای بالای 10 خانوار، ایجاد 12هزار و 105 خط تلفن ثابت برای ساکنین این شهرستان، احداث 10 چمن مصنوعی،  تکمیل سالن‌های ورزشی و ایجاد اشتغال پایدار از ثمرات پیروزی انقلاب اسلامی در همه زمینه‌ها است.

انقلاب اسلامی سبب پیشرفت شهرستان ابرکوه شده است

فرماندار شهرستان ابرکوه با اشاره به حضور پرشور مردم ابرکوه در انقلاب اسلامی افزود: پیروزی انقلاب اسلامی باعث شده است که این شهرستان نسبت به زمان قبل پیشرفت چشم‌گیری را داشته باشد.

محمد کاظمی‌نسب هم در جمع خبرنگاران با اشاره به قدمت شهرستان ابرکوه در استان یزد اظهار داشت کرد: شهرستان ابرکوه با جمعیتی بالغ بر 52 هزار نفر یکی از شهرستان‌های قدیمی استان یزد است که در این شهرستان 400 اثر تاریخی وجود دارد که 200 اثر آن به ثبت ملی رسیده است.

وی با اشاره به حضور در صحنه مردم ابرکوه در در زمان انقلاب افزود: نرخ بی‌‌سوادی در زمان انقلاب به 55 درصد در زنان و 65 درصد در مردان بوده است.

وی ادامه داد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی این رقم به 98 درصد افزایش پیدا کرده و در حال حاضر چهار مرکز آموزش عالی در شهرستان ابرکوه در حال فعالیت هستند که آموزش 2500 دانشجو را بر عهده دارند.

کاظمی نسب خاطرنشان کرد: در زمان انقلاب در این شهرستان یک مرکز درمانی هم وجود نداشت اما امروزه به برکت انقلاب 15 خانه بهداشت، 5 مرکز بهداشتی درمانی، 6 پایگاه سلامت، و یک بیمارستان 96 تخت خوابی جزو برکات انقلاب اسلامی در این شهرستان بوده است.

فرماندار ابرکوه با اشاره به پیشرفت‌های این شهرستان در حوزه کشاورزی افزود: 40 هزار هکتار از زمین‌های زراعی این شهرستان به فناوری آبیاری کم فشار مجهز هستند که بخش کشاورزی در این شهرستان سالانه تولید 21 هزار تن علوفه، 22 هزار تن زردآلو، 9 هزار تن انار، 13 هزار تن گندم، 4 هزار تن پسته، 3 هزار تن آلوچه و 250 کیلو زعفران را دارد.

وی در ادامه افزود: این شهرستان در بخش صنعت و معدن پیشرفت چشم‌گیری را داشته است، 30 میلیون متر مکعب کاشی و سرامیک، 45 هزار تن فولاد، 61 هزار تن سنگ آهن، 21 هزار تن سنگ مصنوعی، 60 هزار تن خاک صنعتی، 100 هزار تن بتن آماده، 10 هزار تن سنگ ساختمانی که جزو تولیدات سالانه این شهرستان است.

کاظمی نسب با اشاره به بخش گردشگری در این شهرستان عنوان کرد: 162 هزار هکتار از شهرستان ابرکوه بنا های تاریخی تشکیل می‌دهند که بیش از 10 بوم‌گردی فعال در حال فعالیت هستند و تعدادی هم در حال اخذ مجوز برای فعالیت است.

وی تصریح کرد: همچنین ثبت جهانی سرو 4500 ساله ابرکوه را در دستور خود قرار داریم و این امر سبب شده تا سالانه 300 هزار نفر گردشگر داخلی و 15 هزار نفر گردش خارجی را به سمت خود جذب کند.

انتهای پیام/

R41376/P/S6,76/CT14

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۰۰۲۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحقق مدیریت هماهنگ شهری در شرکت توسعه شهرداری اصفهان/ شوراها مصداق بارز مردم سالاری است

رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان با تقدیر از مدیریت مجموعه تفریحی سپاهان گفت: مدیریت هماهنگ شهری در این شرکت به خوبی صورت گرفت و شاهد همکاری فراجا، میراث فرهنگی، سازمان‌های شهری در کنار هم هستیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، عباس حاج‌رسولی‌ها امروز _دوشنبه دهم اردیبهشت‌_ در آیین بهره‌برداری از مجموعه تفریحی کوه نور و ۱۵ پروژه خدماتی، گردشگری و ورزشی در مجمتع گردشگری صفه، با اشاره به سالروز تاسیس شوراها اظهار کرد: یکی از زیبایی‌های جمهوری اسلامی، مردم سالاری است و مصداق بارز آن شوراها است.

وی افزود: در هر دوره شورایی، منتخبان مردم چهار سال در خدمت آن‌ها هستند و با انتخاب شهردار که در راس ۱۵ منطقه شهری و ۱۵ سازمان شهری قرار دارد، این مردم‌سالاری را در عرصه شهری تجلی می‌دهند.

رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: امروز شاهد اقدامات و دستاوردهای شهرداری در حوزه تقویت گردشگری نصف جهان هستیم؛ در شورای اسلامی شهر نیز کمیته گردشگری داریم که هدف ما توسعه گردشگری و توجه به این بخش است و لذا در مقطعی ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای این امر اختصاص یافت.

حاج‌رسولی‌ها با تقدیر از مدیریت مجموعه تفریحی سپاهان خاطر نشان کرد: مدیریت هماهنگ شهری در این شرکت به خوبی صورت گرفت و شاهد همکاری فراجا، میراث فرهنگی، سازمان‌های شهری در کنار هم هستیم.

وی گفت: ما در اصفهان برای خودمان تصمیم می‌گیریم و این زیبایی کار شورایی است؛ در مدت ۱.۵ سال دیگر مردم مجدد شورای دیگری را انتخاب می‌کنند و هر حرکتی در این شهربا پشتوانه انتخابات مردمی انجام می‌شود.

رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به ویژگی‌های منحصر به‌فرد مجموعه کوه نور تصریح کرد: چنین مجموعه‌ای نه تنها در ایران، بلکه حتی در کشورهای دیگر ندیده‌ام.

کد خبر 749181

دیگر خبرها

  • راهنمای سفر به بافق شهری در قلب کویر ایران
  • معلمان اگر در کارشان غفلت کنند سرنوشت یک جامعه به خطر می‌افتد
  • تجلیل از معلمان بازنشسته شهرستان بافق
  • رفع مشکل کمبود فشار آب در مناطق کوی دانشگاه شهرستان نقده
  • تحقق مدیریت هماهنگ شهری در شرکت توسعه شهرداری اصفهان/ شوراها مصداق بارز مردم سالاری است
  • حل برخی مشکلات اهدای خون در شهرستان‌های استان یزد
  • ضرورت توجه به جریان رسانه‌ای در مناطق مختلف اردبیل
  • شوراها در خدمت‌رسانی به مردم روستاها در تراز انقلاب عمل کنند
  • در «جداول بودجه» به استان‌ها و مناطق محروم توجه شده است
  • روستاها آغازگر جهش تولید با مشارکت مردم هستند