Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-05-08@03:46:16 GMT

سروش قطب نفتی خلیج فارس +تصاویر

تاریخ انتشار: ۴ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۵۰۰۸۵۲

سروش قطب نفتی خلیج فارس +تصاویر

خبرگزاری میزان- میدان نفتی سروش از میدان‌های نفتی ایران در خلیج فارس است که ظرفیت مخزن آن ۵/۷ میلیارد بشکه بوده که در صورت تزریق آب ۵۰۰ میلیون بشکه آن قابل استحصال خواهد بود. به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد خبرگزاری میزان، میدان نفتی سروش از میدان‌های نفتی ایران در خلیج فارس است که در استان بوشهر و در ۸۳ کیلومتری جنوب غربی جزیره خارک، قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  این میدان در فاصله ۱۱۰ کیلومتری از منطقه بهرگان واقع شده که مساحت تقریبی آن در حدود ۲۶۰ کیلومتر مربع بوده و بیش از ۱۵ میلیارد بشکه نفت درجای اولیه، از میدان‌های بزرگ نفتی غرب خلیج فارس به شمار می‌آید.   میدان نفتی سروش از میادین نفتی تحت مدیریت شرکت نفت فلات قاره ایران است که ظرفیت مخزن در میدان سروش ۵/۷ میلیارد بشکه بوده که در صورت تزریق آب ۵۰۰ میلیون بشکه آن قابل استحصال خواهد بود.   این میدان که از جمله‌ی مخازن ماسه سنگی نفت سنگین به شمار می‌رود، همچنان در حالت تحت اشباع قرار دارد و بهره برداری از آن با مکانیسم تولید اولیه به کمک پمپ‌های درون چاهی ادامه دارد. از جمله پیچیدگی‌های میدان سروش می‌توان به ناهمگونی قابل ملاحظه در خواص سنگ و سیال مخزن برگن اشاره کرد.

ضریب بازیافت کنونی میدان سروش در حدود ۳ درصد برآورد شده است، که با توجه به میزان قابل توجه نفت درجای این میدان، لزوم مطالعات جهت افزایش بهره روی از این میدان مهم آشکار می‌گردد.   پروژه توسعه و نوسازی این میدان در اواخر سال ۱۳۷۸ آغاز شد و در اواخر سال ۱۳۸۰ با تولید اولیه ۱۰۰٫۰۰۰ بشکه در روز آغاز گردید که از سال ۱۳۸۴ به تدریج تولید میدان سروش نیز همانند اغلب میادین نفتی کشور، سیر نزولی به خود گرفت و تا سال ۱۳۸۸ به ۹۰ هزار بشکه کاهش پیدا کرد به همین خاطر طرح‌های توسعه و نوسازی برای آن تدوین شد که هدف از اجرای این طرح تولید ۱۰۰ هزار بشکه در روز نفت خام از میدان سروش است.   قبل از رسیدن به تولید نهایی نفت، در طی یک دوره ۲۴ ماهه پس از موثرشدن قرارداد، تولید اولیه نفت در میدان سروش به مقدار ۶۰ هزار بشکه در روز تحقق می‌یابد.



          برای دیدن سایر عکس‌ها بر روی لینک کلیک کنید.
انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: میدان نفتی میدان سروش تولید نفت فلات قاره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۰۰۸۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سند اقتصاد دریامحور استان بوشهر تنظیم شده است

علی باستین در نشست شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر اظهار کرد: استان بوشهر در تدوین سند ملی توسعه دریامحور نقش مهمی دارد و سند اقتصاد دریامحور استان بوشهر تنظیم شده است.

وی نام خلیج فارس را همیشگی و ابدی دانست و اضافه کرد: یکی از سیاست‌های مهم اقتصادی در استان بوشهر استفاده از مزیت‌های خلیج فارس در ابعاد گوناگون است و در تلاش هستیم که از اقتصاد دریایی و مزیت این سرمایه مهم در استان بوشهر بر اساس تأکیدات مقام معظم رهبری بیشتر استفاده شود.

وی استفاده از حوزه اقتصادی خلیج فارس را مایه اقتدار و توانمندی دانست و بیان کرد: اکنون از خلیج فارس استفاده حداقلی می‌شود و در زمینه طرح‌های آب‌شیرین‌کن ظرفیت مهمی در این عرصه فراهم است که باید فعالیت‌ها افزایش یابد.

باستین تجارت دریایی و گردشگری را از دیگر ظرفیت‌های خلیج فارس دانست و خاطرنشان کرد: استفاده گردشگری از مزیت‌های با ارزش خلیج فارس محسوب می‌شود که کمتر مورد توجه قرار گرفته و در این راستا طرح‌های مهمی تدوین شده است.

معاون اقتصادی استاندار بوشهر، بهره‌برداری از ظرفیت شیلات، پرورش آبزیان، معادن، نفت، گاز و صنایع بزرگ پتروشیمی را از دیگر ظرفیت‌های مورد استفاده خلیج فارس شمرد و افزود: در راستای استفاده بیشتر از خلیج فارس، معاون اول ریاست جمهوری تدوین سند ملی توسعه دریامحور را مورد تأکید قرار داده است.

باشگاه خبرنگاران جوان بوشهر بوشهر

دیگر خبرها

  • برگزاری جشن «خیلی دخترونه» در دریاچه خلیج فارس
  • سند اقتصاد دریامحور استان بوشهر تنظیم شده است
  • معرفی تیم‌های برتر مسابقات هندبال گرامیداشت روز ملی خلیج فارس
  • ناگفته‌هایی درباره سهم کشورمان از یک میدان گازی در شمال خلیج‌فارس
  • احتمال تداوم کاهش تولید نفت خام اوپک‌پلاس
  • عملیات اورهال نیروگاه‌های خلیج فارس و طوس انجام شد/ تأمین پایدار ۱۴۰۰ مگاوات برق در آستانه فصل گرما
  • استان بوشهر نماد مقاومت در حوزه خلیج‌ فارس است
  • بندر شهید بهشتی ـ چابهار
  • پشت پرده برکناری علی خطیر/ چه کسی مدیرعامل باشگاه استقلال می‌شود؟
  • پیش بینی هواشناسی هرمزگان ۱۶ اردیبهشت