Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه میراث و گردشگری  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان،کارگردان انیمیشن کوتاه «منو ببین» که پیش از این در جشنواره‌­های آکسفورد آمریکا، هندیکپ فرانسه، فیلم کوتاه تهران و کودک و نوجوان نیز حضور داشته است، انگیزه و دلیل اصلی خود برای ساخت این انیمیشن را درک نکردن درست بزرگسالان از دنیای بچه­‌ها عنوان کرد و گفت: چیزی که همیشه دغدغه ذهنی و انگیزه من برای ساخت «منو ببین» بوده، این است که ما بزرگ‌تر‌ها بیشتر وقت‌ها فراموش می‌کنیم دنیای بچه‌ها و ادراکشان از اطراف، با دید و تجربه ما کاملا متفاوت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رضا مهرانفر با این انیمیشن تلاش کرده نشان دهد که بی­‌توجهی به دنیای کودکان از سوی بزرگ­سالان می‌­تواند عواقب جدی و جبران­‌ناپذیری به روح و روان کودک وارد کند، لطماتی که در وجود کودک رسوخ می­‌کند و مطالعات روانشناسان نشان داده است که این لطمات در بزرگسالی به ندرت ترمیم‌­پذیر خواهد بود. «منو ببین» قصد دارد گوشه‌­ای از اضطراب کودکانه را به تصویر بکشد و به بیان کارگردان، نقطه دید وی در این فیلم نگاه کودک به دنیای بیرون است؛ زمانی که از اتفاقات و اشیای پیرامون خود دچار وحشت و اضطراب می‌شود.

«منو ببین» درباره پسرکی است که در دنیایی از اضطراب و ترس زندگی می­‌کند؛ ترسی که برای دیگران معنا ندارد و نادیده گرفته می‌­شود. جهان عادی در جریان است، اما همه چیز برای او تنهایی و تاریکی است.

یازدهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران از ۱۲ تا ۱۶ اسفند ۱۳۹۷ در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فیلم سینمایی سینمای ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۰۲۳۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کتاب من امام صادق (ع) را دوست دارم روانه بازار نشر شد

کتاب «من امام صادق (ع) را دوست دارم» به نویسندگی غلامرضا حیدری ابهری، تصویرگری حکیمه شریفی و «ببین خدا چه کرده» به نویسندگی علی شعیبی و تصویرگری فاطمه زارعی به همت انتشارات جمال، روانه بازار نشر شده است.

این دو اثر همچنین به زبان‌های عربی و انگلیسی منتشر شده است. 

در کتاب «من امام صادق (ع) را دوست دارم» خواننده علاوه بر جنبه‌های تاریخی با سبک زندگی و افکار و اندیشه‌های امام صادق (علیه السلام) آشنا می‌شود.

در کتاب «ببین خدا چه کرده» مخاطب نوجوان در قالب داستان با مفاهیم حدیث توحید مفضل آشنا می‌شود. 

کتاب دیدنی‌های خدا به نویسندگی مهدی وحیدی صدر دیگر اثری است که با زبان شعر و نثر، حدیث توحید مفضل امام صادق که درباره شگفتی‌های آفرینش است را برای کودکان تبیین می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • شیرین مثل «شکرستان»/ پویانمایی که ۱۸ ساله شد
  • کتاب من امام صادق (ع) را دوست دارم روانه بازار نشر شد
  • چهره‌هایی که نمی‌دانستید صداپیشگی هم کرده اند
  • اگر به شورولت علاقه داری، این نوا را حتما ببین!
  • انیمیشن‌هایی متفاوت برای بزرگتر‌ها؛ انیمیشن‌هایی مفرح برای بچه‌ها
  • همدان خاستگاه شاعران حوزه کودک و نوجوان است
  • اختتامیه پانزدهمین جشنواره ملی شعر کودک ونوجوان رضوی- همدان
  • پایان جشنواره ملی "شعر کودک و نوجوان رضوی" در همدان 
  • پایان جشنواره ملی شعر کودک و نوجوان رضوی در همدان + تصویر
  • نکوداشت چهره برجسته فرهنگ و ادب کشور «استاد جواد محقق» در همدان