Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - رژيم صهيونيستي به اجراي طرح هاي يهودي سازي قدس سرعت بيشتري داده است.
«نبيل السهلي» نويسنده و پژوهشگر فلسطيني در گزارشي که در پايگاه العربي الجديد منتشر شد، نوشت: اسرائيل تلاش دارد در زماني واحد طرح هاي متعددي را براي سرعت بخشيدن به روند يهودي سازي قدس به مورد اجرا گذارد.
محاصره اين شهربا احداث ديوار حائل و ساخت شهرکهاي صهيونيستي نشين بي وقفه ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اين درحاليست که نهادها و سازمان هاي اسرائيلي با حمايت کابينه «بنيامين نتانياهو» نخست وزير اسرئيل تلاش خود را براي کنترل کامل بخش تعليم و آموزش عربي در شهر قدس به کار گرفته اند و تاکنون توانسته اند حدود 66 درصد مراکز آموزشي اين شهر را در کنترل کامل خود درآورند.
اسرائيل از سال 1968 شيوه هاي آموزشي مورد نظر خود را به مدارس ابتدايي عربي تحميل کرده است.
در کتاب هاي اين مقطع واژه «فلسطين» به واژه «اسرائيل» و «قدس» به واژه «اورشليم» تغيير داده شده است.
وزارت علوم اسرائيل با تحريف حقايق تاريخ و جغرافيا در صدد تغيير شيوه هاي آموزشي براي دانش آموزان عرب در قدس است.
درجلسات درسي که از سوي اسرائيل در قدس برگزار مي شود به دانش آموزان چنين القا مي شود که اسلام تنها براي تربيت روح است و تاريخ اسلام مملو از تاريخ فتنه ها و مصيبتهاست.
رسانه هاي اسرائيل 19 ژانويه، از اجراي طرح جديد آموزشي جديدي خبر دادند که در راستاي يهودي سازي قدس و تغيير ماهيت و هويت تاريخي اين شهر شکل گرفته است.
به گزارش اين رسانه ها اين طرح که از آغاز سال آينده ميلادي به مورد اجرا درمي آيد، همان طرح «نير برکات» شهردار سابق بخش اشغالي قدس است که طبق آن قرار است مدارسي که از سوي آژانس امداد و کاريابي آوارگان فلسطيني (آنروا) در قدس اداره مي شود تعطيل شود و اداره اين مدارس در اختيار شهرداري اسرائيلي قدس قرار گيرد.
آنروا، اردوگاه شعفاط در شمال قدس را اداره مي کند.اين اردوگاه تنها اردوگاه در شهر قدس است که بيش از 20 هزار نفر جمعيت دارد.
آنروا علاوه بر اداره يک مرکز درماني در قدس، 5 مدرسه را نيز در اين شهر و در مناطق "شعفاط"، "صورباهر"، "سلوان" و "واد الجوز" اداره مي کند.
شمار آوارگاني که نام آنان در دفتر آنروا در قدس به ثبت رسيده است هم به يکصد هزار نفر مي رسد.
ساکنان قدس با چالشي مواجه شده اند که خطرناکترين چالش از سال 1967 براي آنان قلمدا مي شود.
علاوه برتصميم اسرائيل براي تعطيلي مدارس آنروا در قدس، مسوولان اسرائيلي اعلام کرده اند که بهره مندي مدارس عربي از کمک هاي مالي اداره علوم اسرائيل در گرو پايبندي اين مدارس به شيوه هاي آموزشي عبري است.
آنچه طي اين سالها تغييري در آن مشاهده نشده، اين است که کابينه نتانياهو طرح هاي متعدد را در آن واحد و با هدف تسريع در امر يهودي سازي قدس، در اين شهر به مورد اجرا مي گذارد.
برنامه هاي که به اقليت عرب در درون منطقه خط سبز ارائه مي شود، همان برنامه هايي است که در مدارس عربي در قدس تدريس مي شود. به دانش آموزان اين مدارس مفاهيم و اصطلاحاتي تحميل مي شود که در راستاي ترويج افکار يهوديت اسرائيلي - صهيونيستي است.
علاوه بر اين اسرائيل درصدد يهودي سازي صدها نام عربي متداول در شهر قدس همزمان با توسعه شهرکهاي صهيونيست نشين است. هتک حرمت مسجد الاقصي و صحن هاي اين مسجد از سوي شهرکنشينان صهيونيست و با حمايت پليس و ارتش اسرائيل همچنان ادامه دارد.
بي شک اسرائيل تلاش دارد عرصه را به جان دانش آموزان عرب در قدس تنگ و آنان را وادار به ترک تحصيل به سبب تحمل نکردن شيوه هاي آموزشي حاکم در مدارس، کند.
سرباز زدن دانش آموزان عرب و خانواده هاي آنان از اينگونه آموزش هاي تحميلي، اينان را در معرض کوچ اجباري از شهر و ديار خود، طبق قوانين اسرائيل قرار داده است.علاوه بر اين گونه سياست ها، دانش آموزان فلسطيني در قدس با فضاي کم آموزشي مواجه هستند.
مدارس بسيار شلوغ و در دو نوبت صبح و عصر داير است. اين مدارس با کمبود امکانات آموزشي از جمله آزمايشگاه، تجهيزات ورزشي و کمبود معلم مواجه هستند.مسوولان اسرائيلي از نوسازي مدارس، احداث مدارس جديد و مراکز آموزشي براي دانش آموزان عرب جلوگيري به عمل مي آورند. دانشگاه ها هم با همين مشکل مواجه هستند و متناسب با رشد طبيعي جمعيت نمي توانند دانشجويان جديد پذيرش کنند.
مدارس عربي در شهر قدس براي آموزش و تدريس مناسب نيست و به سبب فرسودگي و قديمي بودن، نيازمند نوسازي و بازسازي است.
وزارت علوم و شهرداري اسرائيلي قدس، از سال ها قبل از تحصيل رايگان دانش آموزان عرب جلوگيري مي کنند.
اين مساله باعث شده صدها دانش آموزساکن قدس از ادامه تحصيل باز بمانند و بسياري از خانواده ها مجبور شوند فرزندان خود را براي ادامه تحصيل به مدارس غير انتفاعي بفرستند.
بسته شدن مدارس آنروا در قدس پيامدهاي بسيار خطرناکي براي ساکنان قدس دارد؛ بويژه اينکه طرحي فلسطيني - عربي براي حمايت از ساکنان قدس وجود ندارد و محاصره اقتصادي قدس نيز از سوي اسرائيل به قوت خود باقي است.
سياست هاي اسرائيل در بخش آموزش و پرورش عليه ساکنان قدس سبب شده است که دانش آموزان عرب ساکن در قدس با افت تحصيلي و پديده ترک تحصيل مواجه شوند.در دهه اخير ترک تحصيل در ميان دانش آموزان ساکن قدس شدت گرفته است و به 50 درصد تا قبل از ورود به دوره دبيرستان رسيده است.
پديده کوچ اجباري خانواده ها و دانش آموزان از قدس به شهر و روستاهاي کرانه باختري رود اردن براي ادامه تحصيل از ديگر پيامدهايي است که در صورت تعطيلي مدارس آنروا شدت خواهد گرفت. اين مساله در نهايت به نفع اسرائيل خواهد بود؛ چرا که اين خانواده ها طبق قوانين ظالمانه اسرائيلي از بازگشت به شهر و ديار خود منع خواهند شد.
طبق قوانين اسرائيل، اقامت بيش از يکسال در خارج قدس باعث اخراج اين خانواده ها، اشغال خانه و محل کسب و املاک آنان به بهانه هاي مختلف مي شود و املاک اين خانواده ها پس از يکسال در اختيار هيات زمين و املاک اسرائيل قرار مي گيرد.
اسرائيل از يهودي سازي شيوه آموزش در قدس اهداف متعددي را دنبال مي کند که گسترش جهل و ناداني در ميان ساکنان قدس و برتري جمعيتي صهيونيست ها در اين شهر و در واقع تغيير بافت جمعيتي قدس در صدر اين اهداف قرار دارد.
اسرائيل تلاش دارد جمعيت عرب هاي ساکن در قدس را به زير 12 درصد کل جمعيت ساکن در بخشهاي اشغالي در شرق و غرب اين شهر کاهش دهد و اين هدف اصلي کابينه نتانياهو از برنامه و طرح هايي است که در قدس به مورد اجرا مي گذارد.
در اين ميان اما بايد جهانيان از حجم رنجي که محصلان ساکن قدس به سبب سياست هاي برنامه ريزي شده رژيم صهيونيستي عليه نظام آموزشي طي سالهاي مديد متحمل شده و مي شوند، آگاه شوند.138/118
نويسنده: محبوبه جعفري
بيشتربخوانيد:
هشدار فلسطين درباره طرح يهودي‌سازي 2020
وزارت خارجه فلسطين: جامعه جهاني براي توقف يهودي سازي قدس اقدام کند
کليدواژه اسرائيل قدس

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۰۲۴۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازی محل رشد خلاقیت دانش آموز است

خبرگزاری مهر_ گروه جامعه؛ روز معلم که می‌شود همه ما به یاد معلمانمان می‌افتیم؛ خانواده‌ها از معلمان فرزندانشان تقدیر می‌کنند؛ مدیران مدارس برای معلمان خود هدایایی در نظر می‌گیرند و آموزش و پرورش در هر استان و شهر هم سعی دارد هر ساله به مناسبت روز معلم از معلمان نمونه خود تقدیر کند.

در این میان اما معلمانی هستند که بدون چشم داشتی، بدون آنکه از تدریس و زحماتشان کسی تقدیری داشته باشد؛ همچنان معلمی را با شوق و علاقه ادامه می‌دهند.

به بهانه روز زیبای معلم تلاش می‌کنیم در چند مصاحبه با تعدادی از این معلمان گفت‌وگو داشته باشیم.

بخشی از این معلمان معلمان طرح امین هستند؛ طرحی که از مدت‌ها قبل بر اجرای آن تاکید شده بود اما سال‌ها به صورت محدود اجرایی شد؛ طرحی از سوی حوزه علمیه برای پرورش طلاب معلم که چند ساعتی در هفته میهمان مدارس باشند.

می‌خواهم دوست دانش آموزانم باشم

حجت قلی نژاد یک روحانی طرح امین است که در چند سال گذشته در مدارس استان آذربایجان غربی شهر ارومیه مربی و معلم پرورشی بوده است؛ با او که یک طلبه و معلم روحانی است؛ در مورد جایگاه معلم و میزان اثرگذاری او بر شخصیت دانش آموزان صحبت کردیم.

قلی نژاد با بیان اینکه در کنار درس تلاش می‌کنم یک روحانی با اخلاق و دوستی برای دانش آموزانم باشم؛ گفت: یکی از مواردی که در ذهنم بود با حضور در مدرسه اجرای آن را ببینم این بود که بتوانم نگرانش نگرش کودکان را نسبت به اسلام و روحانیت در مدارس مثبت کنم. چند ماه در مدرسه فقط به این موضوع متمرکز شدم که در کنار تدریس در خصوص اسلام و انقلاب هم با دانش آموزان صحبت کنم.

وی با بیان اینکه در فعالیت‌های مدرسه متوجه شدم اگر ایجاد مقبولیت نکنم هیچ وقت نمی‌توانم موفق شوم؛ گفت: باید کودک در ابتدا مرا در قلبش جا دهد و نگرشی مثبت و خاطره خوبی از درس با من داشته باشد تا به صحبت‌هایم هم گوش دهد. این کار را با بازی برای بچه‌ها انجام دادم.

این معلم شهرستان ارومیه افزود: در زنگ‌های تفریح یا زمان‌های استراحت در کلاس درس در حالی که لباس روحانیت همچنان بر تنم است با دانش آموزان بازی می‌کنم؛ می‌دانم بازی بهترین فرصت برای رشد خلاقیت و همچنین ایجاد صمیمیت بین مربی و معلم با دانش آموز است.

این معلم طرح امین خاطر نشان کرد: بهترین اثرگذاری برای من این است که نه تنها نگاه دانش آموز به اسلام و روحانیت بلکه حتی نظر خانواده وی هم نسبت به انقلاب و نظام اسلامی نگره نظر و نگرشی مثبت شده و همراه با امید باشد.

طلاب امین سهمیه‌ای در آزمون‌های استخدامی معلمان ندارند

طرح امین در دولت فعلی با جذب طلاب و روحانیون ادامه یافته است. در طرح امین در حال حاضر ۲۵ هزار طلبه اعم از حوزه علمیه برادران و خواهران به عنوان طلبه تبلیغی هفته‌ای چند ساعت با حضور در مدارس به سوالات دینی دانش آموزان پاسخ می‌دهند.

مسئولان وزارت آموزش و پرورش بارها اعلام کردند که به کارگیری طلاب در این وزارتخانه، ریالی را متوجه وزارت آموزش و پرورش نکرده است؛ این طلاب حقوقی بابت این همکاری دریافت نمی‌کنند و مبلغی در حد ایاب و ذهاب از طرف معاونت تبلیغ حوزه علمیه و گاهی در مناسب‌ها، از طرف سازمان تبلیغات و یا سازمان اوقاف پرداخت می‌شود. در حقیقت طلاب طرح امین می‌دانند کار پاره وقت در مدارس هیچ گاه شغل ثابتی برای آنان نخواهد بود.

از سوی دیگر طلاب امین هیچ گاه در موضوع استخدام معلمان هم نیستند و بنا بر تأکیدات مسئولان هیچ گاه سهمیه‌ای از ظرفیت آزمون‌های استخدامی برای طلاب طرح امین در نظر گرفته نشده است. با این حال فعالیت در طرح امین می‌تواند یک امتیاز برای پذیرفته‌شدگان مرحله کتبی آزمون استخدامی معلمان باشد که اگر در مرحله‌ی کتبی پذیرفته شدند؛ در هنگام مصاحبه و گزینش از امتیاز حضور در طرح امین استفاده کنند.

کد خبر 6094438 علی قدمی

دیگر خبرها

  • سبک بازی‌محور؛ افقی نو در حوزه آموزش دانش‌آموزان
  • ممنوعیت‌های تازه به سبک دهه ۶۰ در مدارس
  • رسانه عبری: ریاض اسرائیل را درباره هر حمله به رفح تهدید کرد
  • تکرار سختگیری دهه ۶۰ در مدارس
  • بازی آمریکا با کارت «صلح ابراهیم»
  • بازی محل رشد خلاقیت دانش آموز است
  • جایی که تعلیم و تربیت با عشق گره می‌خورد
  • معلمی خاص برای دانش آموزان خاص
  • زنگ سپاس معلم در مدارس همدان نواخته شد
  • نواخته شدن زنگ سپاس معلم در مدارس خوزستان