Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بلاغ مازندران»
2024-04-26@12:55:03 GMT

حجم زیادی شیر خشک در کشور ذخیره شده

تاریخ انتشار: ۵ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۵۰۲۶۰۴

رئیس هیات مدیره انجمن صنفی گاوداران گفت:دولت باید صادرات شیرخشک را آزاد کند و واردات کره را کاهش دهد.به گزارش بلاغ،سید احمد مقدسی از کاهش قیمت خامه تولید داخل خبر داد و گفت: عمده خامه تولیدی در کشور برای تولید کره مورد استفاده قرار می گیرد اما به دلیل اختصاص ارز دولتی برای واردات کره و افزایش واردات این محصول، کسی تمایلی به خرید خامه داخلی و تبدیل آن به کره ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: یک کیلوگرم خامه ٤٠ درصد چربی دارد، طی یک الی دو هفته اخیر قیمت هر یک درصد چربی از ٢٧٥ تومان به حدود ٢٢٠ تومان رسیده است و همچنان نیز روند کاهشی دارد.

وی افزود:قیمت شیرخشک نیز از کیلویی ١٨ هزار و ٩٠٠ تومان به ١٦ هزار تومان رسیده است.

مقدسی گفت: این امر باعث شده قیمت شیرخشک نیز کاهش یابد ضمن اینکه هم اکنون با حدود ١٠ هزارتن شیرخشک دپو شده در کشور مواجه هستیم.

وی دلیل دپو شدن شیرخشک را ممنوعیت صادرات این کالا عنوان و اضافه کرد: ما برای گرفتن مجوز صادرات این محصول اقدام کرده ایم اما هنوز اتفاقی در این زمینه رخ نداده است.

مقدسی با بیان اینکه این اتفاقات باعث شده قیمت شیرخام نیز در برخی استانها به زیر نرخ مصوب برسد، ادامه داد:به عنوان مثال در استان اصفهان قیمت این کالا به کمتر از ١٩٠٠ تومان رسیده است.

وی با اشاره به اینکه کره فله تولید داخل نیز در کشور دپو شده است، افزود: ما درخواست کرده ایم اجازه صادرات این محصول نیز داده شود.

مقدسی تاکید کرد: واردات کره به کشور باید با ارز آزاد انجام گیرد ضمن اینکه مقدار آن نیز کاهش یابد.

وی افزود: در صورت ادامه این روند، وزارت جهاد ناچار خواهد شد برای جلوگیری از زیان دامداران مجددا اقدام به خرید توافقی شیرخام کند.

مقدسی با تاکید بر لزوم آزادسازی فوری صادرات شیرخشک، گفت: از مسئولان خواهشمندیم سریع و به موقع در این زمینه تصمیم گیری کنند.

وی ادامه داد: اگر بخواهند واردات انجام دهند طی دو روز مقدمات کار را فراهم می کنند اما درباره صادرات اینگونه نیست.

منبع: مهر

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۰۲۶۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات محصولات نساجی به ۴۸۹ میلیون دلار رسید

محمد رضوانی‌فر معاون وزیر اقتصاد و رئیس کل گمرک ایران با اعلام این خبر گفت: بیشترین میزان صادرات محصولات نساجی به مقصد کشورهای عراق، افغانستان و روسیه بوده است که به ترتیب ۲۶، ۱۸ و ۶ درصد از ارزش کل صادرات محصولات نساجی ایران را به خود اختصاص دادند.

رضوانی فر در خصوص عمده‌ترین کالای صادراتی در بین محصولات نساجی گفت:کف‌پوش‌های غیر‌مخملی باف با رقمی بالغ بر ۲۲۰ میلیون دلار، عمده‌ترین کالای صادر شده در بین این محصولات بوده است.

وی با اشاره به اینکه بیشترین میزان صادرات محصولات نساجی در سال ۱۴۰۲ از طریق گمرکات کاشان با اختصاص سهم ۱۶ درصد از ارزش کل صادرات این محصول انجام گرفته است، اظهار داشت: پس از آن، گمرک مشهد با ۱۱.۵ درصد و غرب تهران با ۹.۵ درصد از ارزش کل صادرات محصولات نساجی در مدت یاد شده، در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند.

 معاون وزیر اقتصاد و رئیس کل گمرک ایران در خصوص واردات محصولات نساجی در سال ۱۴۰۲ افزود: در این مدت ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار محصولات نساجی وارد کشور شده است که این میزان نسبت به سال ماقبل آن ۱۲ درصد افزایش نشان می دهد.

رضوانی‌فر گفت: امارات متحده عربی با ۳۸ درصد از ارزش کل واردات محصولات نساجی، چین با ۲۲ درصد و ترکیه با ۱۷.۶ درصد عمده‌ترین کشورهای طرف معامله در واردات این محصول در سال ۱۴۰۲ بوده اند.

وی با اشاره به اینکه بیشترین میزان واردات محصولات نساجی از گمرکات شهید رجایی، خرمشهر و سرخس انجام گرفته است، افزود: عمده‌ترین قلم وارداتی در بین محصولات نساجی در سال ۱۴۰۲ به پارچه‌های تار و پود‌باف با ۴۳۳ میلیون دلار اختصاص داشت که نسبت به سال ماقبل آن ۲۱.۵ درصد افزایش نشان می‌دهد.

شایان ذکر است، آمار صادرات و واردات محصولات نساجی که در این گزارش آمده است از فصول ۵۰ الی ۶۰ کتاب مقررات صادرات و واردات استخراج شده است و از آنجایی که فصول ۶۳ _ ۶۱ کتاب مقررات صادرات واردات جزو مصنوعات ساخته شده شامل پوشاک و البسه است و اکثر کد تعرفه های مشمول این فصول، ممنوعیت در واردات داشته‌اند، آمار مربوطه در این گزارش لحاظ نشده است.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • صادرات محصولات نساجی به ۴۸۹ میلیون دلار رسید
  • صادرات دام راهکاری برای ایجاد رونق صنعت دامپروری
  • کاهش واردات و توسعه صادرات؛ راهبرد مهم فعالیت مناطق آزاد
  • کاهش ذخیره‌سازی‌های آمریکا قیمت نفت را افزایش داد
  • همکاری ایران وپاکستان در موضوع کشت قراردادی و تهاتر کالاهای اساسی
  • واردات موز صرفاً از محل صادرات گروهی از کالاها مجاز است
  • مبادله ۸۴ هزارو ۵۳۹ تن محصولات کشاورزی درمرز‌های رسمی سیستان وبلوچستان
  • بازار لاستیک ترمز برید
  • اتحادیه اروپا ال‌ان‌جی روسیه را هم تحریم می کند
  • اتحادیه اروپا ال‌ان‌جی روسیه را هم تحریم می‌کند