Web Analytics Made Easy - Statcounter

خزاعی با اشاره به اینکه ۹۵ درصد معابر شهر درح خاکی است، تاکید کرد: به خاطر مشکل گرد و خاک در شهر درح ریه های مردم پر خاک است و وضعیت در معرض هشدار است لذا باید قیر برای شهرداری تامین شود تا این گرد و خاک در شهر کاهش یابد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «غلامحسین خزاعی» در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: دُرح، قطب کشاورزی استان است و سالانه مقدار زیادی محصولات متنوع به مرکز استان صادر می کند و این دشت با توجه به آب زیرزمینی غنی افت آب ندارد اما متاسفانه سهمیه چاه های کشاورزی کاهش یافته و با توجه به بادهای موسمی 120 روزه نیاز است بندهای خاکی و بادشکن احداث شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس شورای اسلامی شهر درح به وجود 44 چاه عمیق در شهر درح اشاره و گفت: یک حلقه چاه آموزشی و پایلوت برای کشاورزان بسیار موثر خواهد بود و ضرورت دارد کارشناسان جهاد کشاورزی از ابتدای شروع نهال کاری برای مشاوره تخصصی در کنار مردم این منطقه باشند.

 

خزاعی با بیان اینکه لایه روبی و مرمت قنات ها برای آبدهی بیشتر باید در دستور کار قرار گیرد، افزود: با توجه به خشکسالی متوالی و هدر رفت آب در مسیر قنات باید اراضی کشاورزی درح کانال کشی و لوله گذاری شود.

 

رئیس شورای اسلامی شهر درح با اشاره به اهمیت دشت این منطقه، ادامه داد: هنوز در این دشت کشاورزی به صورت سنتی انجام می شود.

 

به گفته وی ناگواری آب و فرسودگی لوله‌های آب شهر درح یکی از مشکلات مردم شهر درح است و افزایش تعرفه آب از 50 به 100 درصد موجب نارضایتی مردم شده است.

 

رئیس شورای اسلامی شهر درح به مشکل دفع فاضلاب در بافت قدیم این شهر اشاره و عنوان کرد: چاه های جذبی برای فاضلاب جواب نمی دهد و رها شدن فاضلاب در کوچه ها مشکلاتی را برای مردم به وجود آورده است که باید اداره آب و فاضلاب برای حل این معضل راهکاری بیاندیشد.

 

خزاعی با بیان اینکه بیشتر مردم منطقه کشاورز هستند خواستار ایجاد شعبه بانک کشاورزی در شهر درح شد و گفت: جمعیت شهر درحُ پنج هزار نفر است که در سال 96 از روستا به شهر ارتقا یافته است.

 

وی با اشاره به اینکه 95 درصد معابر شهر درح خاکی است، تاکید کرد: به خاطر مشکل گرد و خاک در شهر درح ریه های مردم پر خاک است و وضعیت در معرض هشدار است لذا باید قیر برای شهرداری تامین شود تا این گرد و خاک در شهر کاهش یابد.

 

رئیس شورای اسلامی شهر درح بر ضرورت راه اندازی مرکز ترک اعتیاد در این شهر تاکید کرد و افزود: با توجه به افزایش مواد صنعتی باید راه اندازی مرکز ترک اعتیاد مورد توجه قرار گیرد.

 

حسین مقیمی، شهردار درح هم با بیان اینکه شهرتازه تاسیس دُرح برای جبران عقب ماندگی‌های 15 ساله و قرار گرفتن در مسیر رشد نیازمند توجه ویژه است، گفت: تاکنون برای اجرای طرح های عمرانی 500 میلیون تومان هزینه شده است.

 

شهردار درح با اشاره به همجواری این شهر با بازارچه ماهیرود و لزوم استفاده از این پتانسیل برای درآمدزایی، عنوان کرد: هم اکنون 95 درصد معابر شهر درح خاکی است و به دلیل تردد بالای خودروها بدون سرعتکاه و مسائل ترافیکی در هر هفته حداقل چهار مورد تصادف جرحی شدید رخ می‌دهد.

 

مقیمی با بیان اینکه در اولین اقدام آیلند بلوار بسیج این شهر که مصوبه ای هشت ساله است اجرایی شده و در دهه فجر به بهره برداری می‌رسد، افزود: همچنین پارک فرهنگ این شهر که دارای پیشرفت فیزیکی پنج درصد بود اکنون پس از شروع به کار شهرداری عملیات آن به 100 درصد رسیده است.

 

به گفته وی برای راه اندازی مجموعه بازی و قصر بادی شهر درح تاکنون 90 میلیون تومان هزینه شده است و در دهه فجر انقلاب اسلامی عملیات احداث کوهستان پارک در بافت قدیم شهر  شروع می‌شود.

 

شهردار درح با اشاره به بادهای 120 روزه سیستان که وضع مردم شهر درح را در حالت بحرانی قرار داده و گاهی خانه‌های مسکونی در زیر خاک مدفون می‌شود، ادامه داد: باید مدیریت بحران استانداری در این زمینه شهرداری را برای ساخت کمربند سبز از گونه های گیاهی بومی منطقه یاری کند تا شاهد کاهش حداقل 60 درصدی گرد و خاک و وضعیت بحرانی باشیم.

 

مقیمی با بیان اینکه شهرداری درح در آبیاری فضای سبز نیز با مشکل مواجه است و خط انتقال آب هزینه زیادی دارد که امیدواریم آب و منطقه ای کمک کند تا با تانکر آبرسانی شود، عنوان کرد: فضای سبز درح بسیار پایین است و به جزء خاک هیچ فضای سبزی نداریم.

 

وی تاکید کرد: ایجاد زیرساخت های مخابرات، آب و سایر تاسیسات شهری باید در شهر درح تسریع شود و چون بیشتر معابر شهر خاکی است هزینه حفاری از شرکت‌های خدمات‌رسان دریافت نمی کنیم تا با انجام زیرساخت ها اجرای عملیات آسفالت زودتر آغاز شود.

 

شهردار درح با اشاره به اینکه 170 تن قیر دریافت کردیم و با شروع نهضت آسفالت چهار معبر مهم شهر آسفالت شود، ادامه داد: شهر درح نسبت به بسیاری از مناطق دیگر پتانسیل گردشگری بالایی دارد و بنای دژ تاریخی نیازمند مرمت و بازسازی است.

 

غلامحسین قربانی، رئیس شورای بخش درح نیز به برکات 40 ساله انقلاب اسلامی در این منطقه اشاره و اظهار کرد: پیش از انقلاب در این منطقه هیچ خبری از مسائل بهداشتی، جاده ارتباطی، زیرساخت مخابرات و تلویزیون نبوده است اما اکنون به برکت انقلاب مردم از این امکانات بهره مند شدند و گازرسانی که رویایی بود امروز عملیات اجرایی آن در درح آغاز شده است.

 

به گفته وی قبل از انقلاب بیسوادی در این منطقه بیداد می کرد اما امروز به برکت انقلاب اسلامی رقابت تحصیلی در بین مردم درح آغاز شده است.

 

قربانی با بیان اینکه روستاهای درح در شعاع 15 کیلومتری مرز بیکار هستند، ادامه داد: خوشبختانه اکنون توسط قرارگاه شهید ناصری در منطقه درح خدماتی به مردم ارائه می شود اما باید راهکاری برای سرگرمی و اشتغال جوانان این منطقه اندیشیده شود تا به سمت اعتیاد نروند.

 

رئیس شورای بخش درح با اشاره به اینکه برای مدیریت روان آبها باید سدهای بالادست قنوات در این منطقه توسعه یابد، گفت: بالغ بر 300 کارگاه قالی بافی در بخش درح وجود دارد اما با مشکل تهیه مواد اولیه مواجه هستند که باید برای امرار و معاش این قالیبافان کمک شود.

 

قربانی با بیان اینکه به دلیل کمبود اعتبار تاکنون پروژه احداث مجتمع آبرسانی خوشاب اجرایی نشده، افزود: هم اکنون 23 روستا در دهستان لانو با تانکر آبرسانی می شوند که اگر یک شب آب به آنها نرسد باید تشنه بخوابند لذا باید هرچه سریعتر پروژه آبرسانی خوشاب تعیین تکلیف شود.

 

وی بیان داشت: اکثر روستاهای این منطقه 50 درصد جمعیت دارند و متاسفانه بسیاری به خاطر کمبود و نبود آب مهاجرت کردند و چهار روستای بخش درح به صورت 100 درصد خالی از سکنه شده اند.

 

رئیس شورای بخش درح با اشاره به اینکه چهار سال است که آب لوله کشی دهستان لانو غیرقابل شرب است، عنوان کرد: در زمینه سدهای خاکی قرارگاه شهید ناصری عملکرد موفقی داشته که از منابع طبیعی نیز انتظار است این برنامه را دنبال و پیگیری کند.

 

شهر درح ، منطقه ای نیمه کویری واقع در 85 کیلومتری شهرستان سربیشه  دارای بناهای تاریخی، گردشگری و زیارتی بسیاری است. این شهر چون بر سر یک دو راهی واقع است شاید در اصل دُورَه یا به‏ اختصار دُرَه بود که بتدریج و یا برحسب اشتباه به دُرُح نامیده شد.

 

 

 

پایان پیام/375

منبع: شبستان

کلیدواژه: انقلاب اسلامی خبرگزاری شبستان نمایشگاه کتاب مجلس خراسان جنوبي بیرجند کانون های فرهنگی هنری مساجد انقلاب شهدای مدافع حرم روستا خالی از سکنه کمپ ترک اعتیاد آبرسانی با تانکر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۰۲۷۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماهیگیری با دست خالی! (فیلم)

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • بررسی اقدامات انجام شده برای تامین آب شرب روستاهای مرزی اسلام آباد، دیناران و دولکان
  • جاده پُر دست انداز یکی از روستا‌های فومن
  • تخلیه فضولات حیوانی رودخانه روستای همای علیا را آلوده کرد + فیلم و تصاویر
  • واریز ۵۲۷ میلیارد تومان به خزانه دولت از محل فروش سوخت در مرز کرمانشاه
  • هجوم ملخ‌ها به مزارع روستای لندی منطقه میانکوه
  • خروش آبشار فصلی بر اثر بارش‌های اخیر در منطقه کیش انجیرو روستای گوجر + فیلم
  • ظرفیت های گردشگری روستای «طولاب» ایلام در انتظار سرمایه گذاری
  • هجوم ملخ ها به مزارع روستای لندی منطقه میانکوه
  • ماهیگیری با دست خالی! (فیلم)
  • خسارت بارش تگرگ به ۲ روستای ششتمد خراسان رضوی