Web Analytics Made Easy - Statcounter

صادق بختیاری از راه اندازی پارک بازار مود با پیش بینی اعتبار ۷۵۰ میلیون تومانی تا پایان سال ۹۸ در شهر مود خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «مرتضی صادق بختیاری» شامگاه (4 بهمن) در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: شهر مود دیار بزرگان و پدر علم ارتباطات نوین ایران پروفسور معتمدنژاد، پدر علم کتابداری پروفسور آزاد و پدر علم سم شناسی پروفسور بلالی مود است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

شهردار مود به جمعیت سه هزار و 500 نفر این شهر اشاره و گفت: با وجود اینکه مود یکی از شهرهای نزدیک به مرکز استان و دارای آب و هوای خوبی است اما سر ریز جمعیت بیرجند به اینجا نیامده است.

 

وی با بیان اینکه شهر مود دارای ناحیه صنعتی با معافیت 13 ساله مالیات است که شرایط و موقعیت مناسبی برای سرمایه‌گذاران فراهم می‌کند، افزود: همچنین قیمت پایین زمین در شهر مود برای سرمایه گذاری بسیار مقرون به صرفه است.

 
صادق بختیاری با تاکید به آوازه جهانی فرش دستبافت مود، ادامه داد: فرش دستباف این شهر برند جهانی شده است و همچنین حوله بافی و برک بافی از کرک بز نیز با همت میراث فرهنگی جهانی می شود.

 

شهردار مود بیان کرد: مود، اولین شهر استان خراسان جنوبی است تمام خیایان های آن آسفالت و روکش شده است.

 


وی با اشاره به اینکه برای ترويج فرهنگ ايثار و شهادت و در راستای برگزاری کنگره ملی 2 هزار شهید خراسان جنوبی بر روی دیوارها شهر مود تمثال شهدا ترسیم شده است، گفت:  طرح راه اندازی بازارچه دائمی صنایع دستی (اولین پارک بازار استان) با پیش بینی 30 غرفه و اعتبار 750 میلیون تومانی تا پایان سال 98 اجرایی می شود.

 

صادق بختیاری بیان کرد: اجرای طرح تفکیک زباله از مبدا در شهر مود پیگیری می شود و مطالعات فاز دوم جداسازی آب شرب از فضای سبز در حال انجام است.

 

شهردار مود با اشاره به اینکه قرارداد سند راهبردی شهرداری نیز با دانشگاه آزاد بیرجند منعقد شده و در آینده نزدیک مطالعات آغاز می شود، اظهار داشت: سه پروژه سرمایه‌گذاری شهر مود پس از تایید شورای شهر فراخوان خواهد شد.

 

وی از افتتاح چهار پروژه  عمرانی همزمان با دهه فجر در شهر مود خبر داد و گفت: برای این پروژه ها 580 میلیون تومان هزینه شده است.

 

چهار اقامتگاه بوم‌گردی در روستای چنشت احداث می شود

ابراهیم یزدانی، رئیس شورای اسلامی بخش مود نیز در این جلسه با اشاره به اینکه احداث چهار اقامتگاه بوم‌گردی در روستای چنشت در حال انجام است، گفت: آستان مقدس بی بی زینب خاتون از ظرفیت‌های گردشگری مذهبی بخش مود است که بهسازی جاده آن باید مورد توجه قرار گیرد.

 

وی از افتتاح طرح بوم‌گردی روستای هریوند در دهه فجر امسال خبر داد و افزود: در بخش مود با ظرفیت های بالای کشاورزی 11 نوع عناب شناسایی شده لذا باید محصولات این منطقه بیشتر معرفی شود.

 

یزدانی با تاکید بر اینکه تاکنون ۲۰ روستای بخش مود گازرسانی شده، ادامه داد: همچنین گازرسانی به 30 روستا دیگر نیز در دست اجرا است.

 

رئیس شورای اسلامی بخش مود با اشاره به اینکه 85 روستای بخش مود برق‌دار و 60 روستا از راه آسفالته و 40 روستا از آب شرب بهداشتی برخوردار شدند، عنوان کرد: در حال حاضر 30 روستای در این بخش با تانکر آبرسانی می شود.

 

وی  عنوان کرد: دو مجتمع آبرسانی بخش مود نیمه تمام است و به دلیل نبود سد خاکی در بالادست قنوات شاهد هدرفت آب هستیم.

 

نبود پرستار مرد و اورژانس در شهر مود

حسن فنودی، عضو شورای اسلامی شهر مود با اشاره به عبور سالانه 250 هزار زائر و 800 توریست خارجی از این شهر، گفت: اما نبود پرستار مرد و پزشک متخصص، نبود اورژانس در داخل شهر و نبود نمایندگی ادارت از جمله مشکلات مردم است.

 

به گفته وی شهروندان مود از فشار کم آب گلایه مند هستند و شرکت آب و فاضلاب به دلیل کم بودن سرانه مصرف آب مردم مود بهانه عدم توجیه اقتصادی خدمات دهی را مطرح می‌کنند!

 

این عضو شورای شهر مود با گلایه از وعده های محقق نشده روسای سابق شورای شهرستان سربیشه برای خدمات رسانی به این شهر، ادامه داد: اصلاح زیرگذر ورودی شهر، تامین روشنایی کمربندی و تکمیل فرهنگسرا در شهر مود از درخواست های مردمی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

 

مقصودی، رئیس شورای اسلامی شهر مود نیز با اشاره به شهرت جهانی فرش مود به دلیل کیفیت و مرغوبیت مواد اولیه و طبیعی، تاکید کرد: اما امروز کارگاه های قالی بافی مود از 700 مورد به تعداد انگشتان دست رسیده است و همچنین وضعیت اقتصادی مردم اجازه نمی‌دهد مردم فرش دستباف بخرند.

 

 

پایان پیام/375

منبع: شبستان

کلیدواژه: انقلاب اسلامی مجلس کانون های فرهنگی هنری مساجد خبرگزاری شبستان چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی بیرجند هرمزگان انقلاب مراجع و علماء مراجع فرش دستباف پروژه عمرانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۰۳۱۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین کتابخانه دیجیتال ملی جهان در فنلاند راه‌اندازی شد

فنلاند در راستای طرح دیجیتالی کردن خدمات، نخستین کتابخانه الکترونیک جهان را راه‌اندازی کرده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، کتابخانه ملی فنلاند خدمات کتابخانه الکترونیکی خود را راه‌اندازی کرده است که به عنوان یک پلتفرم پیشگام در جهان معرفی شده است. در حال حاضر، این شبکه برای ۸۵ درصد از ساکنان فنلاند در دسترس خواهد بود. این کتابخانه الکترونیکی به عنوان یک برنامه قابل دانلود برای گوشی‌ها و تبلت‌ها در دسترس است و به کاربران امکان می‌دهد کتاب‌های الکترونیکی، صوتی و مجلات دیجیتال را امانت بگیرند. این کشور، رویکرد دیجیتال را برای در دسترس قرار دادن هرچه بیشتر خدمات مرتبط با کتاب انجام داده است تا هرچه بیشتر فرهنگ کتابخوانی را ترویج دهد.

به جای کارت کتابخانه، هنگام اولین ثبت‌نام برای سرویس از احراز هویت پیشرفته استفاده می شود. هر کسی که شهرداری محل سکونتش به این سرویس ملحق شده است، می‌تواند از کتابخانه الکترونیکی استفاده کند. هزینه این خدمات به ازای هر ساکن برای شهرداری ها ۰.۷ یورو است.

بر اساس گزارش ها، سرویس مشابه و در عین حال متفاوتی در دانمارک نیز توسعه یافته است و این ایده در سایر کشورهای شمال اروپا نیز در حال اجراست.

به عنوان یک سرویس جدید، مدیران پروژه هنوز نمی‌دانند که چگونه این رویکرد در آینده توسعه خواهد یافت. فقط زمان نشان می‌دهد که کدام اقلام بیشتر برای استقراض درخواست می‌شوند. کاربران برنامه همچنین می‌توانند بازخورد خود را در مورد این سرویس ارسال کنند و به پیشرفت بعدی آن کمک کنند.

به نظر می‌رسد که کتابخانه الکترونیکی نیز از بعضی مشکلات ذاتی کتابخانه های قدیمی رنج می‌برد، به‌ویژه این واقعیت که کاربران احتمالاً باید مدتی منتظر بمانند تا مطالب جدید منتشر شده برای امانت در دسترس قرار گیرند.

اما نکته مهم این است که مطالب خواندنی به زبان های فنلاندی، سوئدی و انگلیسی در دسترس خواهد بود.

کد خبر 749601

دیگر خبرها

  • مددجویان خراسان‌جنوبی هزار و ۳۶۲ متر مربع فرش به بازار عرضه کردند
  • اولین کتابخانه ملی دیجیتال جهان در فنلاند راه‌اندازی شد
  • اولین کتابخانه دیجیتال ملی جهان در فنلاند راه‌اندازی شد
  • نظارت ۹۹۰ نفر از شبکه مردمی ناظران شورای نگهبان در دور دوم انتخابات مجلس
  • مرکز البرزپژوهی در کرج راه اندازی می شود
  • راه‌اندازی پارک علم و فناوری در عراق با استفاده از ظرفیت‌های پارک فناوری تهران
  • مشاهده یک قلاده پلنگ در پارک ملی گلستان
  • قرعه کشی برنامه تبلیغاتی نامزدهای انتخابات مجلس دوازدهم شورای اسلامی حوزه بیرجند، درمیان و خوسف  در صدا و سیمای خراسان جنوبی
  • آمادگی ۲۸۷ شعبه اخذ رأی در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در خراسان جنوبی
  • سامانه ثبت تخلفات پارک خودروها در قرچک راه اندازی شد