Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس انجمن هنرهای تجسمی استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن تاکید بر اینکه زمینه برای ظهور و بلوغ حوزه هنر روز به روز در استان در حال بهتر شدن است، گفت: یکی از دلایل آن وجود حوزه رسانه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، به مناسبت گرامی داشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، هجدهمین نمایشگاه کتاب استان کهگیلویه و بویراحمد به عنوان بزرگ ترین رویداد فرهنگی استان، دومین نمایشگاه رسانه های دیجیتال و نخستین نمایشگاه مطبوعات استان در محل مصلی امام خمینی (رضوان الله تعالی علیه) یاسوج گشایش یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در روز دوم برگزاری نمایشگاه کتاب، نشست نقد و بررسی سلوک 40 ساله هنرهای تجسمی در استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.

صادق خاک نژاد، رئیس انجمن هنرهای تجسمی استان کهگیلویه و بویراحمد در این برنامه به حوزه آموزش هنرهای تجسمی در هنرستان هنرهای زیبا اشاره و اظهار داشت: یک بخش از این حوزه قبل از سال 78 که در استان کهگیلویه و بویراحمد چیزی به نام هنرستان نداشتیم، به این معنا که جایی برای آموزش هنر به معنای تخصصی وجود نداشت .

 

وی گفت: بعد از سال 78 هنرستان های فنی و حرفه ای در سراسر کشور و دانشگاه هایی را داریم که در سال های اخیر رشته های هنری را دارند.

 

خاک نژاد با بیان اینکه در استان هنرمندانی در همه حوزه ها داریم که خود رو هستند، اضافه کرد: این هنرمندان با تلاش و ذوق هنری خود توانستند به مدارج بالای علمی، تخصصی و کاری برسند.

رئیس انجمن هنرهای تجسمی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: حضور فرزندان این استان در رشته های گرافیک، نقاشی، عکاسی، مجسمه سازی، تهذیب، نگارگری، خوشنویسی و سایر رشته ها نشان می دهد که تقریبا در هر خانواده ای به صورت میانگین هنرجوی رشته هنر و فارغ التحصیل یا علاقه مند به رشته هنر در هر زمینه ای وجود دارد.

 

وی به حوزه گرافیک در استان کهگیلویه و بویراحمد اشاره و با بیان اینکه پس از راه اندازی هنرستان های مختلف هنری به صورت تخصصی رشته گرافیک دارند، ابراز داشت: بالطبع هنرجویانی را در این رشته داریم که اکنون فارغ التحصیل رشته های آکادمیک هنری به ویژه رشته گرافیک هستند.

 

خاک نژاد با اشاره به اینکه در کل استان بیش از 300 نفر در حوزه گرافیک از فوق دیپلم تا فوق لیسانس و در حوزه نقاشی نیز وضعیت به همین منوال است، یادآور شد: در حوزه عکاسی هنرمندان تحصیل کرده و حرفه ای داریم که نمونه آن حسن غفاری، اسحاق آقایی، ایزدپناه و ... که جزو نخستین های مردم نگاری و صاحب سبک در حوزه عکاسی هستند.

 

رئیس انجمن هنرهای تجسمی استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن تاکید بر اینکه زمینه برای ظهور و بلوغ حوزه هنر روز به روز در استان در حال بهتر شدن است، گفت: یکی از دلایل آن وجود حوزه رسانه است که روز به روز اطلاعات و آگاهی ما نسبت به محیط و دنیای اطراف هرچند که دور باشد، بهتر می شود.

وی خاطرنشان کرد: امروزه در حوزه فضای مجازی ما راحت تر می توانیم با هنرمندان عکاس، نقاش، خطاط، طراح، نگارگر، مجسمه ساز، گرافیست و .. آشنایی پیدا کنیم.

 

خاک نژاد اظهار داشت: در حوزه نقاشی می توان با نگاه و بیان و آگاهی درونی هنرمند را در شبکه های اجتماعی ببینیم بدون اینکه با آن هنرمند ارتباط داشته باشیم و از طریق رسانه های مجازی کارهای او را دنبال کنیم.

 

رئیس انجمن هنرهای تجسمی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: ما مجموعه ای از انسان های متخصص را در همه رشته های مختلف داریم ولی آن چیزی که نداریم، همدلی و همبستگی است.

 

وی تاکید کرد: بخشی از همبستگی شاید بین هنرمندان و دستگاه ها  وجود ندارد و بخشی مربوط به این است که هنرمندان میلی به حضور جمعی ندارند و رشته ای مثل عکاسی نیازمند کار جمعی نیست.

خاک نژاد بیان داشت: هرچند شاید حضور جمعی هنرمندان در حوزه نمایش و سینما بیشتر باشد، به همین دلیل در حوزه اقتصاد و هنر کاری انجام ندادیم که یک بخش به جامعه و یک بخش به هنرمندان و نداشتن گالری های به اصطلاح خصوصی، یک بخش به حامیان و عدم حضور دلالان برمی گردد.

 

رئیس انجمن هنرهای تجسمی استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: ما در حوزه اقتصاد و هنر هنرمندانی داریم که شاید اگر در شهرهایی که شناخت و آگاهی بهتری نسبت به هنر دارند حضور داشتند، خود به خود توان، درآمد و اقتصاد آنها نیز بهتر خواهد بود.

 

وی اگر این اتحاد و همدلی در معنای تخصصی آن ایجاد و بستر برای حضور بیشتر هنرمندان فراهم شود به معیشت، رشد و ترقی آگاهانه هنرمند کمک و اینکه هنرمند بتواند در بستر فرهنگی و اجتماعی استان نمود بهتری داشته باشد کمک می کند.

 

شایان ذکر است هجدهمین نمایشگاه کتاب استان کهگیلویه و بویراحمد، دومین نمایشگاه رسانه های دیجیتال و نخستین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها از سوم تا هشتم بهمن ماه جاری در دو نوبت صبح (ساعت 9 تا 12  ظهر) و عصرها (ساعت 15 و 30 تا 20 شب) در محل مصلی امام خمینی (رضوان الله تعالی علیه) یاسوج پذیرای علاقه مندان است.

پایان پیام/82

منبع: شبستان

کلیدواژه: انقلاب اسلامی مجلس کانون های فرهنگی هنری مساجد خبرگزاری شبستان چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی بیرجند مراجع و علماء مراجع دیدار با مراجع آمریکا انجمن هنرهای تجسمی گرافیک نقاشی عکاسی هنرهای تجسمی نمایشگاه کتاب فضای مجازی هنرمندان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۰۳۴۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجلاسیه شهدای ارتشی کهگیلویه و بویراحمد‏

اجلاسیه ۲۰۸ شهید ارتشی کهگیلویه و بویراحمد با حضور فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی برگزار شد.

 

 

به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3075155 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • ‌معرفی ۳۰ رشته صنایع دستی و هنرهای سنتی فارس در اکسپو تهران
  • اجلاسیه شهدای ارتشی کهگیلویه و بویراحمد‏
  • خسارت ۱۳۰۰ میلیاردی سیل به کشاورزی کهگیلویه‌وبویراحمد
  • آیین بزرگداشت روز هنر انقلاب اسلامی در شاهرود برگزار شد
  • حمایت شرکت‌های دانش‌بنیان از بخش کشاورزی زمینه تحول و جهش تولید را فراهم می‌کند
  • رسیدگی به هزار و ۳۵۸ پرونده تخلف در تعزیرات کهگیلویه و بویراحمد
  • آموزش شنا به ۴ هزار دانش‌آموز ابتدایی کهگیلویه و بویراحمد
  • اجرای طرح شنا برای ۴ هزار دانش‌آموز ابتدایی کهگیلویه و بویراحمد
  • میزان جریمه‌های تعزیرات کهگیلویه و بویراحمد در فروردین اعلام شد
  • ورود بیش از ۱۳۰۰ پرونده تخلفاتی به تعزیرات حکومتی کهگیلویه و بویراحمد