Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، انجمن داستان حیرت با همکاری مجله «داستان شیراز» دومین دوره جشنواره دوسالانه تحلیل و نقد داستان کوتاه حیرت را برگزار می‌کند.

مسئول انجمن داستان حیرت در گفت و گو با خبرنگار مهر پیرامون این دوسالانه ادبی گفت: جشنواره، ویژه تحلیل و نقد داستان کوتاه است و تحلیل و نقد رمان یا مجموعه داستان، پذیرفته نخواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مجید خادم با بیان اینکه داستان کوتاه تحلیل و نقد شده، باید اثر نویسندگان فارسی‌زبان باشد، افزود: حضور تحلیل و نقد داستان‌ منتشرنشده، بلامانع است وهر منتقد حداکثر با تحلیل و نقد ۲ اثر می تواند در جشنواره شرکت کند.

به گفته خادم، جشنواره در دو بخش آزاد و ویژه برگزار می‌شود که بخش ویژه، مختص تحلیل و نقد داستان‌های منتشرشده در شماره‌های اول و دوم سالنامه «داستان کوتاه خلاقانه سال(حیرت)» است.

وی هدف اصلی جشنواره، شناسایی و معرفی تحلیلگران و منتقدین خلاق عنوان کرد و گفت: انجمن و جشنواره در سیاست‌گذاری، تصمیم‌گیری و اجرا، کاملا مستقل بوده و صرفا از کمک های دلسوزان فرهنگی، نهادهای دولتی و غیردولتی، به‌عنوان حامی مالی استفاده می‌کند.

مسئول انجمن ادبی حیرت با این حال اعلام کرد: دبیرخانه جشنواره از هرگونه مشارکت دلسوزان فرهنگی استقبال می‌کند.

وی مهلت ارسال آثار به دومین دوره جشنواره دوسالانه تحلیل و نقد داستان کوتاه حیرت را از ابتدای بهمن‌ماه جاری تا پایان فروردین‌ماه ۱۳۹۸ عنوان کرد و افزود: اعلام نتایج مرحله نخست داوری، تیرماه ۱۳۹۸و اعلام نتایج نهایی و معرفی ۱۰ نقد برتر، شهریورماه ۱۳۹۸ است.

خادم تصریح کرد: ۵ تحلیل و نقد برتر در بخش آزاد و ۵ تحلیل و نقد برتر در بخش ویژه، معرفی و تقدیر خواهند شد.

مسئول انجمن داستان حیرت افزود: جوایز جشنواره در بخش آزاد و ویژه، به‌صورت مجزابه برترین تحلیل و نقد: تندیس جشنواره، لوح تقدیر، ۵ تحلیل و نقد برتر: لوح تقدیر و ۱۰ تحلیل و نقد برتر(در بخش آزاد و ویژه)، در دو نسخه کاغذی و الکترونیکی کتاب رسمی سالانه جشنواره حیرت، منتشر خواهند شد. همچنین، تمامی آثار برگزیده مرحله اول در «مجله سراسری تخصصی داستان شیراز» منتشر خواهند شد.

وی با اعلام اینکه اطلاعات دقیق‌تری از چگونگی برگزاری جشنواره و داوری آثار در سایت جشنواره به نشانی: www.heyratfestival.ir قرار دارد، گفت: شرکت‌کنندگان، آثار خود را به آدرس پست الکترونیکی جشنواره (heyratfestival@gmail.com) ارسال کنند؛ پس از دریافت آثار، حداکثر طی ۴۸ ساعت، به آدرس الکترونیکی فرستنده، تاییدیه دریافت اثر ارسال خواهد شد.

کد خبر 4522908

منبع: مهر

کلیدواژه: ادبیات داستانی جایزه ادبی شیراز مجید خادم نقد کتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۰۳۹۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فراخوان سی‌ودومین جایزه جهانی کتاب سال منتشر شد

به گزارش خبرگزاری مهر، فراخوان سی‌ودومین جایزه جهانی کتاب سال جمهوری اسلامی ایران توسط خانه کتاب و ادبیات ایران منتشر شد. مهلت ارسال آثار این جایزه تا ۳۱ شهریور است.

سی‌ودومین دوره جایزه جهانی کتاب سال جمهوری اسلامی ایران با هدف شناسایی و معرفی کتاب‌های ارزشمند در دو حوزه مطالعات اسلامی و مطالعات ایرانی، در سه بخش تألیف، ترجمه و تصحیح که برای نخستین‌بار طی سال گذشته میلادی (۲٠۲۳) به زبان‌های گوناگون در کشورهای مختلف (غیر از ایران) چاپ شده است، در بهمن‌ماه ۱۴٠۳ برگزار می‌شود.

دبیرخانه جایزه جهانی کتاب سال از تمام ناشران، پدیدآورندگان و صاحب‌نظران دعوت می‌کند یک نسخه مکتوب از کتاب موردنظر خود را برای شرکت در این دوره از جایزه به نشانی دبیرخانه و نسخه الکترونیک کتاب را نیز به پایگاه الکترونیکی جشنواره به نشانی www.bookaward.ir ارسال کنند.

بر اساس این فراخوان موضوع آثار ارسالی در بخش مطالعات اسلامی شامل کلیات، معارف اسلامی، تاریخ اسلام، رجال، اخلاق، علوم قرآنی، حدیث، ترجمه متون اسلامی، قرآن‌پژوهی و تفسیر، فقه و حقوق اسلامی، علم کلام، فلسفه، تصوف و عرفان، تاریخ علم در اسلام، فرهنگ و تمدن اسلامی، اقتصاد اسلامی، هنر و معماری اسلامی، مطالعات اسلامی معاصر و … و در بخش مطالعات ایرانی شامل کلیات، زبان و زبان‌شناسی ایرانی، مردم‌شناسی، تاریخ علم در ایران، شعر و ادب فارسی، تاریخ ایران، هنر و معماری ایرانی، تاریخ و تمدن ایران باستان، ترجمه آثار اندیشمندان ایرانی و… است.

آثار ارسالی باید از ابتکار و خلاقیت در ارائه بینش اسلامی و تحقیقات و مطالعات ایرانی و بهره‌مندی از ارزش فرهنگی درخور توجه و منطبق با معیارهای تحقیقی و پژوهشی و استناد به منابع معتبر و علمی، برخوردار باشند.

تناسب حجم کتاب با محتوا، فصل‌بندی موضوعات، رعایت هماهنگی فصل‌ها و یک‌دستی مطالب، ذکر فهارس فنی، اهتمام به ویراستاری، آرایه مناسب کتاب و نداشتن اغلاط چاپی، رعایت معیارهای اساسی ترجمه در کتاب‌های ترجمه‌شده، رعایت آداب و قواعد تصحیح انتقادی متون به همراه توضیحات و حواشی لازم و ارائه نسخ بدل به حد کافی در کتاب‌های تصحیح‌شده از ویژگی‌های آثار ارسالی است.

کد خبر 6093284 فاطمه میرزا جعفری

دیگر خبرها

  • فراخوان سی‌ودومین جایزه جهانی کتاب سال منتشر شد
  • معرفی نفرات برتر جشنواره کیش بهشت خانواده
  • فراخوان سومین جشنواره پاسخ برتر اعلام شد
  • اختتامیه دومین جشنواره ملی «دوست من کتاب» در همدان
  • انتشار دومین فراخوان حمایت از تولید فیلم ۱۰۰
  • افزایش سقف حمایت «انجمن سینمای جوانان» از تولید فیلم‌ کوتاه تا ۲۵۰ میلیون تومان
  • سقف حمایت انجمن سینمای جوانان از فیلم‌کوتاه ۲۵۰ میلیون تومان شد
  • سقف حمایت انجمن سینمای جوان از فیلم‌ کوتاه ۲۵۰ میلیون تومان شد
  • افزایش سقف حمایت از تولید فیلم‌کوتاه تا ۲۵۰ میلیون تومان
  • انتشار فراخوان بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان تهران