Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-04-29@17:46:18 GMT

واردات حدود ۱۵۰ هزار تن گوشت در سال جاری

تاریخ انتشار: ۵ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۵۰۵۰۳۴

واردات حدود ۱۵۰ هزار تن گوشت در سال جاری

به گزارش جام جم آنلاین از مهر، مرتضی رضایی در جریان بازدید از مراکز اصلاح نژاد دام‌های کوچک اظهار داشت: میزان تولید شیر در کشور بر اساس آمار فائو در سال ۵۷، دو میلیون و ۶۲۰ هزار تن بوده که این عدد در سال ۹۷ به بیش از ۱۰ میلیون و ۷۰۰ هزار تن رسیده و به عبارتی ۴.۱ برابر شده است؛ همچنین تولید گوشت مرغ از ۱۶۰هزار تن در سال ۵۷ به حدود دو میلیون و ۴۰۰ هزار تن رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه تولید گوشت قرمز نیز، از ۳۹۷ هزار تن در سال ۵۷ به ۸۶۰ هزار تن در حال حاضر رسیده است، تصریح کرد: تولید تخم مرغ نیز، از ۱۶۰ هزار تن به ۹۰۰ هزار تن رسیده و افزایش ۵.۶ برابری داشته است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه تولید عسل از ۶ میلیون و ۶۰۰ هزار تن در سال ۵۷، به ۸۷ هزار تن در سال ۹۷ رسیده است، گفت: در این زمینه با رشد ۱۳.۳ برابری مواجه بوده ایم.

رضایی اضافه کرد: در حال حاضر سرانه مصرف شیر در کشور ۱۱۵ کیلو گرم، گوشت قرمز ۱۲ کیلو گرم، مرغ ۲۹ کیلو گرم، عسل ۱ کیلو گرم و تخم مرغ ۱۱ کیلو گرم است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه پیش بینی می شود در سال جاری، حدود ۱۵۰ هزار تن واردات گوشت قرمز به کشور داشته باشیم، افزود: سرانه مصرف روزانه پروتئین حیوانی برای هر ایرانی با احتساب محصولات شیلاتی و گوشت وارداتی، ۳۶ گرم و بدون در نظر گرفتن محصولات شیلاتی، ۲۹.۵ گرم است.

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در سال ۹۷ مجموعا ۵۳ واحد پرورش دام سبک با ظرفیت ۳۳۰ هزار رأس مشغول به کار بوده است، یادآور شد: امسال ۶۰ واحد جدید برای دام سنگین با ظرفیت ۱۱۰ هزار رأس در کشور ایجاد شده است.

رضایی با اشاره به اینکه در سال ۹۷ تعداد دام هایی که تحت پوشش مدیریت اصلاح نژادی قرار گرفته اند، ۵۰ هزار رأس بوده است، تصریح کرد: این رقم در سال ۱۴۰۰ به حدود ۳۴۰ هزار رأس افزایش می یابد که به این ترتیب، ۴۶۰ هزار تن شیر و ۲۰ هزار تن گوشت قرمز با منشأ بز به تولیدات کشور افزوده می شود.

وی افزود: همچنین در سال ۹۷ نیز، ۶۰ هزار رأس گوسفند تحت پوشش اصلاح نژادی قرار گرفته است که این رقم در سال ۱۴۰۰، به ۸۰۰ هزار رأس می رسد و در نتیجه آن، ۸۰۰ هزار تن گوشت و ۲۵۰ هزار تن شیر با منشأ گوسفند در کشور تولید می شود.

این مقام مسئول با اشاره به پرورش نژادهای گاو دو منظوره در کشور، اظهار داشت: گوساله های پرواری نژادهای دومنظوره، سرعت رشد بیشتری از نژاد هولشتاین که نژاد غالب کشور است، دارد که این باعث افزایش بهره وری می شود.

وی جمعیت نژاد گاو دو منظوره کشور را ۲۸۰ هزار رأس عنوان کرد و گفت: پیش‌بینی می شود این رقم تا ۱۴۰۰ به بیش از یک میلیون رأس برسد و در نتیجه از این محل ۵۵۰ هزار تن شیر و ۳۰ هزار تن گوشت تولید خواهد شد.

رضایی با اشاره به تولیدات گوشت و شیر شتر نیز خاطرنشان کرد: در سال ۹۷، معادل ۱۲ هزار تن گوشت و ۱۸ هزار تن شیر شتر در کشور تولید شده است.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: پروتئین حیوانی گوشت قرمز اصلاح نژادی گوسفند شیر شتر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۰۵۰۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روزانه ۱۵۰ تن گوشت مرغ در مازندران خریداری می شود

به گزارش خبرنگار مهر، سید عباس حسینی پیش ازظهر یکشنبه در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: در راستای حمایت از مرغداران استان، گوشت مرغ مازاد استان بدون محدودیت و با قیمت ۸۴ هزار و ۵۰۰ تومان به ازای هر کیلوگرم خریداری می‌شود.

وی افزود: از ابتدای سال‌جاری تاکنون هزار و ۸۴۶ تن گوشت مرغ منجمد خرید و در سردخانه‌های استان ذخیره سازی شد تا در زمان کمبود برای کمک به تنظیم بازار، عرضه شود.

وی تصریح کرد: میزان جوجه ریزی استان در فروردین ماه سال‌جاری بیش از ۱۷ میلیون و ۴۰۰ هزار قطعه بوده که ضمن ثبت رکورد جدید، نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۸ درصد افزایش داشته است.

حسینی تصریح کرد: با توجه به تأمین به موقع و موجودی کافی نهاده‌های مورد نیاز مرغ داران در استان و همچنین کاهش قیمت جوجه یک روزه تا ۲۳ هزار تومان در روزهای اخیر، قطعاً شاهد افزایش تولید گوشت مرغ در دوره آتی در استان خواهیم بود.

کد خبر 6090819

دیگر خبرها

  • زنجیره تامین گوشت مرغ مازندران رو به رشد است
  • واردات گوشت گرم گوسفندی به استان یزد، همین هفته
  • ضرورت خرید تضمینی ۲ میلیون راس دام مازاد از دامداران
  • کالا‌های وارداتی که دلارشان ارزان ماند؛ اما تورمشان قد کشید
  • افزایش ۲۸ درصدی میزان جوجه‌ریزی در مازندران
  • روزانه ۱۵۰ تن گوشت مرغ در مازندران خریداری می شود
  • توقف واردات گوشت مرغ؛ خرید هیچ محدودیتی ندارد
  • مرغ؛ از «تولید و تامین بازار داخل» تا «ارزآوری و صادرات»
  • اختصاص ۲۵ هزار میلیارد تومان به حوزه رسانه در سال جاری
  • گوشت اینگونه ۶۳.۵ درصد گران شد