Web Analytics Made Easy - Statcounter

امام جمعه گرگان با اشاره به تحریم ها و فشارهای آمریکا گفت: این مسائل به دلیل برهم زدن استقلال و وحدت میان مردم است. ۰۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۲ استانها گلستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه گرگان اظهار داشت: ایران به دنبال داشتن استقلال است اما عده‌ای نمی‌خواهند این استقلال وجود داشته باشند و ارزش‌ها و آورده‌های انقلاب را نادیده می‌گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده ولی‌فقیه در گلستان با بیان این که استقلال به معنای وابسته نبودن به قدرت‌ها و کشورهای بزرگ است و تصمیمات براساس مصالح داخلی باشد ادامه داد: در گذشته این استقلال واقعی وجود نداشت و ایران چه در دوران پهلوی و چه در قاجاریه وابستگی شدید به انگلیس و روسیه آن زمان و حتی آمریکا داشت.

نورمفیدی با اشاره به این که انسان‌های آزاده و علاقه‌مند به پیشرفت کشور، نظام و مردم با مطالعه تاریخ گذشته به شدت از آن دوران متنفر می‌شود اظهار کرد: در دوران قاجار ایران محل تاخت و تاز روس و انگلیس بود و قراردادهای نگین به امضا رسید و در دوران پهلوی اوضاع بدتر شد و انگلیس رضاخان را بر کشور مسلط کرد.

نورمفیدی با بیان این که ما در کشور مشکلات داریم و این مشکلات به علت خواستن عزت و استقلال کشور و مردم ما در دنیا است گفت: اگر می‌خواهیم عزیز باشیم و مشکلات نداشته باشیم باید از داشتن استقلال و عزت منصرف شویم و نوکر قدرت‌ها و استکبار باشیم.

امام جمعه مشهد: فضای مجازی فریاد خانواده لائیک را هم درآورده؛ سوءمدیریت بدتر از تحریم ما را مستاصل می‌کندامام جمعه مشهد: فضای مجازی فریاد خانواده لائیک را هم درآورده؛ سوءمدیریت بدتر از تحریم ما را مستاصل می‌کندبیانیه سازمان هواپیمایی کشوری در خصوص تحریم ماهان ایر توسط دولت آلمان

امام جمعه گرگان افزود: آمریکا و هم‌پیمانانش به مردم ایران وعده سال 97 را برای تغییر و تحولات در ایران دادند، اما با هوشیاری و آگاهی مردم نتوانستند به توطئه هایشان برسند، به همین دلیل وعده سال 98 را داده اند.

نورمفیدی اضافه کرد: می‌شود به راحتی با فشارها و تحریم‌های آمریکا ایران در سال 98 دچار مشکلات بیشتری شود، اما مسئولان باید برای حل مشکلات برنامه‌ریزی کنند که صادرات و فروش نفت ایران پائین نیاید که در غیر این صورت به مشکل خواهیم خورد.

امام جمعه گرگان یادآور شد: تحریم‌ها بر کشور و مردم اثر می‌گذارد و همین کم شدن صادرات و نخریدن نفت ایران، نمونه‌ای از اثرگذاری تحریم‌ها است.

نورمفیدی خاطرنشان کرد: فضای مجازی با پول‌های عربستان و فعالیت‌های منافقین در بیرون کشور اداره می‌شود و مطالبی که در آن مطرح می‌شود، دروغ و بی‌اساس است.

امام جمعه گرگان ادامه داد: آنان که تحت تاثیر این مسائل قرار می‌گیرند، بدانند در توطئه و دام دشمن گرفتار شده‌اند و دشمن می‌خواهد با آوردن مردم به خیابان ها و خسته شدن مردم از زیر بار مشکلات اقتصادی، کودتای 28 مرداد را بار دیگر در سال آینده در کشور تکرار کند.

نورمفیدی گفت: در سال 98 دشمن دنبال فشار هستند تا مردم به تنگ بیایند و با آشوب و شورش به مقاصد شوم و شیطانی خود برسد.

نماینده ولی‌فقیه تاکید کرد: امروز مردم باید صبر و حوصله را در کنار وحدت و آرامش داشته باشند تا همانند گذشته از این مرحله تاریخی عبور کنیم و در دام شیطان گرفتار نشویم.

وی بیان کرد: برخی صداها سبب می‌شود تا برخی افراد ناخواسته و ندانسته مسیر زندگی‌شان عوض شود که جلوگیری از این مساله نیازمند یکپارچگی و همدلی است.

نماینده مردم گلستان عنوان کرد: مسئولان، احزاب، گروه‌ها و جناح‌ها و حتی اقشار مختلف مردم نباید سر مسائل جزئی و کوچک با هم درگیر شوند و بر سر و کله همدیگر بزنند و این درگیری همان خواسته دشمن برای رسیدن به اهدافش است.

نورمفیدی تصریح کرد: ایران کشوری نیست که بلای سال 1332 دوباره سرش بیاید و همه باید سعی کنند با صبر و حوصله، مقاومت و کنار هم قرار گرفتن، سال 98 به خوبی سپری شود.

امام جمعه گرگان یادآور شد: درگیری، آشوب و اعتصاب‌های اخیر در ونزوئلا بدون شک کار آمریکا است اما کشورهایی مانند ایران، روسیه، ترکیه و بسیاری دیگر از کشورها دولت اصلی این کشور را به رسمیت می‌شناسند.

انتهای پیام/ح

R41471/P/S6,70/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۰۵۱۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دلایل استعفای امام جمعه رفسنجان پس از ۳۹ سال فعالیت /تاکید بر جوان گرایی

امام جمعه رفسنجان درباره دلیل استعفای خود از امامت جمعه این شهر توضیحاتی ارائه داد.

 به گزارش گروه استان های خبرگزاری دانشجو، حجت‌الاسلام اصغر عسکری گفت: بنده ۱۵ آذر سال ۹۸ به عنوان امام جمعه رفسنجان معرفی شدم و بنا را بر این گذاشتم که سه سال بیشتر نمانم؛ لذا چند ماه قبل از پایان دوره سه‌ساله در ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ استعفا دادم.
وی افزود: از طریق روال اداری استعفای خود را به کرمان دادم و کرمان حاضر به ارسال استعفای من به تهران نشد؛ لذا در سمیناری که در تهران برگزار شده بود استعفایم را تقدیم آقای حاج علی اکبری رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور کردم.
او اظهار داشت: همان‌جا جلسه‌ای با هم داشتیم و امر کردند که تا آخر ۱۴۰۱ بمانید.
وی افزود: در پایان سال ۱۴۰۱ گفتند ۱۴۰۲ انتخابات مجلس است بمانید تا انتخابات برگزار شود و باز هم اطاعت کردیم؛ لذا در ابتدای امسال استعفای من مورد پذیرش قرار گرفت.
امام جمعه رفسنجان با بیان این‌که بنده به جز دو دولت بنی‌صدر و مرحوم شهید رجایی با همه دولت‌ها کار کردم، ادامه داد: با دو دولت قبلی و فعلی در رفسنجان کار کردم و هر دو دولت کمال صمیمیت و همراهی را با بنده انجام دادند.
عسکری افزود: دلیل استعفای خود را نوشته‌ام و این است که پاسخ عملی مثبتی به اندیشه متعالی رهبر حکیم و فرزانه انقلاب حضرت امام خامنه‌ای مبنی بر جوان‌گرایی و واگذاری مسئولیت‌ها به جوان‌تر‌ها است.
وی گفت: من سال ۱۳۶۴ از طرف امام راحل (ره) امام جمعه کوهبنان شدم و تاکنون ۳۹ سال امام جمعه بودم.
او توضیح داد: هم در جهاد سازندگی و در آموزش و پرورش کار کرده‌ام؛ مردم چه گناهی کرده اند که فردی که ۴۰ سال کار کرده را تحمل کنند؟ گفتیم جوانی سرحال بیاید؛ یکی از مخاطبان حرف آقاخودمان هستیم.
عسکری ادامه داد: قرار بود قضیه محرمانه بماند و امروز آقای محی‌الدینی در مهریز از مردم این شهر خداحافظی و هفته آینده در رفسنجان معارفه شوند، اما قضیه لو رفت.
او گفت: پس از اصرار و پافشاری مردم، بنده پذیرفتم در خدمت شما باشم؛ از لطف و صمیمیت و بنده نوازی مردم رفسنجان تشکر می‌کنم.

دیگر خبرها

  • اسلامی: به دنبال خلق فناوری در حوزه انرژی اتمی هستیم
  • قدردانی ائمه جمعه استان از پلیس برای اجرای موفق طرح نور
  • نخستین یادواره شهدای روحانی شهرستان مُهر برگزار شد
  • سیره و روش امام صادق(ع) تعامل با اهل سنت بود
  • کره شمالی: آمریکا و متحدانش به دنبال اجتناب از چارچوب سازمان ملل هستند
  • حج نماد عظمت امت اسلامی است
  • عملیات وعده صادق، برهم زننده معادلات سیاسی نظامی جهان
  • دلایل استعفای امام جمعه رفسنجان پس از ۳۹ سال فعالیت /تاکید بر جوان گرایی
  • وحدت نیرو‌های انقلاب رمز عبور از تهدیدات است
  • تک‌روی و سهم‌خواهی به نظام و مردم آسیب می‌زند