Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-04-30@05:46:43 GMT

تیم کی‌روش؛ شانه به شانه مایلی کهن و برانکو

تاریخ انتشار: ۵ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۵۰۵۲۳۶

تیم کی‌روش؛ شانه به شانه مایلی کهن و برانکو

پیروزی 3-0 برابر تیم چین دومین برد بزرگ ایران در یک چهارم نهایی جام ملت های آسیا محسوب می شود.

به گزارش "ورزش سه"، شب گذشته ایران برا سومین بار در مرحله یک چهارم نهایی جام ملت ها موفق به کسب برد شد. پیش تر در سال های 1996 و 2004 شاگردان محمد مایلی کهن و برانکو ایوانکوویچ با کسب برد پرگل مقابل کره جنوبی راهی نیمه نهایی شده بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین در سال های 2000، 2007، 2011 و 2015 ایران چهار بار به تیم های کره جنوبی و عراق باخت و نتوانست به جمع 4 تیم برتر آسیا برسد.

 

پرگل ترین برد ایران در این مرحله از رقابت ها در سال 1996 رقم خورد. جایی که شاگردان مایلی کهن پس از شکست 2-1 در نیمه اول، در نیمه دوم 5 بار دروازه کره را باز کردند و با بردی تحقیرآمیز چشم بادامی ها را به خانه فرستادند. در آن بازی علی دایی به تنهایی 4 گل زد.

 

 

در سال 2004 نیز شاگردان برانکو ایوانکوویچ با درخشش علی کریمی و مهدی مهدوی کیا در یکی از خاطره انگیزترین بازی های تیم ملی با نتیجه 4-3 کره جنوبی را مغلوب کردند و به نیمه نهایی رفتند. در آن بازی علی کریمی هت تریک کرد.

 

 

نکته جالب این که ایران 3 بار در این مرحله به کره جنوبی باخت و هر سه بار مربی تیم ملی، یکی از مربیان بومی بود. سال 2000 جلال طالبی، سال 2007 امیر قلعه نویی و سال 2011 افشین قطبی هدایت تیم ملی را برعهده داشتند.

 

همچنین تنها شکست ایران در یک چهارم نهایی با ضربات پنالتی 4 سال قبل رقم خورد. جایی که شاگردان کارلوس کی روش پس از اخراج پولادی 2 بار از عراق عقب افتادند اما هر دو بار بازی را به تساوی کشاندند اما در آخر، عراق موفق شد در ضربات پنالتی ایران را حذف کند.

 

حالا پیروزی 3-0 برابر چین دومین برد پرگل ایران در یک چهارم محسوب می شود. پس از برد برابر کره جنوبی در سال های 1996 و 2004 ایران در نیمه نهایی با ضربات پنالتی مغلوب عربستان و چین شد و نتوانست به فینال برسد؛ حالا باید دید آیا شاگردان کی روش طلسم نرفتن به فینال را با برد ژاپن خواهند شکست یا خیر؟

 

 

1996: ایران 6 - کره جنوبی 2 (دایی4، باقری، عزیزی)


2000: ایران 1 - کره جنوبی 2 (باقری)


2004: ایران 4 - کره جنوبی 3 (کریمی3، گل به خودی)


2007: ایران 0 - کره جنوبی 0 (باخت ایران در پنالتی)


2011: ایران 0 کره جنوبی 1 (باخت در وقت های اضافی)


2015: ایران 3 عراق 3 (آزمون، پورعلی، گوچی - باخت در پنالتی)


2019: ایران 3 چین 0 (طارمی، آزمون، انصاری فرد)

 

تیم ملی ایران جام ملتهای آسیا 2019

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: تیم ملی ایران جام ملتهای آسیا 2019

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۰۵۲۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح خاص شمس آذر برای تقابل با شاگردان عنایتی

به گزارش "ورزش سه"، شمس آذر قزوین به دنبال طلسم شکنی در جدال با تهرانی‌هاست و امیدوار است در هفته بیست و پنجم لیگ برتر در نهایت به اولین برد خود مقابل تیم‌های تهرانی دست یابد. آنها این هفته در تقابل با پیکان و شاگردان رضا عنایتی به دنبال اولین برد خود برابر نمایندگان تهرانی لیگ هستند.

شاگردان سعید دقیقی که در بازی پر حرف و حدیث در نهایت مقابل استقلال تن به شکست نزدیک 3-2 در استادیوم آزادی دادند، در شرایطی برابر پیکان قرار خواهند گرفت که از حضور هواداران نیز به دلیل رای کمیته انضباطی محروم خواهند بود.

تیم رسانه باشگاه شمس آذر اما برای این جدال طرح جالبی را مقابل حریف در نظر گرفته است. طرحی با پیکان نوستالژیک ایرانی‌ها که البته رانندگی آن برعهده صادق آلبوصبیح است و نسایی را هم در کنار خود دارد.

یک کری جذاب پیش از شروع تقابل دو تیم که البته باید دید در جریان بازی به چه شکل توسط تفکرات سرمربیان دو تیم (سعید دقیقی و رضا عنایتی) دنبال خواهد شد. پیکان از آخرین حضور خود در قزوین و البته تقابل با پرسپولیس با میزبانی استادیوم سردار آزادگان خاطره‌ای خوش در ذهن ندارد و با سه گل مغلوب شد و شکست خورده قزوین را ترک کرده است.

دیگر خبرها

  • جام ملت‌های زیر ۲۳ سال آسیا؛ حذف کننده ایران به المپیک رسید
  • طرح خاص شمس آذر برای تقابل با شاگردان عنایتی
  • قهرمان جام حذفی به پلی‌آف لیگ نخبگان می رود
  • جدال شاگردان مؤمنی مقدم با ترکمنستان در گام نخست
  • جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۴| فوتسال ایران جام قهرمانی را پس گرفت/شاگردان شمسایی بر بام آسیا
  • حمایت ویژه امیر قلعه نویی از شاگردان وحید شمسایی
  • مقایسه آماری ایران و تایلند قبل از فینال
  • شانه‌زدن مو‌های آقای رئیس‌جمهور سوژه شد (فیلم)
  • رئیس جمهور روز ملی آفریقای جنوبی را تبریک گفت
  • پیام تبریک رئیس جمهور برای روز ملی آفریقای جنوبی