Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از لرستان، همایش «طلایه‌داران فاطمی» امروز جمعه، پنجم بهمن با حضور سخنرانان، مداحان و مدیران هیئت‌های مذهبی استان لرستان در حسینیه ثارالله خرم‌آباد برگزار شد.

حجت‌الاسلام مصطفی کرمی، استاد حوزه و دانشگاه در این مراسم با بیان این‌که قوم لر افتخار تاریخ ایران اسلام است، اظهارکرد: قوم لر بیشترین سهم را از سفره مجاهدت، رشادت، نثار و ایثار داشته و ما مفتخریم امروز در خدمت مردمی هستیم که همه اسباب کمال در آن‌ها مجتمع است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بر ترویج فرهنگ فاطمی در دهه فجر امسال تاکید کرد و افزود: اگرچه شعار استقلال، آزادی، جمهوریت، نفی وابستگی و تعلق داده‌ایم، اما هیچ‌کدام هدف نظام اسلامی نیست بلکه آن‌چه در نظام اسلامی مطرح است همان چیزی است که فلسفه بعثت انبیا(ص) است.

استاد حوزه و دانشگاه به جایگاه ویژه انسان در بین مخلوقات اشاره و گفت: ارسال رسولان و کتب فلسفه‌اش این بوده که انسان به قرب حضرت حق و به مقام خلافت برسد و مستجمع جمیع صفات جلال و جمال شود

حجت‌الاسلام کرمی تصریح کرد: آزادی و استقلال ابزار و وسیله است و هدف نیست، همه انبیا(ص) آمده‌اند که بشر را به مقام قرب برسانند، آمدند که انسان را به فلسفه هستی و ایجاد کائنات و تأسیس تشکیلات نظامات عالم برسانند.

وی با ذکر این مطلب که ما باید ببینیم که در چهل‌سالگی انقلاب به تعبیر حضرت امام(ره) چه‌قدر به این هدف نزدیک شده‌ایم یعنی چه‌قدر به تعالی و شکوفایی استعدادهای معنوی موفق بوده است، گفت: مهم‌ترین دستاورد انقلاب امام(ره) فرمودند انقلاب ما انفجار نور بود، یعنی این‌که در یک فضای ظلمانی و تاریک که نظامات و احکام جاهلی حاکم بود یک‌مرتبه خلاف توقع عادی ستاره‌ای درخشید و این جنبش و نظام را ایجاد و این شجره طیبه‌ای که به دست حضرت امام(ره) کاشته شد تبدیل به یک درخت تنومند شد.

کرمی با ذکر این مطلب که این شجره طیبه میوه‌اش در کل کره زمین ذائقه مردم را شیرین کرد، ادامه داد: باید دید این جنبش‌های خاورمیانه و این اتفاق مبارکی که افتاد سرچشمه و جرقه از کجا به این باروت خورد؛ امام چه کرد و انقلاب چه ارمغانی را برای مردم آورد.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به این‌که انقلاب ما آرمان 124 هزار  پیغمبر بود، خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی یعنی ایجاد نظام بر اساس ارزش‌های توحیدی و همه ائمه ما جز بزرگ‌ترین اهداف‌شان بوده است، مفتخریم در دورانی زندگی می‌کنیم که احکام و قانون ما بر اساس جمهوری اسلامی اداره می‌شود.

انتهای پیام

 

 

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن ایکنا لرستان فرهنگی همایش طلایه داران تبلیغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۰۵۳۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت آرایش‌جنگی رسانه‌ها دربرابر رسانه‌های نظام سلطه

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، سردار سرتیپ پاسدار ابوالفضل شکارچی در نشستی با اصحاب رسانه استان ایلام اظهار داشت: با توجه به این‌که «رسانه‌های نظام سلطه و استکبار جهانی به صورت منسجم و یکپارچه با آرایش جنگی، نظام مقدس جمهوری اسلامی و ملت دلاور ایران را مورد هجوم همه جانبه قرار داده‌اند، رسانه‌های جبهه انقلاب اسلامی نیز بایستی با آرایش جنگی و به صورت منسجم، هماهنگ، همگرا و با همدلی ضمن دفاع از  امنیت و منافع ملی در عرصه‌های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، علمی، دفاعی، امنیتی، سیاسی و ... نقش‌آفرینی کنند.

وی با اشاره به حماسه آفرینی مردم استان ایلام در طول دوره انقلاب اسلامی بیان داشت: مردم استان ایلام دارای سه شاخصه و ویژگی مهم، شامل صبر و مقاومت، اخلاص و مجاهدت هستند و در این رابطه شهدای والامقامی را تقدیم نموده که یکی از شهدای شاخص و ملی کشور، دانشمند هسته‌ای ایران، شهید بزرگوار داریوش رضایی‌نژاد می‌باشد که تربیت یافته این سرزمین شهید پرور و مجاهد پرور است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تأکید کرد: مسئولان و فعالان رسانه‌ای کشور در عرصه جنگ نرم و شناختی؛ فرماندهان، افسران و جهادگران فی سبیل الله هستند که بایستی با استفاده از همه فرصت‌ها و ظرفیت‌ها علاوه بر دفاع همه جانبه از ملت، منافع ملی و آرمان‌های انقلاب اسلامی، آرایش تهاجمی بگیرند تا بر دشمن غلبه نمایند.

معاون فرهنگی و جنگ نرم ستاد کل نیروهای مسلح گفت: در شرایط کنونی، دستیابی به پیروزی در جنگ سخت و نیمه سخت وابستگی شدید به کارکرد هوشمندانه و هنرمندانه در عرصه جنگ نرم و شناختی در قبل، حین و بعد از هر اقدام دارد که چنانچه در این خصوص قصوری صورت پذیرد بسیاری از افتخارات و دستاوردهای انقلاب اسلامی از بین خواهد رفت؛ لذا ضرورت دارد مسئولان و فعالان رسانه‌ای جبهه انقلاب اسلامی با بهره‌گیری از همه ظرفیت‌ها و فرصت‌ها و با شناخت کافی از ضعف‌ها و نقاط آسیب دشمنان کشور و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با آرایش جنگی مناسب اعم از دفاعی و تهاجمی، به صورت هوشمندانه، هدفمند و منسجم در این عرصه وارد شوند و متناسب با لایه ها و سطوح جنگ نرم و شناختی(احساسات و هیجانات، ادراک، اندیشه، افکار و رفتار) برنامه ریزی و اقدام نمایند.

وی با تشکر از همه مسئولان و فعالان رسانه‌ای کشور در تمام سطوح، اعم از راهبردی، عملیاتی و راهکنشی در تبیین اراده رهبری، نیروهای مسلح و ملت ایران در قبل، حین و بعد از عملیات غرور آفرین و دشمن شکن وعده صادق که امت اسلامی و ملت های آزادیخواه جهان را غرق در شادی و سردمداران کفر و نفاق، استکبار جهانی و صهیونیست‌ها را ذلیل، خوار و ناامید ساخت، بیان داشت: امید است این هماهنگی، همگرایی، وحدت و همدلی که در عملیات وعده صادق وجود داشت در تمام عرصه های مورد نیاز انقلاب اسلامی تداوم داشته باشد.

دیگر خبرها

  • ضرورت آرایش‌جنگی رسانه‌ها دربرابر رسانه‌های نظام سلطه
  • ترویج آموزه‌های اخلاقی در اولویت فرهنگیان باشد
  • آیت‌الله جنتی: معلمان، مجاهدان عرصه علم و فرهنگ هستند
  • آیت‌الله جنتی: معلمان مجاهدان عرصه علم و فرهنگ هستند
  • «معلمان» مجاهدان عرصه علم و فرهنگ هستند
  • جنتی: «معلمان» مجاهدان عرصه علم و فرهنگ هستند/ ضرورت الگوگیری از نظام آموزشی امام صادق(ع)
  • آیت‌الله جنتی: «معلمان» مجاهدان عرصه علم و فرهنگ هستند
  • حفظ منابع آبی نیازمند ترویج فرهنگ صرفه‌جویی و مسئولیت‌پذیری جمعی است
  • تعالی آموزش و پرورش بالندگی ایران اسلامی را به همراه دارد
  • گذشت و بخشش باید در جامعه تبدیل به فرهنگ شود