Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، محمدرضا پور ابراهیمی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی، در نشست هیئت مدیره نظام پزشکی استان، عدم انطباق بین بهای تمام شده خدمت در حوزه بخش پزشک با میزان درامد‌های حاصله از ان را عمدتا مربوط به تغییرات نرخ ارز و شرایط اقتصادی ایران دانست و با اشاره به کاهش یک سومی ارزش پول ملی گفت: اثر این کاهش ارزش پول ملی را در همه بخش‌ها از جمله تجهیزات پزشکی شاهد هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان داشت: قیمت کالا‌های داخلی هم به دلیل کاهش ارزش پول ملی، قیمت جایگزینی صادرات به خود می‌گیرند و شاهد افزایش و تغییرات قیمت خواهیم بود.

پورابراهیمی ادامه داد: برای رفع این مشکلات اول باید به بهای تمام شده در حوزه خدمات کمک کنیم که در این زمینه با دولت برای سال‌های ۹۷ و ۹۸، توافق کردیم که ۱۴ میلیارد دلار با نرخ ۴۲۰۰ در اقلام اساسی داده شود که بخشی از آن شامل دارو و اقلام مصرفی بخش پزشکی است.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: در حوزه افزایش قیمت‌ها با بهای تمام شده بخش حوزه خدمات پزشکی آنالیزی تهیه کنید تا مشخصه در این حوزه بتوانیم راهکاری ارائه دهیم.

وی اظهار داشت: در این راستا می‌توان یا کمک مجلس و دولت به کاهش بهای تمام شده داشت و یا اینکه اجازه دهیم نظام تعرفه‌ای برای پزشکی به نحوی باشد که سرپا بماند.

پورابراهیمی خواستار تهیه آنالیز بهای تمام شده در حوزه خدمات پزشکی و پیشنهاد افزایش تعرفه در قالب گزارشی به کمیسیون اقتصادی شد تا با نظام پزشکی هماهنگ شود و در کمیسیون پزشکی مجلس هم مطرح شود.

وی بر اجرا و توسعه گردشگری سلامت پرداخت و گفت: بیمارستان‌ها خصوصی ما می‌توانند با بالاترین کیفیت و رعایت استاندارد‌های بین المللی، خدمات پزشکی به خارجی‌ها ارائه دهند که استان کرمان به خوبی در این حوزه وارد شده و به زودی شاهد افتتاح آن خواهیم بود.

پورابراهیمی افزود: حُسن رفتن به سمت حوزه گردشگری سلامت و خدمات پزشکی به خارجی‌ها در این است که سرمایه گذاری صورت گرفته با تغییرات نرخ ارز دچار ریسک نمی‌شود و به نوعی پوشش ریسک خواهیم داشت.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس خواستار ارتباط قوی‌تر مجموعه نظام پزشکی با مجلس شد و ادامه داد: با ارتباط بیشتر نظام پزشکی و کمیسیون اقتصادی ما می‌توانیم مشکلات را بشناسیم و با آگاهی کافی برای حل آن‌ها راهکار ارائه دهیم.
انتهای پیام/ی

لزوم توسعه گردشگری سلامت

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نمایندگان مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۰۵۳۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لیست حزب باهنر در انتخابات دور دوم مجلس؛ از حسین نجابت و جراره تا پورمحمدی، نظام الدین موسوی و ...

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، جامعه اسلامی مهندسین درخصوص فهرست منتخب برای دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر بیانیه ای را صادر کرد.

آنگونه که فارس روایت کرده، متن کامل این بیانیه به شرح ذیل است:

خدای متعال را شاکریم که علیرغم تمامی جوسازی ها در مایوس کردن ملت ایران از حضور در پای صندوق های رای، مردم بصیر و هوشیار ایران عزیز، چشم طمع دشمنان را کور کردند و دیگر بار حضور خود را در صحنه انتخابات به نمایشی تحسین برانگیز مبدل ساختند.

جامعه اسلامی مهندسین پس از بررسی نفرات راه یافته به دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر، و به دنبال مباحث عمیق در شورای مرکزی و هیات اجرایی این تشکل، و ضمن احترام به همه کاندیداهای منتخب برای دور دوم، فهرست زیر را به مردم عزیز حوزه انتخابیه تهران معرفی می نماید.

امید است با حضور پرشور واجدان شرایط در مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی و لبیک به ندای رهبر معظم انقلاب اسلامی و تجدید بیعت با آرمانهای امام راحل عظیم الشان و شهدای گلگون کفن، شاهد انتخاباتی پرشور و دشمن شکن باشیم.

اسامی به ترتیب بالاترین آراء ماخوذه در دور اول عبارتند از:

احمد نادری، سمیه رفیعی، حسین نجابت، عبدالحسین روح الامینی، ابوالقاسم جراره، زهره سادات لاجوردی، علیرضا سلیمی، صالح اسکندری، محمدحسین حسین زاده بحرینی، سمیه گلپور چمرکوهی، علی اصغر پورمحمدی، علی طهرانی مقدم، سیدنظام الدین موسوی، مجتبی رحماندوست، مهدی شریفیان، غلامحسین رضوانی.

27218

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901277

دیگر خبرها

  • راهکارهای رئیس کمیسیون اقتصادی برای تعدیل قیمت خودرو؛از واردات تا کاهش قیمت بهای تمام شده
  • عقب‌ماندگی تعرفه‌های پزشکی نسبت به رشد قیمت تمام شده خدمات
  • رایگان شدن درمان کودکان تا ۷ سال سرمایه‌گذاری برای آینده است
  • رشد تعرفه های پزشکی نسبت به قیمت تمام شده خدمات عقب است
  • کاهش یک درصدی بهای نفت در بازار جهانی
  • خروج نقدینگی حقیقی‌ها در روز منفی شاخص‌های بازار سرمایه
  • هشدار رئیس مجلس نسبت به ابهامات موجود در مورد یارانه دارو/ مبلغ 74 همت نمی‌تواند باعث کنترل قیمت و بازار دارو شود/ دولت برای کنترل قیمت بازار دارو 180 همت در نظر بگیرد
  • کاهش ۸۳۰ میلیون دلاری ارزبری برنج طی یکسال گذشته/ برنج ایرانی ۹ درصد ارزان شد
  • لیست حزب باهنر در انتخابات دور دوم مجلس؛ از حسین نجابت و جراره تا پورمحمدی، نظام الدین موسوی و ...
  • مصوبه‌ای برای شفافیت درآمدهای نفتی و مصارف این حوزه