Web Analytics Made Easy - Statcounter

قاسم صادقی مدیر اداره دندان پزشکی وزارت بهداشت در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: متأسفانه در حال حاضر علی‌رغم اینکه آمریکایی‌ها اعلام کرده‌اند که تجهیزات دارویی و پزشکی جزو تحریم‌ها نیست اما نقل و انتقال پول از ایران به بانک‌های دنیا امکان‌پذیر نیست و همین مسئله باعث بروز مشکلاتی و حتی خرید وسایل در حوزه دندان پزشکی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: برای خرید مواد اولیه به دلیل مسدود شدن کانال‌های مالی واردکنندگان تجهیزات دندان پزشکی با مشکلات عدیده‌ای روبه‌رو هستند،‌به‌عنوان نمونه کشور واسطه‌ای را برای تبادلات مالی انتخاب می‌کند و همین مسئله باعث افزایش قیمت مواد و تجهیزات وارداتی در کشور می‌شود.

صادقی بیان کرد: تجهیزات دندان پزشکی در حال حاضر با همکاری جامعه پزشکی و واردکنندگان با هیچ مشکل و کمبودی مواجه نیست و من به همکارانم توصیه می‌کنم جو روانی جامعه را بر هم نزده و اقدام به ذخیره‌سازی بیش از حد مواد اولیه نکنند.

مدیر اداره دندان پزشکی وزارت بهداشت افزود: مجامع عمومی بین‌المللی و سازمان بهداشت و درمان باید به کشور آمریکا فشار وارد کند تا کانال مالی برای خرید تجهیزات دندان پزشکی و مواد اولیه برای ایران برقرار کند.

وی اضافه کرد: بخشی از مواد دندان پزشکی در داخل کشور تولید می‌شود و بخشی دیگر به صورت بسته‌بندی نشده وارد ایران می‌شوند و در سراسر کشور بین همکاران جامعه دندان پزشکی توزیع می‌شود.

وابستگی حوزه دندان پزشکی به مواد وارداتی

صادقی ادامه داد: عمده نیاز دندان پزشکی کشور وارداتی است و نسبت به ظرفیت کالاهای موجود در بازار و تولیدات داخلی وابستگی بیشتری به کشورهای خارجی در این حوزه وجود دارد.

مدیر اداره دندان پزشکی وزارت بهداشت تأکید کرد: در حوزه پزشکی همکاران ما گام‌های خوب و اساسی در زمینه تجهیزات پزشکی برداشته‌اند اما در حوزه دندان پزشکی به دلیل مسائل خاص این حوزه، تاکنون آن‌طور که باید و شاید برای تولید محصولات تجهیزات دندان پزشکی داخلی اقدامی مؤثر به صورت مشترک و فردی انجام نداده‌ایم.

وی گفت: امیدوارم در دوره‌های جدید تولید تجهیزات دندان پزشکی در داخل کشور مقرون به صرفه شده باشد تا مشکل واردات تجهیزات و مواد اولیه برطرف شود.

اجرای نظام خدمات جامع دندان پزشکی پس از تأیید وزیر بهداشت

صادقی اظهار کرد: نظام جامع ارائه خدمات دندان پزشکی را در حوزه دندان پزشکی طراحی کرده‌ایم که پس از تأیید معاونت درمان وزارت بهداشت و شخص وزیر به دانشگاه علوم پزشکی سراسر کشور ابلاغ می‌شود.

مدیر اداره دندان پزشکی وزارت بهداشت اضافه کرد: در نظام جامع ارائه خدمات دندان پزشکی، سطح‌بندی خدمات و سیستم نظام ارجاع در نظر گرفته شده است و این‌گونه کارها در راستای ارائه خدمات بهتر به مردم است.

وی اضافه کرد: با گران شدن خدمات دندان پزشکی و افزایش قیمت مواد اولیه دندان پزشکی و تجهیزات این حوزه که بیشتر در بخش خصوصی انجام می‌شود، مراجعات مردم کاهش پیدا کرده است و همکاران ما با سختی زیادی مواد اولیه دندان پزشکی و تجهیزات را از بازار فراهم می‌کنند و همین مسئله باعث بالا رفتن قیمت تمام شده خدمات دندان پزشکی می‌شود.

صادقی یادآوری کرد: در این بین بسیاری از همکاران ما باوجود افزایش هزینه‌ها، خدمات دندان پزشکی را با همان تعرفه سال گذشته به مردم ارائه می‌دهند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت بهداشت اخبار سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۰۵۶۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار وزارت بهداشت فلسطین درباره خطر فاسد شدن داروها در غزه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه قدس الاخباریه، وزارت بهداشت فلسطین امروز دوشنبه درباره وضعیت بحرانی دارو و تجهیزات پزشکی در نوار غزه هشدار داد.

در بیانیه وزارت بهداشت فلسطین در این باره آمده است: با آغاز فصل گرما مخازن و انبارهای دارو و تجهیزات پزشکی در کل نوار غزه به دلیل کمبود سوخت برای راه اندازی تجهیزات سرمایشی، وضعیت بغرنجی پیدا کرده است.

در ادامه این بیانیه آمده است: با توجه به گرمای شدید هوا، داروها در معرض خطر فاسد شدن قرار گرفته و برای رفع این مساله باید واردات سوخت به نوار غزه در اسرع وقت انجام شود.

وزارت بهداشت فلسطین در پایان از نهادهای بین المللی و بشردوستانه درخواست کرده است که به سرعت در این موضوع وارد عمل شده و از وقوع بحران دارویی در غزه جلوگیری کنند.

کد خبر 6092113 محمدعلی تخت رونده

دیگر خبرها

  • فقر، مشتری ثابت دندان‌پزشکی زیرپله‌ای
  • تامین ارز برای واردات کالا‌های اساسی، صنایع و خدمات از ۴.۸ میلیارد دلار گذشت
  • نقش ایران در تأمین دارو و تجهیزات پزشکی بازار سوریه
  • ایران به‌دنبال همکاری و کمک به سوریه در تولید دارو است
  • نقش مهم ایران در تأمین دارو و تجهیزات پزشکی بازار سوریه
  • آیت‌الله حسینی‌بوشهری: طلاب در مسکن و معیشت دچار مشکل هستند
  • ۴ میلیارد و ۴۴۴ میلیون دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی، صنایع و خدمات تامین شد
  • هشدار وزارت بهداشت فلسطین درباره خطر فاسد شدن داروها در غزه
  • چه داروهایی ارز ترجیحی می‌گیرند؟ + بخشنامه
  • چه داروهایی ارز ترجیحی می‌گیرند؟+بخشنامه