Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-06@20:40:13 GMT

مسئولان مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم را رفع کنند

تاریخ انتشار: ۵ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۵۰۵۹۳۹

مسئولان مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم را رفع کنند

حجت‌الاسلام راشد نوری با بیان اینکه انقلاب اسلامی دستاوردها و پیشرفت‌های فراوانی در همه عرصه‌ها داشته است،‌ گفت: مشکلات اقتصادی و معیشتی سبب نارضایتی مردم شده است که مسئولان باید نسبت به رفع آن تلاش کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از صومعه‌سرا، «حجت‌الاسلام راشدنوری» ظهر امروز(جمعه،5بهمن) در خطبه‌های نماز جمعه که در مصلی این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: بهترین رمز عزت یک ملت و کشور، استقلال سیاسی و زیر سلطه بیگانه نبودن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

امام جمعه صومعه‌سرا با بیان اینکه بدبخت‌ترین ملت‌ها، آن ملتی است که وابسته و سر سپرده بیگانگان باشد، بیگانگان برایشان تصمیم بگیرند و به آنان امر و نهی کنند، افزود: انقلاب اسلامی توانست ملت بزرگ ایران را از حقارت، سرسپردگی و زیر سلطه بیگانگان بودن خارج کند.

 

وی گفت: در انقلاب اسلامی مسئولان نظام را خود مردم انتخاب می‌کنند و مسئولان کشور در برابر امریکا و بیگانگان هرگز سر تسلیم خم نمی‌کنند و سرسپرده بیگانگان نیستند و این بزرگترین خدمتی است که به ملت ایران و سایر ملت‌ها شده است

 

امام جمعه صومعه‌سرا با بیان اینکه انقلاب اسلامی به ملت ایران عزت و اعتماد به نفس داد و خودباوری و امید را به ملت ایران برگرداند، تصریح کرد: انقلاب اسلامی به سایر ملت‌های مسلمان امید و اعتماد به نفس را هدیه داد، زیرا آنان در ناامیدی کامل به سر می‌بردند مانند ملت فلسطین که امروز با همه وجود در میدان مبارزه با رژیم صهیونیستی قرار داد.

 

راشدنوری با بیان اینکه یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی این است که ماهیت آمریکا، مدعیان آزادی و حقوق بشر را برای دنیا افشا کرد، خاطرنشان ساخت: افشا شدن زندان‌های مخوف آمریکا در کشورهای مختلف، چون زندان ابو قریب در عراق، زندان گوانتانامو، حمایت از گروهای جنایتکار و تروریستی مانند سازمان منافقین، داعش و القاعده...، حمایت از کشورها و رژیم‌های استبدادی و سرکوبگر مانند رژیم صهیونیستی، رژیم آل سعود، رژیم آل خلیفه در بحرین و تبعیض نژادی و سرکوب و توهین به سیاهپوست‌ها در امریکا همه به برکت انقلاب اسلامی ایران است.

 

وی اظهار کرد: دستگیری و زندانی کردن مرضیه هاشمی بانوی امریکایی الاصل و تبعه ایران که دین و مذهب، حرفه خبرنگاری، رنگ پوست و موضع فکری و سیاسی او باعث شد۱۵ روز بدون هیچ اتهامی و تنها به ادعای شاهد در یک ماجرا که هرگز گفته نشده که چه بوده است، با برخوردهایی توهین آمیز و شرم آور زندانی شد، اگر این برخورد را ایران با یکی از جاسوس‌های بیگانگان که جرمش مشخص و پرونده‌اش کاملا روشن بود، انجام می‌داد، چه بوق و کرنایی در دنیا راه می‌انداختند؟

 

امام جمعه صومعه‌سرا افزود: باهمه دستاوردها و پیشرفت‌هایی که جمهوری اسلامی در عرصه‌های مختلف داشته اما مشکلات اقتصادی و معیشتی، نبودن اراده جدی برای حل مشکلات، نداشتن برنامه برای رفع آن و مهم‌تر، نداشتن نظارت و کنترل بر اوضاع اقتصادی، مهمترین مانع پیشرفت و موجب نارضایتی مردم نسبت به نظام اسلامی است.

 

راشدنوری گفت: اگر چه تحریم و فشار و جنگ اقتصادی دشمن، عامل مشکلات اقتصادی در کشور است اما مهمتر، ضعف مدیریت، ناتوانی مدیران در برخورد با مفسدان اقتصادی، نداشتن سیاست درست و برنامه در برابر اجرای صحیح ظرفیت‌های اقتصادی و فقدان نظارت و کنترل بر تولید و توزیع، عوامل اصلی مشکلات اقتصادی و فشار بر مردم و نارضایتی های به وجود آمده است.

 

وی تصریح کرد: متاسفانه در ماه‌های پایانی سال نه تنها قیمت کالاها کنترل نشده است، بلکه روز به روز بر قیمت‌ها افزوده می‌شود، در حالی که درآمدها کاهش و قدرت خرید مردم پایین آمده است.

 

امام جمعه صومعه‌سرا خاطرنشان کرد: حیف و میل بیت المال، اسراف‌کاری در استفاده از منابع ملی، هر روز انتشار اخباری مبنی بر بگیر و ببندها و بخور و ببرها این تصور را در ذهن‌ها تقویت می‌کند که مبادا یک جریان نفوذی در چرخه تولید و توزیع و برنامه‌ها و سیاستگذاری‌های اقتصادی کشور وجود دارد که مسئولان امر یا از وجود آن غافلند یا خدایی نکرده نسبت به آن بی تفاوت و بی اعتنا و با آن جریان همسو هستند.

 

راشدنوری با اشاره به هشدار رهبر معظم انقلاب اسلامی نسبت به جریان نفوذ و وقوع فتنه در سال ۹۸، اظهار کرد: چه بسا یکی از وجوهش، نفوذ فتنه گری و اخلال در نظام اقتصادی کشور و بی ثبات کردن آن و در نتیجه دلسرد کردن مردم و برانگیختن اعتراض مردمی و تحرکات و اغتشاشات خیابانی باشد که هوشیاری مردم شریف و مسئولان، می‌تواند از این فتنه جلوگیری کند.

 

وی افزود: در وضعیتی که برخی خانوادها بخاطر ناتوانی مالی در پرداخت قبوض گاز و برق، برق و گازشان قطع می‌شود و از وسایل گرمایی در این فصل زمستان با قطع گاز و برق محروم می‌شوند، اما در لیست بدهکاران آب و برق و گاز افراد توانمند و پولداری هستند که بد حساب و تمرد از پرداخت حق، با لابی گری و رابطه بازی از این منابع ملی استفاده می‌کنند، مسئولان مربوطه باید توجه و نظارتشان را بیشتر کنند.

 

پایان پیام/526

منبع: شبستان

کلیدواژه: انقلاب اسلامی چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی کانون های فرهنگی هنری مساجد خبرگزاری شبستان بیرجند خراسان جنوبي هرمزگان انقلاب مراجع و علماء مراجع توجه به نفوذ دشمن رفع مشکلات اقتصادی دستاوردهای انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۰۵۹۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرلشکر سلامی: رفع محرومیت تنها با نیروی انسانی مخلص امکان‌پذیر است

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، سردار سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پیام تبریک به مناسبت فرا رسیدن ۱۷ اردیبهشت ماه روز  بسیج سازندگی گفت: حضور مجاهدانه و هوشمندانه در صحنه‌های پرمسئوولیت خدمت رسانی و مردم یاری با نصب العین قرار دادن منویات و رهنمود‌های حکیمانه رهبر عظیم الشأن انقلاب اسلامی از شاخصه‌های برجسته‌ی «سازمان بسیج سازندگی» است.

متن پیام به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

 کار جهادی به معنای کار برخاسته از ایمان و به کارگیرنده هرچه بیشتر از ظرفیت وجودی انسان است مقام معظم رهبری (مدظله العالی)

۱۷ اردیبهشت ماه در تقویم تاریخی میهن اسلامی مزین به نام "بسیج سازندگی" از نهاد‌های روییده از بطن حقیقت انقلاب اسلامی است؛ امروز بسیج سازندگی ارائه تعریف نوینی از مدیریت جهادی در عرصه‌های خدمت خالصانه و بی منّ و اذی در پرتو ولایتمداری در مسیر تابناک آرمان‌های انقلاب اسلامی به شمار می‌رود.

بسیج سازندگی طی سال‌های فعالیت خود با اتکا به انگیزه و همت والای جوانان مومن و انقلابی و ورود به میدان‌های سازندگی، خدمت رسانی و محرومیت زدایی و دیگر عرصه‌های مختلف نیاز کشور به ویژه عمرانی، آبرسانی، نهضت کمک‌های مومنانه، اقتصاد مقاومتی و نهضت مسکن محرومان و شتافتن به کمک مردم در بلایای طبیعی، به شایستگی از توانمندی‌های شگفت آور و غیر قابل انکار خود برای آبادانی ایران عزیز رونمایی کرد و با ترسیم نقش موثر پویا و حیاتبخش تجربه گرانبها و الهام بخشی فراروی علاقمندان به انقلاب و نظام اسلامی فراتر از جغرافیای این سرزمین گشود.

حضور مجاهدانه و هوشمندانه در صحنه‌های پرمسئولیت خدمت رسانی و مردم یاری با نصب العین قرار دادن منویات و رهنمود‌های حکیمانه رهبر عظیم الشأن انقلاب اسلامی حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای (مد ظله العالی) از شاخصه‌های برجسته‌ی " سازمان بسیج سازندگی" است که موجبات گسترش فرهنگ و تفکر ناب جهادی بعنوان یادگار ارزشمند حضرت امام خمینی (ره) را بین جوانان ایران اسلامی رقم زده است.

اینک در گام دوم انقلاب اسلامی که تجلی عزت مداری، اقتدار، پیشرفت و شکوه ایران عزیز در مسیر تمدن سازی و درک عصر ظهور است، باور داریم رفع محرومیت تنها با اتکال به خداوند متعال و برخورداری از تفکر و روحیه جهادی و عمل انقلابی و اعتماد به نیروی انسانی مخلص و شیفته خدمت و فداکاری امکان‌پذیر خواهد بود.

اینجانب سالروز تشکیل بسیج سازندگی را به مسئولین ارجمند و یکایک جهادگران خدوم این نهاد مقدس تبریک می‌گویم و امیدوارم حرکت متعهدانه و مخلصانه جهادگران ولایی و انقلابی تحت تعالیم اسلام ناب محمدی (ص) و آموزه‌های تاریخی انقلاب، در راستای جلب رضای پروردگار و خرسندی رهبر عزیز و جانباز انقلاب و آرامش بخشی به ملت شریف ایران، شکوهمندانه و پرفروغ‌تر از گذشته تداوم یابد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سرلشکر سلامی: رفع محرومیت تنها با نیروی انسانی مخلص امکان‌پذیر است
  • دیدار مسئولان و کارگزاران حج با رهبر انقلاب تا ساعتی دیگر
  • رفع محرومیت تنها با عمل انقلابی امکان پذیر است
  • فرمانده کل سپاه پیام صادر کرد
  • رفع محرومیت با تفکر و روحیه جهادی امکان‌پذیر است
  • افغانستانی‌ها بمانند یا بروند؟!/ ردّ پای ۲۰ ساله لیدر اصلاح‌طلبان در مشکلات مردم و ایران
  • افغانستانی‌ها بمانند یا بروند؟!/ ردّ پای 20 ساله لیدر اصلاح‌طلبان در مشکلات مردم و ایران
  • چالش غرب در رویارویی با بیداری فرهیختگان
  • بیداری فرهیختگان در غرب
  • انقلاب اسلامی ایران ادامه دهنده مکتب امام صادق (ع)است