Web Analytics Made Easy - Statcounter

طاهر موهبتی مدیرعامل سازمان بیمه سلامت در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: گسترش مرکز ملی تحقیقات بیمه سلامتی یک از اقدامات مهم شش ماهه اخیر محسوب می‌شود و این مرکز در راستای حل مشکلات و مسائل بیمه‌ای مردم و ارائه راهکارهای مناسب پیش پای آ‌نها راه اندازی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در کشور در زمینه کارها و مسائل مختلف تحقیقاتی گوناگون انجام می‌شود اما اینکه برای حل مشکلات اقدام موثری انجام شود این کار به خوبی در ایران اجرا نمی‌شود و مرکز ملی تحقیقات با هدف حل مسائل افراد بیمه شده مشغول به کار شده است.

موهبتی بیان کرد: به دنبال مدل علمی نظام بیمه سلامت مبتنی بر دانش هستیم که این مدل به محل اجماع صاحب نظران این بخش و افرادی که در این حوزه مشغول به فعالیت هستند، برسد.

لزوم در اختیار داشتن منبع بالا دستی برای ایجاد اصلاح در نظام سلامت

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت اظهار کرد: هنگامی که ما می‌خواهیم در نظام سلامت اصلاحاتی را انجام دهیم یا باید رفرنسی از اسناد بالا دستی در اختیار داشته باشیم و یا از تجربه موفق کشورهای دنیا الگو برداری کنیم.

وی اضافه کرد: در مرکز بیمه تحقیقات کتابی تدوین شده است که تجارب موفق دنیا را بررسی و بهترین ایده را به افراد پیشنهاد می‌دهد که افراد مذکور با توجه به شرایط فرهنگی، سیاسی و اجتماعی اصلاحات را در نظام بیمه سلامت باید انجام دهند.

موهبتی تأکید کرد: تولید کتاب در بخش مدل‌سازی و معرفی الگو خوب است اما باید قابلیت اجرایی داشته باشد وگرنه ۱۰ سال است که در کشور کتاب نگارش و به کتابخانه‌ها منتقل می‌شود اما هرگز عملیاتی نمی‌شود.

وی ادامه داد:از تجربه‌ دنیا در مسائلی که در فضای سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی و تیمی ما قابلیت پیاده سازی دارد، استفاده کرده‌ایم و من معتقدم که باید یک اجماعی ایجاد شود و ما از جلساتی را با علما داشته باشیم و نظر کارشناسی آ‌نها را در زمینه‌های مختلف جویا شویم.

موهبتی با اشاره به ایکه کارشناسان هر حوزه باید به ما مدل‌های اجرایی و قابلیت عملیاتی شدن را پیشنهاد بدهند، گفت: ما باید مشکلات و مسائل مختلف خودمان را بیان کنیم و به نظرم مرکز ملی تحقیقات باید در اولین گام طرح مسئله کرده و این مرکز راهکار خود را در زمینه مشکل مطرح شده ارائه دهد تا ما از لحاظ اجرایی با مشکلی روبرو نشویم.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت افزود: نظراتی که ارائه می‌شود باید صاحب نظرانی که در بطن کار قرار دارند بر روی این مسائل اجماع داشته باشند تا کارها به نحو بهتری انجام شود.

وی یادآوری کرد: باید طوری عمل کنیم که علمای قم به عنوان مجریان نسبت به مدل‌های پیشنهادی سازمان بیمه سلامت احساس مالکیت کنند که در این هنگام اگر مدیرعامل سازمان تغییری کند از این مدل به اجماع رسیده، دفاع می‌شود.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت افزود:‌ برخی از این مدل‌ها باید پس از به اجماع رسیدن علمای هر حوزه تبدیل به قانون شود که در صورت تغییر مدیر قسمتی هیچ تغییری در اجرای آنها انجام نشود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت بهداشت اخبار سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۰۶۱۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع کمبودهای اعتباری اردبیل از محل مولدسازی

استان اردبیل گفت: از محل مولدسازی نسبت به توسعه بزرگراه‌ها و رفع کمبود فضاهای آموزشی و بیمارستانی اردبیل اقدام می کنیم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، سیدحامد عاملی بعدازظهر چهارشنبه در نشست مشترکی با سرپرست سازمان خصوصی‌سازی اظهار کرد: هدف از اجرای مطلوب مولدسازی در استان رفع کمبود در فضاهای آموزشی و بیمارستانی و ساخت بزرگراه ها است.

وی خاطرنشان کرد: لازم است با افزایش سرعت فعالیت‌های مرتبط با موضوع مولدسازی در استان اردبیل نتایج تلاش‌ها را در سال جاری مشاهده کنیم.

استاندار اردبیل با تاکید بر افزایش سرعت مولدسازی دارایی‌های دولت در استان اردبیل تصریح کرد: چنانچه مولدسازی به شکل خوبی در استان اردبیل اجرا شود، می‌توانیم فقر فضای آموزشی و کمبود فضای بیمارستانی را مرتفع کرده و ساخت بزرگراه را از این طریق انجام دهیم.

عاملی افزود: لازم است سرعت فعالیت‌های مرتبط با موضوع مولدسازی در استان اردبیل افزایش یابد تا در سال جاری نتایج تلاش‌های انجام‌شده در این زمینه را مشاهده کنیم.

وی با اشاره به اینکه واگذاری فرایندها به استان‌ها باعث افزایش سرعت کارها می‌شود، گفت: با توجه به قرارگیری اردبیل در رده اول مولدسازی کشور هدف ما نه لزوما اول شدن بلکه انجام مولدسازی به بهترین نحو با نتایج خوب است و چنانچه سازمان خصوصی‌سازی در زمینه مولدسازی برنامه‌ای داشته باشد حاضریم این برنامه‌ها را به‌ صورت پایلوت در استان اجرا کنیم.

استاندار اردبیل بیان کرد: سازمان خصوصی‌سازی می‌تواند فرآیندها را به استان‌ها واگذار کند و خود ناظر بر انجام این فرایندها شود چرا که واگذاری و تفویض فرایندها به استان‌ها باعث می‌شود کارها با سرعت بیشتری صورت گیرد و چنانچه این تفویض امور انجام نشود برای دولت عایدی نخواهد داشت.

  استان اردبیل در رتبه اول رده‌بندی مولدسازی کشور قرار گرفت  

سرپرست سازمان خصوصی‌سازی کشور هم در این نشست با اعلام اینکه در جدیدترین رده‌بندی استان‌ها از نظر مولدسازی استان اردبیل در رده اول این رده‌بندی قرار گرفته است، از تلاش‌های استاندار اردبیل و معاونان استاندار، مدیرکل اقتصادی و امور دارایی استان و کارگروه مولدسازی که توجه ویژه‌ای به موضوع مولدسازی دارند تقدیر کرد.

ابراهیم بازیان افزود: مولدسازی دارایی‌های دولت در استان اردبیل باید با سرعت بیشتری انجام شود و در این زمینه سازمان خصوصی‌سازی به ‌واسطه مرکز ملی مولدسازی این سازمان با تمامی قوا در خدمت استان است و باید در تعامل مشترک تا پایان اردیبهشت مشکلات مولدسازی در استان اردبیل به ‌طور کلی از بین برود.

سرپرست سازمان خصوصی‌سازی کشور با اشاره به اینکه در مسیر همکاری سازمان خصوصی‌سازی و استانداری اردبیل باید نکاتی مورد توجه قرار گیرد، تصریح کرد: اول اینکه سرعت ارزش افزایی املاک در استان اردبیل کند نشود و دوم اینکه حضور میدانی سازمان خصوصی‌سازی و استانداری اردبیل در پیشبرد اهداف مولدسازی بیش از پیش حس شود.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • رفع کمبودهای اعتباری اردبیل از محل مولدسازی
  • مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان‌غربی: مطالبات کلیه داروخانه‌ها پرداخت شد
  • اختلال در سامانه بیمه سلامت بیماران را کلافه کرد
  • بیمه سلامت هرگز برای بیمه‌کردن با افراد تماس تلفنی نمی‌گیرد/ بیمه شدگان مراقب شرکت‌های سودجو باشند
  • امضای تفاهم نامه همکاری دانشگاه رضوی با مرکز کربلاء للدراسات والبحوث
  • تسویه حساب سهم بیمه سلامت با داروخانه ها/وضعیت بدهی یارانه دارو
  • دردسر جدید بیمه‌ها برای داروخانه داران/ بدهی ۲۶ همتی سازمان‌های بیمه‌گر به داروخانه‌ها
  • جزئیات تازه از پرداخت یارانه دارو و بیمه سلامت
  • پرداخت یارانه دارو ربطی به بیمه سلامت ندارد
  • عاقبت پوشش خدمات روانشناسی چه شد؟