Web Analytics Made Easy - Statcounter

ظهر امروز آیین نماز سیاسی عبادی و دشمن شکن جمعه در سراسر استان کهگیلویه و بویراحمد این هفته با حضور مردم ولایتمدار استان برگزار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح زاگرس ظهر امروز آیین نماز سیاسی عبادی و دشمن شکن جمعه در سراسر استان کهگیلویه و بویراحمد این هفته با حضور مردم ولایتمدار استان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



امام جمعه موقت یاسوج:باید قدردان نعمت های انقلاب در حوزه های مختلف پزشکی و غیره باشیم


حجت الاسلام سید علی صالح موسوی اعظم  در خطبه عبادی سیاسی نماز جمعه یاسوج  گفت: همه شما را به صیانت از نفس سفارش میکنم و در روایتی از حضرت علی (ع )می فرماید  : مردم از قیامتی که از شدت خوف و هراس و وحشت ان روز اطفال پیر می شوند و همه فرشتگان دچار ترس شده، وقتی آنها می ترسند چگونه ما نترسیم که با چشم و دست و اعضا و جوارح خود‌گناه کرده ایم.


وی اشاره کرد: سردمداران شرک پیش از پیروزی انقلاب، کسانی که آماده مجاهدت بودند نظیر بازاریان که بارها مانند در تبریز، آبادان کسبه بازار را به اعتراض به رژیم پهلوی می بستند، در مقابل ان ها سینماها را آتش می کشیدند و جنایت میکردند تا به اسم بازاریان تمام شود.


وی اظهار کرد: دشمنان رژیم صدام را با روش ها مختلف حمایت کردند اما با عنایات حضرت ولی عصر عج و حضور مردم نقش های ان دچار شکست شدند.


وی بیان کرد: منافقان که حامی فداکار صدام بودند و شهید اشرفی و مدنی قاضی طباطبایی یکی پس از دیگر به شهاب رساندند، در شرایط فعلی بازار تهمت زیاد وجود دارد، به عنوان مثال تهمت هایی که به شهید بهشتی در امروز وجود ندارد و باید مواظب  شایعات  و دروغ ها بود، و کارهای اشخاص در هر لباسی را به نام اسلام نشناسید و عده ای با تبلیغات دروغ با اعتقاد افراد جامعه بازی کرده و باید با پرداختن به شایعات شریک وقتی آمریکا و همفکران نتوانستند به انقلاب اسلامی لطمه وارد کنند مسائل اقتصادی را در پیش گرفتند و در شرایط حاضر ناامنی ها را حمایت کردند که همه آنها به یاری حضرت وی  عصر عج همه آنها خنثی شد.


خطیب جمعه یاسوج گفت: در آستانه چهل سالگی انقلاب بوده، که این انقلاب تا ظهور حضرت ولی عصر (عج) ادامه خواهد داشت. در زمان پهلوی بیشتر روستاها مردم دچار سوء تغذیه بودند و این وضعیت را بزرگان می دانند، زمانی جمعیت ایران به ۴۰ میلیون نمی رسید اما صدور نفت بیش از شش هزبشکه بود، در شرایط فعلی ۸۰ میلیون جمعیت وجود دارد و الان سه میلیون بشکه صادرات وجود دارد و با همه توطئه در حال فعالیت بوده، و در دوره های مختلف این خدمات صورت گرفته است، احداث جاده در این استان بیشتر از سایر استان ها به دلیل کوهستانی را دارد، ۸۰ درصد صنایع دستی ، مصالح ساختمانی از خارج از کشور وارد می شد و ۸۰ درصد شرکت های دارویی قبل از انقلاب وابسته به خارج بوده، و الان یک زن پیر ۸۰ ساله چشم او عمل شده و شفاءپیدا می کند، و  باید قدردان انقلاب اسلامی باشیم و شکر گذاری نعمت انقلاب باعث افزایش نعمت ها برای کشور ما خواهد شد.

 

امام جمعه لنده گفت:دستاوردهای عظیم امروز کهگیلویه وبویراحمد به برکت انقلاب ایجاد شده است

 

حجت الاسلام سیدهدایت محمودی اصل در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته شهرستان لنده گفت:بهمن، خاطره شور انقلابی برای کنار زدن ستم شاهی و عطر دلاویز انقلاب در کالبد کشور، که پیروزی انقلاب بزرگترین رخداد در جهان بود که دستاورد های ان در حال رشد است.


وی افزود:وقتی داشته های امروز را با گذشته مقایسه می کنیم به خوبی می بینیم که خدمات و دستاورد های انقلاب به هیچ وجه ممکن با گذشته قابل قیاس نیست.

امام جمعه شهرستان لنده تصریح کرد:پیشرفت و رشد در حوزه های مختلف دینی، اجتماعی، نانو،فناوری و اطلاعات، پیشرفت های اقتصادی،پیشرفت های نظامی و دفاعی و هزاران دستاورد در حوزه پزشکی قابل تقدیراست.
 


محمودی اصل اظهارکرد:اهداف،موانع و امکانات سه مولفه مهم برای هرنظام و قدرتی است که انقلاب ما ذستاوردهای عظمی را در شرایطی به دست اورد که موانع بسیاری سد راه بود ولی به برکت انقلاب همه توطئه ها و خیانتهای داخلی ها و خارجی ها این راه را پشت سر گذاشتیم.

 

وی گفت:صبوری مردم و تحمل مشکلات و وفاداری به نظام و انقلاب از مهمترین دستاورد های انقلاب است که دراستان خودمان جاده ها، آب ،گاز،برق و هزاران خدمت دیگر از دستاورد های عظیم این انقلاب است که همه آن ها فقط بعد از پیروزی انقلاب به دست آمده است.
 


خطیب جمعه لنده تصریح کرد:ریشه مشکلات باید شناسایی شود که اگر به توصیه های مقام معظم رهبری انجام می شد و در تیرماه سال جاری هفت مورد را به دولت یادآوری کرد که متاسفانه خیلی به این موارد توجه نشده است.


محمودی اصل گفت: مشکلات امروز کشور ناشی از عدم شفافیت و فاصله گرفتن از مردم و نشنیدن صدای مردم است که اگر به درستی صورت می گرفت امروز برای تهیه چند کیلو گوشت این همه به مشکل بر بخورند و این مشکلات راه حل دارد که باید مسولان به دنبال رفع آن باشند.

 

وی گفت:اگرنامه هشت وزیر به رهبری صحت داشته باشه که انشالله ندارد از سوی بیان می کنند که اف ای تی فقط بهانه دشمن را خنثی می کند و امروز مجمع تشخیص و رهبری را تحت فشار می گذارند که ناشی از همین چالش ها است.

 

خطیب جمعه لنده گفت: راه های زیادی برای رفع مشکلات وجود دارد ولی متاسفانه خیلی به دنبال رفع آن نبودند که اگر انقلابی عمل می کردند امروز این همه مشکل نداشتیم.

 

 

امام جمعه موقت چرام:به برکت انقلاب امروز جزء 10 کشور برتر دنیا هستیم


حجت الاسلام سید مهدی سبحانی با اشاره به سخنان امیرالمومنین(ع) گفت:حیا چیزی هست که شامل همه افراد میشود زیرا خداوند در همه زمانها آگاهی کامل از ما دارد.


وی افزود:ادم و انسان معقول هم دین و هم حیا دارد اما زمانیکه عقل خود را ازدست دهد،حیا و دین خود را نیز ازدست می دهد.


امام جمعه موقت چرام در ادامه اظهار کرد:در مجالس شادی و برخی موارد حیا و عفت بخوبی رعایت نمی شود.


حجت الاسلام سبحانی در خطبه دوم با اشاره به چهل سالگی انقلاب اسلامی عنوان کرد:همچنان با قوت و استوار دشمنان را از سر راه برمیداریم زیرا ما تجربیات گذشته را فراموش نخواهیم کرد.


وی افزود:در ۲۲بهمن جواب خوبی به افراد و کشورهایی خواهیم داد که عنوان می کنند انقلاب اسلامی چهل سالگی خود را نخواهد دید.


این خطیب موقت جمعه افزود:پس از گذشت چهل سال طبق بیان امام راحل ،اکنون برای ما ثابت شده که جنگ تحمیلی چه پیامدهای مثبتی برایمان داشته است.


حجت الاسلام سبحانی در ادامه گفت:انقلاب اسلامی در بعد علمی جزو ده کشور برتر دنیاست و همه ی موارد علمی و پیشرفتی را مرهون خون شهدا و تفکر انقلابی هستیم.


وی عنوان کرد:در صنایع و قطعه سازی نیز پیشرفتهای خوبی داشتیم که این مورد را خدمات رسانی به روستاها ثابت می کند.

 

انتهای پیام/
 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۰۶۲۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تزکیه و تعیلم اصلی‌ترین کار همه امامان

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین در همایش استانی آیین بزرگداشت مقام معلم، ضمن تبریک هفته معلم گفت: سالروز شهادت معلم نمونه، اسوه و الگوی بزرگ و بابرکت علامه شهید مرتضی مطهری را گرامی می‌داریم و از خدای متعال درخواست می‌کنیم ایشان را مورد رحمت و مغفرت قرار بدهند، حتی آنها که خواندن و نوشتن هم نمی‌دانند از معارف نورانی این شهید بزرگوار و این معلم ربانی بهره‌مند بوده‌اند.

امام جمعه قزوین عنوان کرد: ما در محفل معلمی قرار داریم، ما نگاه ویژه‌ای به معلمی داریم، اگر بخواهیم نگاه کشور‌هایی که از فیض قرآن و ائمه (ع) بهره‌مند نشده‌اند را به معلمان ببینیم، باید ببینیم فرق مهندسی و ساختار معلمی در نظام ما با داشتن قرآن کریم، انبیاء و ائمه (ع) با جا‌های دیگر چیست؟ این را از سیره و سنت شهید مطهری و همه بزرگان و علما بررسی کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین بیان کرد: آیه ۲ سوره جمعه، آیه ۱۶۴ سوره آل‌عمران و آیه ۱۵۱ سوره بقره نشان می‌دهد که ما تعلیم را از تزکیه شروع می‌کنیم، ما وقتی علم را در جانمان می‌ریزیم ابتدا باید قلب‌مان را شست‌وشو بدهیم و پاک کنیم، یعنی باید «یُزَکّیهِم وَ یُعَلّمهم الکِتابه و الحِکمه» اتفاق بیفتد، این یک مطلب اساسی در ساختار دینی است.

وی عنوان کرد: همان طور که دل و جان ما، ظرف پذیرش حقایق، معارف و تعالیم است، عقل ما نیز همین طور است، عقل باید به عنوان یک کلیدواژه برای معلم و دانش‌آموز تعریف شود، تعریفی که نظام دینی ما برای این معنا دارد، با تعریفی که دیگران دارند متفاوت است.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی تأکید کرد: حیله‌ها و نیرنگ‌هایی که معاویه به کار می‌برد، باعث می‌شد در نظام جاهلیت به عنوان یک آدم عاقل مطرح شود، در این رابطه شخصی از امام صادق (ع) سؤال کرد عقل چیست؟ امام (ع) فرمود عاقل آن است که خدای رحمان را پرستش می‌کند، دنیا، هوای نفس خود و هوای نفس دیگران را نمی‌پرستد، این نشانه عقل است.

امام جمعه قزوین اضافه کرد: خدای متعال در آیه ۱۳۰ سوره بقره می‌فرماید «وَمَنْ یَرْغَبُ عَنْ مِلَّةِ إِبْرَاهِیمَ إِلَّا مَنْ سَفِهَ نَفْسَهُ وَلَقَدِ اصْطَفَیْنَاهُ فِی الدُّنْیَا وَإِنَّهُ فِی الْآخِرَةِ لَمِنَ الصَّالِحِینَ»، یعنی (و چه کسى جز آنکه به سبک ‏مغزى گراید از آیین ابراهیم روى برمى‏‌تابد و ما او را در این دنیا برگزیدیم و البته در آخرت نیز از شایستگان خواهد بود).

وی یادآور شد: خدای متعال در این آیه می‌فرماید چه کسی از دین ابراهیمی روی بر می‌گرداند؟ آن کسی که عقل ندارد و سفیه است؛ بنابراین عقل آن است که انسان را به عبادت و بندگی بکشاند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین اظهار کرد: آن کسی که عقل دارد به دنبال تحصیل بهشت است، هر کس خودش را با اهداف الهی هماهنگ کند هیچ چیز را در دنیا از دست نمی‌دهد، در حدیث نبوی آمده که حضرت فرمودند مردم سه دسته هستند، یک عده دنیا را می‌خواهند، اینها همیشه در رنج، عذاب و زحمت هستند، یک عده عقبی را می‌خواهند، اینها دارای درجات عالی هستند، یک عده خدا را می‌خواهند، اینها هم دنیا و هم عقبی را دارند.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی عنوان کرد: شما باید این موارد را در سر کلاس‌های درس مدنظر قرار دهید، با وضو در کلاس‌های درس حاضر شوید، نیت کنیم می‌خواهید با حضور در کلاس‌های درس عبادت کنید.

وی بیان کرد: آن کسی که پیشتر ذکر شد که از امام صادق (ع) درباره عقل سؤال کرده بود، مجدد از امام (ع) پرسید پس این معاویه که امیرالمؤمنین (ع) را به چالش کشاند، مگر به این عقل نمی‌گویند؟ امام (ع) فرمود نه، این زشتی و پلیدی است، این شیطنت است.

امام جمعه قزوین اضافه کرد: شناساندن اینها به دانش‌آموزان کار شما معلمان است، اگر نسل گذشته یا آینده غیر از این باشند معلمان باید پاسخگو باشند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین تأکید کرد: کلیدواژه حائز اهمیت بعدی علم است، علم فقط کتاب خواندن و جزوه حفظ کردن نیست، امیرالمؤمنین (ع) در نهج‌البلاغه فرمود انبیاء آمدند گنج‌های نهفته در فطرت انسان‌ها را برآشوبانند؛ یکی از بزرگ‌ترین عوامل موفقیت علامه شهید مطهری همین نگاه بود.

وی گفت: تزکیه باعث می‌شود رفاقت‌های دنیاطلبانه تبدیل به انسانیت، کرامت انسانی و فضای معنوی شود.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی یادآور شد: شهید مطهری می‌گوید رمز موفقیت شیخ انصاری این بود که متفکر بود، یعنی به جای اینکه محفوظات خود را افزایش دهد، این محفوظات را پالایش، تجزیه و ترکیب می‌کرد و با خلاقیت به چیز‌های جدید می‌رسید.

وی عنوان کرد: آیت‌الله جوادی آملی می‌فرماید شاگرد باید شاگردی کند، اما باید حواسش را جمع کند که قرار است روزی استاد شود، یعنی شاگرد باید با معلم و استاد هم‌مباحثه باشد و بعد هم با استاد خداحافظی کند و در مرتبه شاگردی نمانَد.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین بیان کرد: وظیفه شما معلمان این است که کاری کنید عقل دانش‌آموزان بیدار شود، دقیقاً همان کاری که رهبر حکیم انقلاب نسبت به جامعه نخبگانی و همه جوامع علمی دارند.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • ظرفیت استقبال از گفتمان انقلاب اسلامی در دنیا بی نهایت است
  • خسروپناه: دستاوردهای دانش‌آموزان سمپادی تمدن نوین اسلامی را محقق کرده است
  • اسلامی از نمایشگاه دستاوردهای هسته‌ای ایران بازدید کرد
  • خدمات جهاد سازندگی ماندگار است
  • دیدار مسئولان و کارگزاران حج با رهبر انقلاب تا ساعتی دیگر
  • آمادگی برای برگزاری دور دوم انتخابات/ مردم ۳ حوزه منتظر روز جمعه
  • تزکیه و تعیلم اصلی‌ترین کار همه امامان
  • دستاوردهای ایران، همرده با کشورهای پیشگام در حوزه‌ جنگ‌افزارسازی است
  • کنگره شهدای مرکزی به یک جریان عظیم فرهنگی در کشور تبدیل شده است
  • مدرک‌گرایی موجب ایجاد فاصله بین دانشگاه و جامعه کار می‌شود