Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،امیرآبادی فراهانی،عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه شهر قم در مصلی قدس  گفت: کنوانسیون پالرمو در ظاهر کنوانسیون تامین مالی تروریسم است، اما روح کنوانسیون روح استعمارگری است و یک نوع استعمارگری جدید در صحنه بین المللی علیه ملت‌های آزاد به شمار می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: کنوانسیون پالرمو در ظاهر کنوانسیون تامین مالی تروریسم است، اما روح کنوانسیون روح استعمارگری است و یک نوع استعمارگری جدید در صحنه بین المللی علیه ملت‌های آزاد به شمار می‌رود، این کنوانسیون در مجلس تصویب شد و فردا در مجمع تشخیص مصلحت نظام مورد بررسی قرار می‌گیرد.

امیرآبادی اصرار به پیوستن ایران به FATF را در راستای تحریم‌های دشمن دانست و تصریح کرد: براساس قوانین این گروه مالی باید تمام مبادلات و معاملات اقتصادی ما در سطح جهان با کشور‌های مختلف روشن و شفاف شود.

وی ادامه داد: کشوری که در حال جنگ اقتصادی است و یکی از غول‌های اقتصادی دنیا، این کشور را تحریم کرده، کدام عقل سلیم اطلاعات این کشور را به وضوح به دست دشمنان می‌دهد، در آن صورت چگونه می‌خواهیم که تحریم‌ها را دور بزنیم و بتوانیم که نیاز‌های مردم کشورمان را تامین کنیم.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی افزود: وزرایی که به رهبر معظم انقلاب برای پذیرش کنوانسیون پالرمو نامه نوشتند، آیا تضمین می‌دهند که مشکلات مردم با پذیرش این قطعنامه‌ها حل می‌شود؟ من به عنوان نماینده مجلس شورای اسلامی می‌گویم که با پذیرش چنین کنوانسیون‌هایی مشکلات کشورمان بیشتر می‌شود.

امیرآبادی با اشاره به جریان غرب گرا در ایران اظهار کرد: این جریان که همه نگاهش به غرب و آمریکا است، در حال کارشکنی است و اجازه نمی‌دهد که برخی کشور‌ها در ایران سرمایه گذاری کنند.

وی ادامه داد: در هر جایی که به آرمان‌های انقلاب اسلامی وفادار بودیم و از روحیه جهادی استفاده کردیم، موفق بودیم، نمونه این مسئله را در صنایع نظامی مشاهده کردیم.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی افزود: مجمع تشخیص مصلحت نظام باید براساس منافع ملت تصمیم بگیرد چرا که غربی‌ها و حتی شرقی‌ها قابل اعتماد نیستند.

امیرآبادی با اشاره به هویت فرهنگی شهر قم اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب بر حفظ این هویت تاکید کردند و نیروی انتظامی، دادستانی و مردم باید تلاش کنند که منظر شهر قم غیرانقلابی و غیراسلامی نشود، تک تک شهروندان نباید نسبت به این وضعیت بی تفاوت باشند و باید نهی از منکر انجام بدهند.

وی خاطرنشان کرد: دولت در بودجه سال ۹۸ نسبت به بخش نظامی و نهاد‌های فرهنگی کم لطفی کرد و به دنبال اصلاح این موارد در مجلس شورای اسلامی هستیم.

وی یادآور شد: قیمت و نحوه توزیع بنزین در سال آینده در مجلس در حال بررسی است، اعتقاد داریم که سرانه بنزین باید به همه مردم داده شود.

وی با اشاره به گروه مالی FATF اظهار کرد: این گروه یک گروه مالی بین المللی به شمار می‌رود که ۳۶ عضو دارد، گروه FATF به دنبال جا انداختن خود به عنوان یکی از نهاد‌های سازمان ملل است.

وی ادامه داد: اینکه برخی می‌گویند ۱۸۰ کشور عضو FATF هستند، آدرس غلط است، در واقع تنها ۳۶ کشور عضو این گروه مالی هستند، اساسا ما را هم عضو FATF نمی‌کنند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی افزود: گروه مالی FATF هشت گروه منطقه‌ای دارد که حتی ما عضو اصلی گروه اوراسیا این گروه مالی نشدیم و تنها عضو ناظر در این گروه منطقه‌ای به شمار می‌رویم.

امیرآبادی مصوبات FATF را براساس اجماع دانست و تصریح کرد: ما از لیست سیاه این گروه مالی خارج شدیم و آمریکا بار‌ها خواسته است که ما را دوباره به لیست سیاه بفرستد، ولی چین، روسیه و ترکیه رای منفی دادند.

وی ادامه داد: گروه FATF یک دبیرخانه دارد و کارشناسان این دبیرخانه به کشور‌هایی که قصد عضویت در FATF دارند، می‌روند و قوانین این کشور‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهند و ایراد‌هایی به آن قوانین می‌گیرند، آمریکایی‌ها اکنون رئیس FATF هستند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی افزود: کارشناسان FATF تمام قوانین و دستورالعمل‌های بانک‌های کشورمان را مورد بررسی قرار دارند و ۴۱ ایراد گرفتند، وزیر وقت اقتصاد در دولت یازدهم برخی از این ایرادات پذیرفت، به عنوان مثال ایران قبول کرد که گردش حساب مالی فلان شخصیت کشور را به کشور‌های مختلف بدهد.

امیرآبادی با اشاره به مبارزه با فرار مالیاتی در کشور اظهار کرد: سازمان مالیاتی را در بودجه سال آینده موظف کردیم که به تراکنش‌های بانکی رسیدگی کند و جلوی فرار مالیاتی را بگیرد، باید کسانی که با موبایل معامله می‌کنند، حساب مالی آن‌ها شفاف شود، ولی با افتادن اطلاعات به دست دشمن مخالف هستیم.

وی ادامه داد: قانونی در گذشته در مجلس برای تامین مالی تروریسم تصویب شود که گروه مالی FATF به این قانون ایراد گرفت، قانون مجلس می‌گوید ملت‌هایی که علیه ظلم و ستم و اشغالگری مبارزه می‌کنند، تروریست نیستند، ولی گروه FATF به این ایراد گرفت و گفت که تعریف تروریسم با این گروه است.

انتهای پیام/ش

سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه قم

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نمایندگان مجلس اخبار سیاسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۰۶۳۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معافیت‌های هدفمند مالیاتی منجر به افزایش مشارکت مردم در تولید کشور خواهد شد

محسن علیزاده عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان درباره ارائه لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم از طرف دولت به مجلس و تمرکز این لایحه بر کاهش مالیات بر تولید و تشویق مردم به مشارکت در تولید و تحقق شعار سال مبنی بر جهش تولید با مشارکت مردم گفت: مسیر رسیدن به توسعه، سرمایه‌گذاری مولد و رشد اقتصادی از محل افزایش جذابیت پروژه‌های تولیدی خواهد بود که در این میان مهم‌ترین مشوق در دسترس دولت برای توسعه اقتصادی، اعطای مشوق‌های مالیاتی است که تاکنون اثرگذاری موفقیت‌آمیزی در تحریک سرمایه‌گذاری مولد نداشته است.

وی بیان کرد: یکی از معدود روش‌های مشارکت دادن مردم در تولید و تشویق آنها روی آوردن به اقدامات شفاف و مولد اقتصادی و حمایت جدی دولت از بازار سرمایه است.

نماینده مردم سپیدان در مجلس اظهار کرد: مالیات‌های بالا، نبود انگیزه برای توسعه زنجیره ارزش و مالیات سنگین بر کار افراد، مانع از جهش تولید و سرمایه‌گذاری خرد مردم در اقتصاد مولد شده در حالی که تغییرات حاصل شده در این لایحه موجب افزایش جذابیت تولید و کاهش ریسک آن خواهد شد. 

علیزاده ادامه داد: مردم بخش خردی از سهامی که در اختیار دارند را می‌توانند از طریق بازار سرمایه در مسیر تولید تزریق کنند تا به این وسیله سرمایه آنها به بخش شفاف اقتصاد وارد شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس یازدهم گفت: می‌توانیم با جذب واقعی سرمایه‌هایی که در دست مردم است در بخش تولید اقدام به سرمایه‌گذاری در حوزه مولد کنیم و باعث خروج رکود از چرخه تولید شویم.

نماینده مردم سپیدان در مجلس با بیان اینکه معافیت‌های هدفمند مالیاتی منجر به افزایش مشارکت مردم در تولید کشور خواهد شد، افزود: کاهش مالیات‌های تولید نه‌تنها به کسب‌وکار‌های موجود انگیزه می‌دهد تا فعالیت‌های خود را افزایش دهند، بلکه بازیگران جدید را برای ورود به بازار تشویق می‌کند و رقابت و نوآوری را تقویت می‌کند. 

علیزاده بیان کرد: از طرف دیگر تغییر پایه‌های مالیاتی مبتنی بر اخذ مالیات از مجموع درآمد به جای اخذ مالیات از نیروی کار موجب خواهد شد که تولید بیشتر از قبل رقابت‌پذیر شود و به این ترتیب سرمایه به این سمت جریان خواهد یافت.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • معافیت‌های هدفمند مالیاتی منجر به افزایش مشارکت مردم در تولید کشور خواهد شد
  • جزییات دریافت مالیات از تراکنش‌های بانکی​ اعلام شد
  • سقف خرید و تراکنش کارتی در پست بانک ایران افزایش یافت
  • سقف تراکنش‌های بانکی بانک رفاه کارگران افزایش یافت
  • وصول ۱۱۰ میلیارد تومان از ابربدهکاران مالیاتی +فیلم
  • سقف تراکنش‌ خرید از کارت‌های بانکی افزایش یافت
  • حساب بانکی چه افرادی مشمول مالیات می‌شود؟
  • این حساب‌های بانکی مشمول مالیات می‌شوند/ اعلام جزییات دریافت مالیات از تراکنش‌های بانکی
  • استفاده از ابزار‌های نوین در کنترل نظام بانکی کشور
  • حساب بانکی چه افرادی مشمول مالیات بر سوداگری می‌شود؟ | نحوه شناسایی حساب های غیر تجاری