Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-30@14:59:28 GMT

توسعه صنایع جوارمعدنی در بافق با جدیت دنبال شود

تاریخ انتشار: ۵ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۵۰۶۶۵۱

توسعه صنایع جوارمعدنی در بافق با جدیت دنبال شود

آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی روز جمعه در نشست شورای اداری بافق اظهار داشت: بیشترین مباحثی که در ارتباط با این شهرستان مطرح می‌شود مربوط به معادن و صنایع است و کمتر به ارزش‌های فرهنگی و علمی بالایی که داشته و دارد صحبت می‌شود.
وی با اشاره به اینکه بافق در دوران مختلف از وجود عالمان، شاعران، دانشمندان و بزرگانی بهره‌مند بود که در نوع خود بی‌نظیر و یا کم‌نظیر بودند، افزود: یکی از این افراد مرحوم شیخ محمدتقی بافقی است که در نوع خود منحصربه‌فرد بود و در برابر استکبار و رضاشاه ایستادگی بسیار خوبی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نماینده ولی‌فقیه در استان یزد خاطرنشان کرد: باید برنامه‌ریزی شود که مردم بافق نسبت به این شخصیت والامقام و همچنین شعرا و بزرگان شهرستان شناخت بیشتر و کامل‌تری پیدا کنند.
ناصری یزدی با اشاره به اینکه دشمن همیشه به دنبال آن است که روحیه ارزشی و فرهنگی مردم ایران را تضعیف کند، یادآور شد: دشمن تمام تلاش خود را به کار بسته است و از همه ظرفیت‌ها به‌ویژه در عرصه رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی برای تحقق اهداف خود استفاده می‌برد.
امام‌جمعه یزد بر ضرورت توجه مسئولان به رشد مباحث فرهنگی و آینده‌نگری تأکید کرد و ادامه داد: خداوند به ایران نعمت نفت و معادن غنی را داده است ، متأسفانه ما به این ذخایر که پایان‌پذیر هم است تکیه کرده‌ایم و به نوآوری و استفاده از ظرفیت‌های دیگر توجه نمی‌کنیم.
وی خاطرنشان کرد: باید برنامه‌ریزی‌ها به صورتی باشد که وقتی این ذخایر به پایان رسید ما ظرفیتی برای بهره‌برداری آیندگان ایجاد کرده باشیم.
نماینده ولی‌فقیه در استان یزد توجه به ایجاد صنایع جوارمعدنی و جلوگیری از خام فروشی را بسیار مهم دانست و تأکید کرد: بحث گردشگری و فعالیت در این عرصه اهمیت بالایی دارد ولی لازم است که در حوزه تولید در بخش‌های مختلف هم اقدامات لازم صورت پذیرد.
ناصری یزدی بیان کرد: موضوع مهم دیگر در بحث کشاورزی است،این روزها برخی ها زمزمه‌ می کنند که نباید در استان یزد اقدام به کشاورزی و دامداری کرد و محصولات موردنیاز را از خارج استان وارد کنیم.
امام‌جمعه یزد بابیان اینکه کاهش فعالیت های کشاورزی و دامداری در استان یزد کار اشتباهی است گفت: تضعیف فعالیت کشاورزی سبب می‌شود که خشکی و دمای هوا افزایش پیدا کند و با کاهش تبخیر، میزان ابرها و بارندگی نیز کمتر شود.
وی افزود: به‌جای اینکه بخواهیم کشاورزی را حذف کنیم لازم است در نوع آبیاری‌ که انجام می‌دهیم تغییر به وجود آوریم و با کشت محصولات کم آبخواه، زمینه حفظ کشاورزی و منابع طبیعی را فراهم کنیم.
نماینده ولی‌فقیه در استان یزد مصرف بالای انرژی در کشور را یکی از مشکلات موجود دانست و عنوان کرد: مصرف انرژی در ایران به حدی است که بیان می‌شود ایران چند برابر چین مصرف انرژی دارد درحالی‌که نوع معماری و ساختمان‌سازی ما درگذشته به‌هیچ‌عنوان مبتنی بر مصرف انرژی نبوده است.
نشست شورای اداری بافق با حضور محمدعلی طالبی استاندار یزد و جمعی از مسئولان و اعضای شورای اسلامی شهر در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد.
مرکز شهرستان 50 هزارنفری بافق در فاصله 110 کیلومتری جنوب شرقی شهر یزد قرار دارد.
7543/ 2047/
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها انرژی جنوب شرقی کشاورزی و منابع طبیعی نماینده ولی فقیه یزد جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۰۶۶۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایش سطح زیر کشت محصولات کشاورزی با استفاده از داده های فضایی

به گزارش خبرنگار مهر، عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در شبکه اجتماعی ویراستی در خصوص توسعه صنعت فضایی در کشور گفت: توسعه کاربردهای صنعت فضایی جز محورهای مهم برنامه ۱۰ ساله صنعت فضایی کشور است.

وی افزود: در این راستا، پایش سطح زیرکشت محصولات استراتژیک کشاورزی با استفاده از داده‌های فضایی و هوش مصنوعی از مأموریت‌های پژوهشگاه فضایی و مرکز هوش مصنوعی پژوهشگاه ارتباطات در تعامل با وزارت جهاد کشاورزی است که الحمدلله در حال پیشرفت است.

کد خبر 6090531 هنگامه فروغی

دیگر خبرها

  • تویوتا به دنبال فرصت در آفریقا
  • مردمی کردن اقتصاد توسعه پایدار کشور را به دنبال دارد
  • ایران به دنبال رابطه برد-برد با آفریقا است/ نگاه برابر داریم
  • نقش ۳۰۶ هزارمیلیارد ریالی بانک کشاورزی در تامین گوشت سبد غذایی خانوارها در سال ۱۴۰۲
  • صادرات سیب زمینی مشمول عوارض ۶۰ درصدی شد
  • نقش ۳۰۶ هزارمیلیارد ریالی بانک کشاورزی در تامین گوشت سبد غذایی خانوار‌ها در سال ۱۴۰۲
  • تشکیل کمیته تخصصی «سبز و آبی» در راستای اهمیت امنیت غذایی در کشور
  • پایش سطح زیر کشت محصولات کشاورزی با استفاده از داده های فضایی
  • تلاش و جدیت برای کاهش نرخ بیکاری
  • همراه اول حامی برگزاری ششمین رویداد ایران اکسپو