Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - "ژان ايو لودريان" وزير خارجه فرانسه روز جمعه در جمع خبرنگاران با تکرار ادعاهاي پاريس ضد جمهوري اسلامي ايران ابراز اميدواري کرد گفت وگو ها درباره برنامه موشکي ايران به نتيجه برسد.
به گزارش خبرگزاري آريا، لودريان افزود اگر در مذاکرات موشکي با ايران پيشرفتي حاصل نشود غرب تحريم‌هاي سخت‌تري عليه تهران وضع خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


"اگنس فن در مول"،Agnes von der Muhll سخنگوي وزارت خارجه فرانسه نيز اخيرا همسو با آمريکايي ها مدعي شده بود برنامه موشکي ايران با قطعنامه2231 شوراي امنيت سازمان ملل متحد سازگار نيست.
ادعاهاي کشورهاي غربي از جمله فرانسه در حالي است که در قطعنامه 2231 هيچ اشاره اي به برنامه موشکي ايران نشده است.
کشورهاي اروپايي از جمله فرانسه بعد از خروج آمريکا از برجام وعده دادند با تضمين منافع اقتصادي ايران، اين توافق را حفظ کنند. اين کشورها، علي‌رغم ايستادگي‌هاي لفظي و سياسي در برابر اقدام آمريکا تا کنون موفقيتي در اقدامات عملي وعده‌داده شده براي حفظ اين توافق کسب نکرده‌اند.
اتحاديه اروپا همچنين علي‌رغم مخالفت با تصميم آمريکا در زمينه برجام با ساير ادعاهاي اين کشور در زمينه‌ فعاليت‌هاي موشکي و منطقه‌اي ايران همسو شده است.
سخنگوي وزارت خارجه کشورمان در واکنش به اين موضع دولت فرانسه، تصريح کرد، برنامه موشکي ايران دفاعي، ملي، متعارف و نه تنها قانوني است، بلکه حق طبيعي ملت ايران به شمار مي رود.
به گزارش خبرگزاري آريا، "بهرام قاسمي" گفت: انتظار مي رود فرانسه از تکرار ادعاهاي نادرست مخالفان برجام خودداري کند.
قاسمي افزود: برخلاف ادعاي سخنگوي وزارت خارجه فرانسه، نه برنامه موشکي ايران با اهداف غيرمتعارف پايه گذاري شده است و نه آنچه بعنوان حق طبيعي ايران براي تقويت توانمندي هاي علمي و دفاعي خود در قالب برنامه موشکي توسعه يافته است، برخلاف قطعنامه 2231 است.
قاسمي تاکيد کرد: در هيچ بخشي از اين قطعنامه ايران از برنامه موشکي متعارف و دفاعي و کاربردهاي علمي منع نشده است. ما قويا معتقديم تلاش براي القاء و تحميل تفسير و برداشتي نادرست از قطعنامه 2231 در مورد برنامه موشکي ايران رفتاري غيرمسئولانه است.
117
همسويي فرانسه با آمريکا: ايران بايد برنامه موشکي خود را متوقف کند
قاسمي: برنامه موشکي ايران دفاعي، متعارف و حق طبيعي ملت ايران است
محدودسازي توان موشکي ايران؛ خوابي که تعبير نمي‌شود/ تحليل
توان موشکي ايران؛ تيري در چشم دشمنان/ تحليل
پاسخ ظريف به ادعاي پمپئو درباره برنامه موشکي ايران/تحليل

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۰۶۶۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صداوسیما ادعای هک رد کرد

صدا و سیما ادعای هک شبکه خبر دو را رد و تاکید کرد که صوت پخش شده، بخشی از برنامه بوده است.

به گزارش ایسنا، روابط عمومی سازمان صدا و سیما اعلام کرد: صوتی که در زمان پخش زنده برنامه بزرگداشت شهدا در فسا از شبکه خبر دو پخش شده مربوط به یکی از بخش‌های این بزرگداشت بوده است.

صدا و سیما تاکید کرده است که هیچ صوت خارجی به سیگنال دریافتی از استان فارس اضافه نشده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • رسیدن علیرضا سرلک به المپیک با فرمول تکراری
  • قصه تکراری FIVB: دلتنگی برای این ستاره ایران
  • فلسطین کرونیکل: پاتریوت آمریکا در برابر بالستیک ایرانی به هیچ کاری نیامد | ادعای اولیه چگونه نقش بر آب شد؟
  • فلسطین کرونیکل: پاتریوت آمریکا در برابر بالستیک ایرانی به هیچ کاری نیامد
  • واکنش وزیر دفاع انگلیس به تحریمش از سوی ایران/ مخالفت امارات با استفاده آمریکا از پایگاه های نظامی در این کشور/ حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه/ رایزنی محرمانه دولت بایدن و عربستان درباره یک توافق
  • صدا و سیما ادعای هک شبکه خبر۲ را رد کرد
  • توصیه تاریخی پادشاه عربستان به صدام حسین درباره جنگ با ایرانی‌ها (فیلم)
  • صداوسیما ادعای هک را رد کرد
  • صداوسیما ادعای هک رد کرد
  • (ویدئو) توصیه تاریخی پادشاه عربستان به صدام حسین درباره جنگ با ایرانی‌ها