Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛ مرتضی صادق بختیاری شهردار مود پنجشنبه شب در نشست با خبرنگاران خراسان‌جنوبی گفت : اولین پارک بازار خراسان‌جنوبی با ایجاد بازارچه صنایع دستی در مود راه اندازی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ۷۵۰ میلیون تومان برای ساخت این بازارچه سرمایه‌گذاری می‌شود، بیان کرد: این پارک بازار در ورودی شهر مود و مجاوز قلعه تاریخی آن احداث و پیش بینی می‌شود که تا پایان سال ۹۸ راه اندازی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صادق بختیاری ادامه داد: پایین بودن قیمت زمین در مود نسبت به شهر بیرجند، نزدیک بودن به مرز و همچنین داشتن ناحیه صنعتی با معافیت ۱۳ ساله مالیات از مزیت های شهر مود برای سرمایه‌گذاری است.

شهردار مود با اشاره به اینکه فرش دستباف مود تبدیل به یک برند جهانی شده است، افزود: اولین مدرسه دولتی نیز در شهر مود ساخته شده و سه پدر علم نیز از اهالی دیار مود هستند.

وی با تبیین اینکه مود اولین شهر خراسان‌جنوبی است که هیچ خیابان خاکی ندارد و تمام خیابان‌های آن روکش آسفالت شده است، گفت: طرح تفکیک زباله از مبدأ نیز در مود پیگیری می‌شود.

صادق بختیاری اظهار کرد: در راستای برگزاری کنگره دو هزار شهید، عکس شهدای شهر مود بر روی دیوار محلات به تصویر کشیده شد که نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی از این اقدام فرهنگی شهرداری تقدیر کردند.

شهردار مود با اشاره به افتتاح چهار پروژه همزمان با دهه فجر در شهر مود بیان کرد: برای این پروژه‌ها ۵۸۰ میلیون تومان هزینه شده است.
ابراهیم یزدانی رئیس شورای اسلامی بخش مود نیز در این نشست با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری بخش مود، گفت: در حال حاضر احداث چهار اقامتگاه بوم‌گردی در روستای چنشت پیگیری می‌شود.

وی با اشاره به افتتاح طرح بوم‌گردی روستای هریوند در دهه فجر سال جاری اظهار کرد: از دیگر ظرفیت‌های گردشگری بخش مود آستان مقدس بی بی زینب خاتون است که بهسازی جاده آن باید مورد توجه جدی متولیان امر قرار گیرد.

رئیس شورای اسلامی بخش مود با اشاره به اینکه بخش مود ۹۲ روستا دارد که ۴۷ روستای آن بالای ۲۰ خانوار است، گفت: ۲۰ روستای این بخش گازرسانی شده و ۳۰ روستا نیز در دست گازرسانی است.

یزدانی با بیان اینکه ۶۰ روستا در بخش مود از راه آسفالت برخوردار شده‌اند، اظهار کرد: ۸۵ روستای بخش مود برق‌دار و ۳۰ روستا با تانکر آبرسانی می‌شود.

حسن فنودی عضو شورای اسلامی شهر مود نیز در این نشست بیان کرد: نبود پرستار مرد، فشار کم آب و نبود نمایندگی ادارات و سازمان‌ها از مشکلات مردم مود است.

وی با بیان اینکه در همه شهرها شرکت آب و فاضلاب مردم را به مصرف کم آب و صرفه جویی توصیه می‌کنند، ادامه داد: اما در شهر مود به خاطر کم بودن سرانه مصرف آب بهانه می‌آورند که خدمات‌دهی توجیه ندارد.

عضو شورای شهر مود با گلایه از عدم تحقق وعده‌ها در مورد خدمت‌رسانی به مردم مود یادآور شد: اصلاح زیرگذر ورودی شهر، تامین روشنایی کمربندی و ایجاد فرهنگسرا در شهر مود از جمله درخواست‌های مردم مود است.

انتهای پیام/ک

پارک بازار مود با سرمایه‌گذاری ۷۵۰ میلیون تومانی احداث می‌شود

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شهرداری آب و فاضلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۰۷۱۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهم‌ترین گام‌توسعه‌ای‌ اکوسیستم فناوری اتصال دانش‌بنیان‌های ایرانی به بازار‌های جهانی است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، همایش بین المللی فرصت های صادراتی شرکت های فناور و دانش بنیان در کشورهای آسیای میانه به‌ویژه ازبکستان به میزبانی پارک علم و فناوری دانشگاه تربیت مدرس و همکاری اتاق بازرگانی ایران و ازبکستان، امروز در سالن جابرحیان دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد.

 امید رضایی‌فر، مدیرکل سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی و توسعه فناوری وزارت علوم درباره ظرفیت های نظام دانشگاهی کشور در حوزه فناوری گفت: نظام دانشگاهی ایران به‌عنوان یک حلقه متصل به حوزه صنعت و فناوری، موفق به تربیت نیروی انسانی متخصص بسیاری در جهان فناوری شده است.

وی ادامه داد: درحال حاضر، حدود بیش از ۳ میلیون دانشجو، در‌حوزه‌های مختلف درحال تحصیل هستند. از این میان حدود ۱۰۰ هزار نفر دانشجوی خارجی از کشورهای مختلف جهان در‌ ایران تحصیل می‌کنند.

رضایی‌فر به اهمیت پارک‌های علم و فناوری در کشور اشاره کرد ‌و گفت: حدود ۶۰ پارک علم و فناوری در کشور درحال فعالیت هستند که در این پارک‌ها، ۱۲ هزار شرکت فناور در این فضا مستقر شده شده‌اند.

وی درخصوص گام‌های توسعه‌ای اکوسیستم فناوری در ایران توضیح داد: در حال حاضر به دنبال آن هستیم که بتوانیم تاثیرگذاری دانش در اقتصاد را در فضاهای فناورانه ایران توسعه بدهیم.

وی ادامه داد: منظور از توسعه دانش در حوزه اقتصادی، اتصال هرچه بیشتر شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان ایرانی به بازار و اقتصاد داخلی و بین‌المللی است.

وی اضافه کرد: به‌طور حتم، حضور شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی در کشورهای مختلف با اهداف مشترک بسیار مثمرثمر خواهد بود.

رضایی‌فر در پایان گفت: درحال حاضر به‌دنبال تشکیل اتاق مشترک بازرگانی و دبیرخانه‌ای برای اتصال هرچه بیشتر شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی به بازار کشور های آسیای میانه از جمله کشور ازبکستان هستیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اولین دانشکده علوم خانواده ایران در دانشگاه تهران افتتاح شد
  • مددجویان خراسان‌جنوبی هزار و ۳۶۲ متر مربع فرش به بازار عرضه کردند
  • اولین کتابخانه ملی دیجیتال جهان در فنلاند راه‌اندازی شد
  • اولین کتابخانه دیجیتال ملی جهان در فنلاند راه‌اندازی شد
  • مرکز البرزپژوهی در کرج راه اندازی می شود
  • راه‌اندازی پارک علم و فناوری در عراق با استفاده از ظرفیت‌های پارک فناوری تهران
  • مشاهده یک قلاده پلنگ در پارک ملی گلستان
  • منطقه «چهلمیر» در پارک ملی تندوره درگز پاکسازی شد
  • مهم‌ترین گام‌توسعه‌ای‌ اکوسیستم فناوری اتصال دانش‌بنیان‌های ایرانی به بازار‌های جهانی است
  • سامانه ثبت تخلفات پارک خودروها در قرچک راه اندازی شد