Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تهران- ايرنا- امام جمعه موقت تهران با بيان اينکه با اقتدار، عزت و استقلال خود را در چهل سالگي انقلاب خواهيم ديد، تاکيد کرد: همراه با آحاد ملت روز 22 بهمن مي آييم و روح شهدا را شاد مي کنيم و مي گوييم از خط سرخ آنها خارج نمي شويم و زير پرچم ولايت رسول الله(ص) و ولي الله همچنان با سربلندي بر مشکلات اقتصادي غلبه مي کنيم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گزارش خبرنگار سياسي ايرنا، «حجت الاسلام و المسلمين کاظم صديقي» در خطبه دوم نماز جمعه اين هفته تهران در جمع نمازگزاران در مصلاي امام خميني (ره) با اشاره به چهلمين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي ايران گفت: پيامبران (ع) هر جا حکومت کرده اند کنار مردم بودند و هيچ امتيازي در امور مادي بر مردم نداشته اند.
وي در ادامه افزود: «ولايت فقيه» ولايت شخص نيست؛ ولايت قانون، عدل و عقل و اقتدار در برابر قدرت هاي بزرگ است. ولايت فقيه هم ريشه در قرآن کريم و هم در روايات اهل بيت عصمت و طهارت (ع) وجود دارد.
خطيب نماز جمعه تهران تاکيدکرد: ولايت فقيه مردمي ترين، عقلاني ترين، سهل ترين و کنترل شده ترين حکومتي است که تاکنون در طول تاريخ تشکيل شده و مردم تجربه کرده اند.
صديقي به شرايط نظام حکومت داري در پيش از انقلاب اسلامي در جهان اشاره کرد و افزود: امام راحل چهل سال پيش عرفان، معنويت و اخلاق را با سياست پيوند داد و آشتي «دنيا و آخرت»، «باطن و ظاهر» و «معنويت و ماديت» مدل جديدي از حکومت به نام جمهوري اسلامي ارائه کرد.
«اين مدل جديد در قانون اساسي اين نظام بروز کرد تا «قدرت» در رفتار رهبري و آنهايي که همچون رهبري تربيت شده اين مکتب بودند، آنها را از مرز اخلاق بيرون نکند.»
** امام از حسينيه به قصر نرفت
خطيب نماز جمعه تهران در ادامه گفت: امام راحل تا آخر نخستين قدرت دنياي اسلام بود اما از حسينيه به قصر نرفت و يک مورد نيز نسبت به مستضفان و گرفتاران بي تفاوتي از ايشان ديده نشد.
صديقي خاطرنشان ساخت: ولايت فقيهي که امام مي فرمودند «استمرار حکومت انبياست و دژ امنيت و استقلال و عزت و عظمت مملکت است» و تاکيد مي کردند که «پشتيبان ولايت فقيه باشيد تا مملکت آسيب نبيند».
وي به شرايط پيش از دوران انقلاب و وجود مکاتب غربي و شرقي اشاره کرد و گفت: تشکيل حکومت اسلامي براي ما يک افسانه بود، امام (ره) آمد و اين کار را محقق کرد و اکنون نيز مي بينيد که خلف صالح امام راحل، همان رويه را در حسينيه نشيني و روي موکت نشيني ادامه مي دهند.
صديقي بيان کرد: براساس اطلاعات دقيق که دارم و براي من نقل کرده اند، همه زندگي رهبر معظم انقلاب به اندازه يک خودروي وانت بار نمي شود.
وي گفت: ايشان با اين زندگي زاهدانه با اقتدار و مقاومت از ارزش هاي انقلابي کوتاه نمي آيند و در خط سرخ شهيدان و ولايت ائمه معصومين هستند و با ايستادگي در برابر قدرت هاي بزرگ اتمي، به آنها اعتنا نمي کند و روحيه دادن به مسئولان و مردم و تزريق خودباروي و «ما مي توانيم» را در مستضعفان به ثمر نشانده اند.
** دشمن وارد جنگ اقتصادي شده است
خطيب نماز جمعه تهران در ادامه با بيان اينکه امروز جنگ اقتصادي داريم، گفت: استتار يکي از مسائلي است که در هر جبهه و جنگي وجود دارد؛ اگر اين تاکتيک را نداشته باشيم و آن را رعايت نکنيم و معلوم باشد که چه زماني و از چه سلاحي مي خواهيم در اين جنگ اقتصادي استفاده کنيم، از همان اول زمين خورده و شکست خواهيم خورد.
«در جريان جهاني که به تعبير رهبر معظم انقلاب اسلامي در اتاق فکر قدرت هاي غارتگر مواردي تصويب مي شود، قبول نسخه هاي دشمنان و عده اي که با آنها هماهنگ بوده، غارتگر و يا وابسته هستند، خلاف استقلال فرهنگي ماست.»
صديقي تاکيد کرد: ما تابع قرآن، پيغبر (ص)و ائمه اطهار (ع)هستيم و بايد به آنها برنامه، فرهنگ و درس بدهيم؛ نه اينکه آنها به ما برنامه بدهند که به قيمت ذلت ما تمام شود.
«دشمنان در جنگ اقتصادي مي خواهند مجاري و مصاديق و مخارج ما را رصد کنند و بفهمند که ما در چه مجاري درآمد داشته و با چه کساني ارتباط داريم و در دنيا چه کساني با ما مراودات اقتصادي دارند، مي خواهند ما را خلع سلاح کرده و از روي قانوني که خودمان امضا مي کرده ايم، متهم کنند.»
وي با يادآوري فعاليت ها و دستاوردها بزرگ کشور در پارس جنوبي گفت: اکنون برخي از کشورها در اين پروژه سئوالاتي از ما پرسيده اند که نمي توانيم جواب دهيم اما اگر در جريان اف.اي.تي.اف ( FATF) وارد شديم؛ به صورتي قانوني ملزم به پاسخگويي مي شويم و اگر رعايت نکنيم کشور را جريمه مي کنند.
«اف.اي.تي.اف» گروه ويژه اقدامات مالي و يک سازمان غيردولتي است که سياست‌ها و استانداردهاي مبارزه با پول‌شويي و تامين مالي تروريسم را وضع کرده و ارتقا مي‌دهد. اين سازمان در سال ١٩٨٩ تاسيس شده و مقر آن در پاريس است.
امام جمعه تهران با بيان اينکه «عاقل راز خود را در اختيار دشمن قرار نمي دهد و اينکه نبايد از دشمنان راي بپذيريم»، افزود: «در برجام چه نتيجه اي حاصل شد؟ فردي مي گفت «خانواده من مدتهاست گوشت نخورده، الان قيمت گوشت در حدود کيلويي 100 هزار تومان شده است؛ اين نتيجه برجام آنهاست.»
«چه تضميني وجود دارد که اگر کنوانسيون هاي مربوط به FATF امضا شد، چوب هاي محکم تري نخوريد؟ زيرا همين نسخه ها وسيله اي براي تحريم هاي بدتر و فشارهاي بيشتر براي کشور مي شود.»
صديقي ادامه داد: «اطمينان دارم دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام که از فرماندهان دفاع مقدس بوده اند و اشخاص ديگري مانند آقاي وحيدي توضيح مي دهند که رهبر معظم انقلاب، جنگ اقتصادي را مهمتر از جنگ نظامي معرفي کرده و فرموده اند «در جنگ اقتصادي توپ و تفنگ نيست اما ابزار خطرناکتري از توپ وتانک وجود دارد»؛ پس نشان مي دهد اين موضوع بسيار حساس است.»
«همه مي دانيم دنيا با ما وارد جنگ اقتصادي شده است و به دنبال اين هستند که ما را وارد اين بازي کنند و با دست خودمان، ما را تحريم کرده و نابود کنند.»
خطيب نماز جمعه تهران به رد شدن يکي از لوايح در 2 کميسيون تخصصي مجمع تشخيص مصلحت نظام اشاره کرد و گفت: اميدواريم با تصميم هايي که گرفته مي شود همه جا اقتدار، عزت و استقلال خود را در چهل سالگي انقلاب ببينيم.
** ظلم به نزديکان و خدمتگزاران نمک نشناسي است
خطيب نماز جمعه تهران در بخش ديگري از سخنان خود گفت: دين از آب خوردن حياتي‌تر و در دنيا و آخرت براي ما زندگي است؛ بعد از ظلم به دين، ظلم به نزديکان و خدمتگزاران بسيار ناپسند و نمک نشناسي است.
صديقي همچنين به آماده شدن مردم براي بيعت با شهدا و قدرداني از نعمت انقلاب اشاره کرد و گفت: «الحق و الانصاف آدم از عهده بيان ارمغان‌هاي انقلاب بر نمي آيد؛ نمي‌توان گفت‌ چه تحفه‌هايي به واسطه انقلاب نصيب ملت ايران و مردم جهان شد.»
وي اضافه کرد: انقلاب اسلامي يک تحول جهاني و آماده سازي براي برقراري عدل جهاني است. يکي از رهاوردهاي مهم انقلاب انديشه «حکومت اسلامي» است.
«پيش از انقلاب اسلامي، 2 قدرت در دنيا حاکم بود؛ يکي جريان استبدادي کمونيستي و سوسياليستي شرق که براي هيچ فردي حق نفس کشيدن قائل نبودند و هيات حاکمه در شکل حمايت از مردم و حمايت از فقرا، يک استبداد همه جانبه‌اي بر عالم حاکم کرده بودند.»
خطيب نماز جمعه تهران افزود: ظاهر اين مدل حکومت انقلابي و نفي طبقاتي بود، اما صاحبان و سران آن در کاخ کرملين و ديگر کاخ‌ها، انواع تبعيض‌ها را بر مردم کشور خود روا مي داشتند اما شعار پر جاذبه‌اي داشتند؛ جوانان دنيا که از بي بندوباري هاي ليبرال‌ها خسته شده و به دنبال يک پناهگاه بودند، اعتقاد به جريان کمونيستي داشتند.
«دومين مکتب حاکم در جهان مکتب ليبراليستي، دموکراسي - پارلماني بود که آن نيز يک دروغي بيشتر نبود؛ در هيچ جاي جهان، آراي مردم به نحو واقعي تاثير نمي‌گذاشت و صاحبان قدرت و حزب‌ها مجال به افراد ديگر نمي‌دادند و توپ حکومت را به يکديگر پاس مي دادند.»
صديقي ادامه داد: چهل سال پيش يک معجزه‌اي رخ داد و آن آمدن امام خميني (ره) بود که بدون اتکاء به قدرت کمونيستي و ليبرالي دنيا، استقلال به معني واقعي کلمه را نشان دادند و «نه شرقي و نه غربي، جمهوري اسلامي» را مطرح کردند.
وي اضافه کرد: دنياي غرب با همه ادعاها و سحرهايش، بهشت موعود را در آزادي‌هاي دنيوي معرفي و با همه قدرت خود به مصاف آمد تا جرياني جديد مطرح نشود، اما در مقابل انقلاب و مردم و نظام اسلامي به زانو درآمد و امام خميني (ره) فرمودند: «آمريکا هيچ غلطي نمي‌تواند بکند» و هيچ غلطي هم نتوانست کند.
صديقي تصريح کرد: اينکه اسلام سياست و مديريت ندارد و در اداره جامعه و در تعليم و تربيت نقشي ندارد، با آمدن انقلاب بي معنا شد و انقلاب اسلامي برنامه‌اي مدون که هم حاوي معنويت و هم حاوي برنامه زندگي بود، تدوين کرد و عرفان، معنويت و اخلاق را با سياست پيوند داد.
سيام**3070** 2023
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۰۷۲۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیین بزرگداشت روز هنر انقلاب اسلامی در شاهرود برگزار شد

رئیس حوزه هنری استان سمنان گفت: با توجه به جمعیت اندک استان در بخش هنرمندان وضعیت خوبی داریم و حضور هنرمندان استان سمنان در رویدادهای ملی هنری نشان دهنده این وضعیت مناسب و مطلوب است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شاهرود، در این آیین که با حضور رئیس حوزه هنری استان سمنان برگزار شد، هنرمندان این استان مسائل و مشکلات مربوط به حوزه فعالیتی خود را بیان کردند.

مشکلات معیشتی، کمبود اعتبار، لزوم برگزاری جشنواره‌ها و اهمیت حمایت از هنرمندان از موارد مطرح شده در این مراسم بود.

رئیس حوزه هنری استان سمنان در این آیین گفت: ما برای اینکه در هنر انقلاب اسلامی به وضعیت مطلوبی برسیم، به زیرساخت‌ها و منابع مالی مناسب و همچنین نیروی انسانی توانمند نیازمندیم.

محمد اصغر زاده اضافه کرد: در بخش هنرمندان با توجه به جمعیت اندک استان وضعیت خوبی داریم و حضور هنرمندان استان سمنان در رویدادهای ملی هنری نشان دهنده این وضعیت مناسب و مطلوب استان سمنان در این زمینه است.

وی گفت: اما استان سمنان در زمینه منبع مالی و زیرساخت‌ها با مشکلات زیادی مواجه است و در این زمینه در مقایسه با سایر استان‌های کشور ضعیف‌تر هستیم.

رئیس حوزه هنری استان سمنان حمایت ویژه مسؤلان این استان از فعالیت‌های حوزه هنری را خواستار شد.

انتهای پیام/363

دیگر خبرها

  • شوراهای اسلامی بدون حب و بغض‌های سیاسی در راستای حل مشکلات مردم گام بردارند
  • هیمنه دشمن در عملیات وعده صادق در هم شکست
  • مسوولان دستگاه قضا به مشکلات کارگری شهرستان البرز ورود کنند
  • کارگران سربازان انقلاب اسلامی در جنگ اقتصادی با دشمن هستند
  • مسؤولان پیگیر رفع بیکاری و مشکلات معیشتی مردم باشند
  • آیین بزرگداشت روز هنر انقلاب اسلامی در شاهرود برگزار شد
  • عملیات «وعده صادق» سربلندی جهان اسلام
  • عملیات وعده صادق سربلندی جهان اسلام
  • مشکلات باقیمانده مناطق زلزله‌زده خوی حل شوند
  • بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در حل مشکلات مردمی، پیشتاز باشد