Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-03@04:14:04 GMT

پنتاگون: روند خروج از سوریه با نوسان همراه است

تاریخ انتشار: ۵ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۵۰۷۴۴۵

یک سخنگوی پنتاگون اعلام کرد، تعداد نظامیان آمریکایی حاضر در سوریه در طول فرایند خارج شدن از این کشور دستخوش نوسان خواهد شد.

به‌ گزارش ‌ایسنا، ‌به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، شان رابرتسون، سخنگوی پنتاگون در پاسخ به سوالی درباره گزارش‌ها در خصوص اعزام سربازان بیشتر از سوی واشنگتن به سوریه، اظهار کرد: تعداد سربازان آمریکایی در سوریه در طول فرایند خارج شدن این سربازان از این کشور نوسان خواهد یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رابرتسون در این باره گفت‌: ما به سبب نگرانی نسبت به امنیت عملیاتی، درباره جزئیات تحرکات سربازان یا زمان‌بندی‌های آن بحث نخواهیم کرد.

شبکه خبری سی‌ان‌ان روز پنج‌شنبه‌ و به‌ نقل‌ از مقامات نظامی گزارش کرد که آمریکا سربازان بیشتری به سوریه فرستاده تا در طول خارج کردن نیروهایش از این کشور امنیت را تأمین کنند.

سخنگوی پنتاگون گفت‌، این فرایند خروج مبتنی بر شرایط عملیاتی میدانی از جمله گفت‌وگوی ما با شرکا و هم‌پیمانانمان خواهد بود و قرار نیست مشمول چارچوب زمانی دلخواه قرار بگیرد. 

وی افزود: ائتلاف تحت رهبری آمریکا در حال اجرای یک عملیات خروج منظم برای نیروهای آمریکایی است.

ماه دسامبر گذشته دونالد ترامپ، رییس‌جمهوری آمریکا ادعای پیروزی بر داعش را مطرح کرده و از تصمیمش برای خارج کردن سربازان آمریکایی از سوریه خبر داد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: آمریکا سوریه خروج نیروها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۰۷۴۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزینه‌های مقابل بایدن در چگونگی مواجهه با توافقنامه دوحه

نماینده ویژه پیشین آمریکا در امور صلح افغانستان اظهار داشت برای دولت جو بایدن درباره چگونگی مواجهه با توافقنامه دوحه سه گزینه وجود داشت. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «زلمی خلیلزاد» نماینده ویژه پیشین آمریکا در امور صلح افغانستان در کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا گفت برای دولت بایدن درباره مواجهه با توافقنامه دوحه سه گزینه، عدم اصرار بر مشروط بودن توافق و تاکید به عقب نشینی و مبارزه با تروریسم، خروج از توافق و سرانجام پذیرش مشروط توافقنامه دوحه، وجود داشت.

وی افزود رئیس جمهور بایدن گزینه خروج مشروط نیروها از افغانستان را انتخاب نکرد در حالی که گزینه پذیرش مشروط توافق دوحه را توصیه کرده بودم.

خلیلزاد ادامه داد «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا هم نظر من را توصیه کرده بود اما افراد دیگری در دولت واشنگتن با این استدلال که طالبان حملات‌ خود را علیه نظامیان آمریکایی از سر می‌گیرند از پذیرش توصیه ما خودداری کردند.

نماینده ویژه پیشین آمریکا در امور صلح افغانستان خاطرنشان کرد نخستین گام‌ها به سوی گفتگو درباره توافق با طالبان در دولت اوباما برداشته شده بود.

خلیلزاد: آمریکا امید به پیروزی برابر طالبان را از دست داده بودموافقت «بلینکن» با ارائه اسناد بررسی خروج نظامی آمریکا از افغانستان به کنگره خلیلزاد: خروج نظامیان آمریکایی دلیل تشدید جنگ در افغانستان نیست

خلیلزاد اظهار داشت کاخ سفید و شورای امنیت ملی آمریکا روند کامل عقب‌نشینی نظامی در سال 2021 را هدایت می‌کردند و در ماه آگست که خروج مرگبار اتفاق افتاد، تصمیم مهم درباره تعامل با طالبان از سوی شورای امنیت ملی دولت جو بایدن گرفته می‌شد.

وی خاطرنشان کرد دولت اشرف غنی با اصل آزادی زندانیان مخالف نبود بلکه با تعداد زیاد آن مخالف بود.

نماینده ویژه پیشین آمریکا در امور صلح افغانستان با اشاره به تاثیر خروج نظامی آمریکا تصریح کرد این روند تاثیر روانی داشت و بر موازنه قدرت برای دولت اشرف غنی تاثیر منفی گذاشت.

خلیلزاد درباره برنامه‌ریزی احتمالی وزارت خارجه آمریکا در افغانستان هم گفت که این وزارتخانه فاقد هرگونه برنامه‌ریزی بود.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • گزینه‌های مقابل بایدن در چگونگی مواجهه با توافقنامه دوحه
  • درباره پل استر، نویسنده شهیر آمریکایی/ تراژدی پست مدرن
  • آغاز موج جدید مهاجرت خلبانان ایرانی
  • نگرانی پنتاگون از «تقویت» روابط روسیه و کره‌شمالی
  • پنتاگون: نه تنها اف-۱۶، بلکه تسلیحات دیگر به اوکراین ارسال می‌کنیم
  • فرمانده حشد الشعبی: تهدیدهای آمریکا ما را نمی‌ترساند
  • راهکار سخنگوی قوه قضاییه برای خروج دیدارهای مردمی از حالت تشریفاتی
  • ورود و خروج سهامداران درصدی ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • لزوم شتاب بخشی به تکمیل زنجیره ارزش/ نباید به خارج وابسته باشیم
  • شاهکاری دیگر از انصارالله در دریای سرخ و اقیانوس هند/ سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن: ۲ ناوشکن آمریکایی و ۲ کشتی اسرائیلی را با تعدادی پهپاد هدف قرار دادیم