Web Analytics Made Easy - Statcounter

تیمور کرد زابلی در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: توسعه شاخص های فرهنگی و هنری در جامعه یکی از مهم ترین دستاورد های انقلاب اسلامی به شمار می رود.

وی افزود: طی دو سال گذشته کانون های فرهنگی و هنری مساجد شهرستان خاش که نقش مهمی در ترویج فرهنگ صحیح و استقبال از هنر دارند از ۶۴ مورد به ۱۸۶ کانون افزایش پیدا کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خاش ادامه داد: همچنین طی این مدت ۵ انجمن، یک موسسه فرهنگی و یک موسسه هنری به صورت قانونی در این شهرستان ثبت شده و اکنون نیز در زمینه های مربوطه در حال فعالیت هستند.

وی با اشاره به تعمیر و نوسازی مجتمع فرهنگی اداره فرهنگ و ارشاد خاش گفت: پس از ۱۷ سال برای اولین بار مجتمع فرهنگی این اداره با اعتباری بالغ بر ۵ میلیارد ریال بازسازی شده است.

کرد زابلی بیان داشت: این میزان اعتبار جهت بازسازی و فراهم کردن زیر ساخت های نور و صوت جهت راه اندازی سینما ثابت دیجیتال هزینه شده است.

وی با اشاره به ضرورت بقای میراث کهن و آداب و رسوم گذشتگان یاد آورشد: با پیگیری های انجام شده اولین جشنواره منطقه ای «لیکو» یا شعر شفاهی قوم بلوچ به صورت ملی به میزبانی شهرستان خاش برگزار می شود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خاش ادامه داد: با پیگیری های انجام شده تاکنون ۳ نفر از هنرمندان این شهرستان موفق به دریافت مدرک درجه یک هنری شده اند و کار پیگیری اخذ این مدرک برای ۴ نفر دیگر نیز در حال انجام است.

وی با اشاره به پذیرفته شدن شهرستان خاش در طرح پایتخت کتاب ایران گفت: در صورت برگزیده شده نهایی شهرستان خاش در این طرح علاوه بر از بین رفتن نگرش های منفی نسبت به این استان زیر ساخت های لازم جهت احداث و تجهیز یک مجتمع کتابخانه ای بزرگ با اعتبار ۲۰۰ میلیارد ریال به این شهرستان اختصاص می یابد.

کرد زابلی با تاکید بر ضرورت توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی گفت: برای اولین بار در شهرستان خاش نمایشگاه بزرگ کتاب با تخفیف ۵۰ درصدی و حضور ۷ هزار جلد کتاب با موضوعات مختلف به صورت گردشی در آذرماه سال جاری برگزار شد.

وی یکی دیگر از دستاوردهای مهم در این دو سال را انتخاب همیاران فرهنگی عنوان کرد و گفت: استفاده از ظرفیت همیاران فرهنگی در کاهش جرائم، حقوق شهروندی، سبک زندگی اسلامی و ترویج دیدگاه های فرهنگی بسیار موثر و موفق ظاهر شده است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خاش یادآورشد: اجرای ۴۰ ویژه برنامه در ۴۰ مدرسه، اجرای ۱۰ طرح گرافیکی در سطح شهر، برگزاری جشن محوری انقلاب در شهرستان، اجرای جشن ۴۰ سالگی انقلاب در بخش های ایرندگان، نوک آباد و مرکزی، برپایی کرسی تلاوت قرآن، آگاه سازی مردم نسبت به دستاوردهای ۴۰ سال انقلاب اسلامی و... از ویژه برنامه های مد نظر برای ایام دهه مبارکه فجر است‌.

کد خبر 4523321

منبع: مهر

کلیدواژه: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان شهرستان خاش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۰۷۵۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر فرهنگ: ۶ خانه فرهنگی ایران در پاکستان فعال می‌شود

محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ گفت: ما از سال‌های گذشته در پاکستان در کنار رایزنی فرهنگی بیش از ۶ خانه فرهنگ داریم و در مذاکرات با مقامات محلی پاکستان به این جمع‌بندی رسیدیم که همه خانه‌های فرهنگی را فعال کنیم.

وی ادامه داد: در دیدار با مقامات محلی ایالت پنجاب هم رئیس‌جمهور تاکید کردند که با توجه به جایگاه اقبال و شعر فارسی به آموزش زبان فارسی همت بیشتری گماریم.

وزیر فرهنگ تصریح کرد: در این فضای جدید ما ضمن تقویت خانه‌های فرهنگ و تعاملات فرهنگی مشترک مثل ساخت فیلم سینمایی که طرح فیلم اقبال لاهوری نهایی شده است و به زودی رئیس سازمان سینمایی با همتای پاکستانی خود کار اجرائی را آغاز می‌کنند.

عضو شورای‌عالی انقلاب فرهنگ گفت: موضوع آموزش زبان فارسی و حضور اساتید زبان فارسی ایرانی در پاکستان و همچنین حضور بیشتر دانشجویان ایرانی در فضا‌های دانشگاهی و فرهنگی را نیز پیگیری می‌کنیم.

وی تاکید کرد: در سال‌های گذشته توجه لازم را به این فضای بسیار مثبت و فراهم به لحاظ افکار عمومی و همراهی که مردم با انقلاب اسلامی دارند و دلدادگی که به رهبر انقلاب دارند نداشته‌ایم و باید بیشترین استفاده را از این فرصت برای تعمیق ارتباط فرهنگی با پاکستان داشته باشیم.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری ساير حوزه ها

دیگر خبرها

  • تأکید بر حفظ فرهنگ ایرانی اسلامی و ترویج  فرهنگ حجاب و عفاف در مهاباد
  • کار قرارگاهی، زمینه‌ساز حرکت صحیح و اثرگذار در عرصه فرهنگ
  • دستور وزیر کشور به استانداران درباره مراسم بزرگداشت امام خمینی (ره)
  • دستور وزیر کشوربه استانداران درباره مراسم بزرگداشت امام خمینی(ره)
  • 6 خانه فرهنگی ایران در پاکستان فعال می‌شود
  • وزیر فرهنگ: ۶ خانه فرهنگی ایران در پاکستان فعال می‌شود
  • بانوان در نظام و انقلاب اسلامی جایگاه ویژه ای دارند
  • ذلت، تنها دستاورد آمریکا در عملیات پنجه عقاب
  • نهضت ملی مسکن از برنامه‌های شاخص راه و شهرسازی خلیل آباد است
  • نقش مساجد فراتر از محلی برای عبادت است