Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت بهداشت فلسطین از شهادت دو جوان فلسطینی به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست در غزه و کرانه باختری خبر داد. ۰۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۳ بین الملل آسیای غربی بیداری اسلامی نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از فلسطین الیوم، وزارت بهداشت فلسطین امروز جمعه از شهادت دو فلسطینی و زخمی شدن 39 نفر دیگر به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست در کرانه باختری و نوار غزه خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس اعلام وزارت بهداشت فلسطینی نظامیان صهیونیست  یک نوجوان 16 ساله فلسطینی را در نزدیکی شهرک سلواد به ضرب گلوله به شهادت رساندند.

وزارت بهداشت فلسطین همچنین از شهادت ایهاب عطالله حسین عابد جوان 25 ساله فلسطینی به ضرب گلوله صهیونیست‌ها در شرق رفح خبر داد.

این در حالی است که هلال احمر فلسطین پیش از این اعلام کرده بود که در جریان سرکوب چهل و چهارمین راهپیمایی بازگشت توسط نظامیان صهیونیست 39 فلسطینی زخمی شدند.

از سوی دیگر ده‌ها تن از فلسطینیان نیز در جریان راهپیمایی بازگشت امروز در پی استنشاق گازهای اشک آور دچار خفگی شدند.

هزاران نفر از شهروندان فلسطینی ساکن نوار غزه امروز جمعه برای شرکت در چهل و چهارمین راهپیمایی بازگشت رهسپار چادرهای بازگشت در شرق نوار غزه شدند تا بر حق بازگشت خود به سرزمین‌های اشغالی و شکستن محاصره ظالمانه ساکنان غزه تاکید کنند.

فلسطینی‌های ساکن نوار غزه از روز جمعه 30 مارس (10 فروردین) مصادف با چهل و دومین سالگرد روز زمین، راهپیمایی سالانه و مسالمت‌آمیز خود معروف به «راهپیمایی بازگشت» را آغاز کردند. آن‌ها در این راهپیمایی مردمی تلاش دارند بر قطعنامه 194 شورای امنیت سازمان ملل تأکید کنند، قطعنامه‌ای که در بند 11 آن بر حق بازگشت آوارگان فلسطینی به سرزمینشان اشاره می‌شود.

از آغاز راهپیمایی‌های بازگشت تا کنون بیش از 262 فلسطینی به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست به شهادت رسیده و حدود 26 هزار نفر نیز زخمی شده اند.

تاکید حماس بر ادامه راهپیمایی‌های بازگشت تا تحقق تمام اهداف آنزخمی شدن 11 فلسطینی در راهپیمایی بازگشت؛ فراخوان برای چهل و چهارمین جمعهآماده شدن مردم نوار غزه برای چهل‌ و سومین راهپیمایی بازگشت

انتهای پیام/

R36348/P/S8,90,1115/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۰۷۹۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل امیرعبداللهیان از ایستادگی ملت ‌و گروه‌های مقاومت فلسطینی در برابر صهیونیست‌ها

به گزارش قدس آنلاین اسماعیل هنیه رییس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی- حماس یکشنبه شب ۱۶ اردیبهشت ماه در تماس تلفنی با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، وی را در جریان پاسخ حماس به طرح سیاسی ارائه شده برای توقف جنگ علیه غزه قرار داد.

هنیه در این تماس تلفنی بر موضع حماس در ایستادگی بر احقاق حقوق ملت فلسطین برای هر توافق سیاسی تاکید کرد.

رییس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی- حماس گفت: «ما پاسخ حماس به طرح پیشنهادی مصر و قطر را برای توقف حملات رژیم اسراییل، تبادل اسرا، رفع محاصره انسانی و سایر شروط خود ارسال کردیم. اکنون توپ در زمین مقابل است.»

هنیه تاکید کرد: ما در نیات خود صادق هستیم.

وزیر امور خارجه نیز ضمن تجلیل از ایستادگی قهرمانانه ملت ‌و گروه‌های مقاومت فلسطینی در برابر رژیم صهیونیستی در جنگ و نسل کشی علیه غزه در هفت ماه گذشته، گزارشی از تحرکات دیپلماتیک اخیر جمهوری اسلامی ایران در حمایت از فلسطین و مقاومت در مجامع بین‌المللی از جمله حضور فعال در پانزدهمین اجلاس سران کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی در گامبیا ارائه کرد.

امیرعبداللهیان همچنین حمایت جمهوری اسلامی ایران را از طرح ارایه شده برای احقاق حقوق ملت فلسطین شامل توقف فوری و پایدار جنایات رژیم صهیونیستی، رفع محاصره ظالمانه علیه نوار غزه، تبادل اسرا، خروج کامل و بی قید و شرط نیروهای اشغالگر اسراییلی از نوار غزه و بازسازی خرابی‌های جنگ اعلام کرد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • تجلیل امیرعبداللهیان از ایستادگی ملت ‌و گروه‌های مقاومت فلسطینی در برابر صهیونیست‌ها
  • برجای ماندن ده‌ها شهید و زخمی در موج حملات هوایی علیه رفح
  • جلوگیری تشکیلات خودگردان برای آزادی اسیر فلسطینی
  • زخمی شدن یک نظامی صهیونیست در درگیری‌های طولکرم
  • شهادت ۱۵ فلسطینی در حملات رژیم صهیونیستی به غزه در روز جاری
  • شهادت ۱۵ فلسطینی در حملات رژیم صهیونیستی
  • شهادت ۱۵فلسطینی در حمله‌های رژیم صهیونیستی
  • شهادت ۱۵ فلسطینی در حمله‌های رژیم صهیونیستی به غزه در روز جاری
  • طی ۲۱۱ روز جنگ، چند فلسطینی در غزه شهید یا زخمی شدند؟
  • تحلیلگر صهیونیست: محمود عباس ۲ بار دیدار با بلینکن را رد کرد