Web Analytics Made Easy - Statcounter

«گربه ای چهار دست و پا در پوست گردو» اجرا به مدت ۱۰ شب در سالن استاد پورشکیبایی از تاریخ ۴ بهمن تا ۱۳ بهمن ساعت ۱۹ روی صحنه می رود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «نادیه قارونی» امروز (جمعه 5 بهمن) در جمع خبرنگاران گفت: نمایش «گربه ای چهار دست و پا در پوست گردو» به نویسندگی سعید رضا خوش شانس از چهارم بهمن در تماشاخانه استاد پورشکیبایی به روی صحنه می رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

کارگردان نمایش «گربه ای چهار دست و پا در پوست گردو» در خصوص نحوه شکل گیری و تمرینات این تئاتر اظهار کرد: تمرینات «گربه ای چهار دست و پا در پوست گردو» از آبان ماه امسال در تهران آغاز شد و این نخستین اجرای اثر در شیراز خواهد بود.

 

وی با اشاره به دلایل انتخاب این نمایشنامه بیان کرد: نویسنده این متن سعید رضا خوش شانس که یکی از چیره دست ترین نویسندگان حال حاضر است این متن را در سال ۱۳۹۳ نوشته و این نمایشنامه در همان سال توسط وی برای اجرا توسط گروه ما نوشته شده بود که به دلایلی اجرای ان در آن زمان میسر نشد.

 

قارونی افزود: مهمترین دلیل انتخاب یک متن مسائلی است که در آن بیان می شود برای مخاطب شنیدنی و قابل درک و ملموس باشد و از آنجایی که به قلم آقای خوش شانس علاقه خاصی داشتم و برای شروع کار به دنبال یک متن با پرسوناژ کم بودم این متن را که چند سال پیش خوانده بودم و موضوع خیلی جالبی داشت را انتخاب کردم.

 

کارگردان این نمایش با اشاره به بازی های قوی و جذاب در این نمایش گفت: اجرا کاملا رئالیستی است و دیالوگ های قابل جذب و درک آن باعث جذب مخاطب غیر تئاتری و مخاطب عام نیز می شود.

 

در ادامه این نشست «ایمان دبیری» بازیگر این نمایش با بیان اینکه بهبود اجرای تئاتر نیازمند چه عواملی برای تولید بهتر و با کیفیت تئاتر است گفت: بی تردید یکی از عوامل تولید بهتر تئاتر تامین مالی است وجود یا حضور اسپانسرهای فرهنگی و هنری که در تولید هر تئاتر نقش اساسی ایفا می کنند یا حمایت هایی که می تواند از سوی متولیان فرهنگ و هنر همانند اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، حوزه هنری، شهرداری ها، شوراهای شهر و غیره صورت بگیرد.

 

وی افزود: زمانی که گروه تئاتر در مورد مسائل مالی دغدغه کمتری داشته باشد می تواند وقت و زمان بیشتری را در حوزه تولید صرف کند در آن صورت مطمئناً در بحث طراحی ها و بحث تبلیغات شاهد کیفیت استاندارد با توجه به دیدگاه مخاطبان باشد.

 

دبیری که بیشتر به عنوان بازیگر در تئاتر فعالیت داشته پیش از این کارگردانی چند نمایش را نیز برعهده داشته است در مورد شرایط اجرایی تئاتر خاطرنشان کرد: متاسفانه چندین سال است که کمک هزینه حمایتی اداره کل فرهنگ و ارشاد به گروه ها پرداخت نمی شود، همان مبلغ اندک قوتی قلبی برای گروه های نمایشی بود تا با اطمینان بیشتری به تولید تئاتر بپردازند.

 

وی با اشاره به مشکلات جشنواره هاو رانت های موجود در این حرفه، بیان کرد: این نمایش به دلیل آیین نامه شرکت در نخستین جشنواره رادی و ارسال متن و اینکه یکی از شرایط عدم اجرای عمومی پیش از جشنواره بود، زمان مناسب اجرا را از دست داد و نهایتا با عدم برنامه ریزی این جشنواره در اعلام به موقع نتایج، شانس حضور در دیگر جشنواره ها را نیز از دست داد، هر چند در کمال ناباوری از بین بیش از ۷۰ اثر ارسالی از کل کشور این جشنواره با تعداد محدودی اثر از تهران برگزار شد.

 

«امیر بهبود نیا» مشاور کارگردان این اثر که خود از کارگردانان جوان و فعال تئاتر است نیز در ادامه نشست خواستار هماهنگی و همدلی بیشتر متولیان فرهنگی و هنری در استان شد و گفت: متاسفانه مدتهاست شاهد موازی کاری هایی هستیم که راه به جایی نمی برد، امیدوارم این اتفاق بیافتد و در آینده نزدیک شاهد همکاری تمامی بخش ها از اداره ارشاد و شهرداری و حوزه هنری گرفته تا دانشگاه و سایر نهادهای فرهنگی و هنری باشیم.

 

وی افزود: خانه تئاتر به عنوان مرجع امور صنفی و انجمن نمایش به عنوان حامی تئاتر و بازوی اجرایی اداره کل می توانند با ارائه طرح و برنامه هایی در جهت بهبود وضعیت هنرمندان و اجرای تئاتر فعالیت مثمر ثمر تری داشته باشند.

 

گفتنی است، این اجرا به مدت 10 شب در سالن استاد پورشکیبایی از تاریخ 4 بهمن تا 13 بهمن ساعت ۱۹ روی صحنه خواهد رفت.

 

 

پایان پیام/588

منبع: شبستان

کلیدواژه: انقلاب اسلامی مجلس خبرگزاری شبستان کانون های فرهنگی هنری مساجد چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی آمریکا ایران بیرجند هرمزگان انقلاب اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس تئاتر شیراز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۰۸۰۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«روال عادی» به هفته پایانی اجرا در تئاتر شهر رسید 

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، نمایش «روال عادی»، نوشته ژان کلود کری‌یر، ترجمه اصغر نوری با کارگردانی کیارش رُست و تهیه‌کنندگی مجید مجیدی، که اجراهای خود را از ساعت۱۸:۰۰ روز پنجشنبه، ۳۰فروردین، در سالن چارسو، مجموعه تئاترشهر آغاز کرد، به روزهای پایانی نزدیک شده و تا پایان هفته جاری(پنجشنبه، ۲۰اردیبهشت) به اجراهای خود خاتمه می‌دهد.
این نمایش که با استقبال بسیار خوب هنرمندان و مخاطبان همراه بود، تا کنون میزبان هنرمندانی همچون؛ ناصر آقایی، رضا میرکریمی، محمدرضا خاکی، حسین فرح‌بخش، اصغر نوری، بهزاد خداویسی، شهرام کرمی، سامان خلیلیان، رضا آشفته بوده است. همچنین پیشکسوت ورزشی و محبوب کشورمان امیر خادم نیز جزو مهمانان شب‌های گذشته این نمایش بود.


در این نمایش ۶۰دقیقه‌ای، طاها ‌محمدی، محمدرضا ‌حیدری، ابوذر ‌موسوی ‌بیدلی، شیما ‌خوش‌اقبال، مهدی موسوی،پویا اسکندرزادگان عطیه شبانی و ثنا میرزایی به ایفای نقش می‌پردازند. دیگر عوامل این نمایش بدین ترتیب: (مشاور کارگردان : حمیدرضا نعیمی) (مجری طرح: سمیرا ‌کریمی، حسین عابدین)، (برنامه‌ریز: عسل ‌پاشایی)، (دستیار اول کارگردان: مهدی موسوی)، (گروه کارگردانی :عسل پاشایی، ثنا میرزایی)، (منشی صحنه و برنامه ریز : عسل ‌پاشایی)،(گریمور: علی رضا زاده)، (دراماتورژ بیان: بیژن بیابانی)، (طراح صحنه و لباس: کیارش رُست)، (دوخت لباس: منصوره محمدی)، (دستیار صحنه و لباس: عطیه شبانی، بهرام بابادی سلطانزاده، سالار شیرمردی، ثنا زارعی، تینا نقشینه، مهلا غضنفری، احمد علی امیری)، (مدیر صحنه: پویا ‌اسکندرزادگان)، (مشاور فنی و حقوقی: حسین طاهر بخش)، (ساخت دکور: اسماعیل ناظمی)، (موسیقی و انتخاب آثار: پندار آداب)، (افکتورصدا : مهدی کرمی)، (طراح صدا : حسین طاهر بخش)، (طراح نور: امیرحسین سیَر)، (دستیار نور: علی‌رضا ‌کوزه‌گر، پوریا محسنی، نازنین یار ویسی)(عکاس: آرمین ‌یعقوبی، نگین ‌صمدی)، (مدیر تولید: علی ‌زمانی)، (طراح پوستر و بروشور: محمدصادق ‌زرجویان)، (ساخت تیزر: حمیدرضا ‌محمدی)، (مشاور رسانه‌: امیر پارسائیان‌مهر)، (روابط عمومی و تبلیغات: صدرا ‌صباحی) هستند.
این خبر در خاتمه یادآور می‌شود، نمایش «روال عادی» تا پنجشنبه، ۲۰اردیبهشت ساعت ۱۸:۰۰ در سالن چهارسو مجموعه تئاترشهر روی صحنه می‌رود و علاقه‌مندان برای تهیه بلیت این نمایش می‌توانند به سایت تیوال مراجعه نمایند.

۲۲۰۵۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903051

دیگر خبرها

  • خوانندگی پولاد کیمیایی برای «گالیله»
  • پولاد کیمیایی برای نمایش «گالیله» می‌خواند
  • «روال عادی» به هفته پایانی اجرا در تئاتر شهر رسید 
  • پولاد کیمیایی خواننده «گالیله» شد
  • خوانندگی پولاد کیمیایی برای «گالیله» + ویدیو
  • جدیدترین همکاری افشاریان و خاکزاد
  • آیا سلبریتی‌ها جای کسی را در تئاتر تنگ کرده‌اند؟
  • بازیگران اصلی «بیرون‌پشتِ‌در» معرفی شدند
  • اجرای عمومی تئاتر‌های جشنواره رضوی گامی موثر است/ ماجرای عشقی عجیب
  • اجرای عمومی تئاترهای جشنواره رضوی گامی موثر است/ ماجرای عشقی عجیب