Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-07@12:36:34 GMT

هشدار مقام انگلیسی به اسرائیل درباره سوریه

تاریخ انتشار: ۵ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۵۰۸۰۰۲

وزیر امور خارجه در سایه انگلیس از وزارت امور خارجه خواسته تا به تل‌آویو هشدار داده شود در صورتی که حملات به سوریه شدت یابد فروش سلاح به اسرائیل متوقف شود.

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، «امیلی تورنبری» وزیر خارجه در سایه انگلیس از وزارت خارجه خواست تا اسرائیل را به قطع فروش سلاح و پایان رزمایش‌ مشترک تهدید کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در نامه‌ای به «جرمی هانت» وزیر امور خارجه انگلیس نوشت: اقدام اسرائیل در بمباران هوایی پایگاه‌های وابسته به ایران در سوریه تحولی به سوی مسیر خطرناک است.

تورنبری از تشدید تنش میان اسرائیل و ایران انتقاد کرده و از هانت خواست تا به هر دو طرف هشدار دهد که حمایت انگلیس به صورت مشروط است.

وی افزود: در صورتی که اسرائیل بر خلاف قطعنامه بین‌المللی به خاک عراق حمله کند، هانت باید به دولت عراق بگوید که انگلیس به شدت به این اقدام اسرائیل اعتراض خواهد کرد.

وزیر خارجه در سایه انگلیس از جرمی هانت خواست تا به اسرائیل بگوید در صورتی که تل‌آویو به تشدید حملات علیه ایران (در سوریه) بپردازد این موضوع نقض قوانین حاکم بر روند صادرات تسلیحات انگلیس بوده و فروش تسلیحات به اسرائیل برای استفاده در این اقدامات تعلیق خواهد شد.

در نهایت وی به هانت گفته که باید به اسرائیلی‌ها گفته شود در صورتی که همچنان به تشدید اوضاع ادامه دهند انگلیس باید دعوت از نیروی هوایی اسرائیل برای مشارکت در رزمایش در انگلیس در اواخر سال جاری را لغو کند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: اسرائیل رژیم صهیونیستی سوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۰۸۰۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقام صهیونیست: نتانیاهو اسرائیل را به پرتگاه می‌کشاند

ایهود باراک، نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی اعلام کرد که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر فعلی این رژیم، اسرائیل را به پرتگاه و شکست در برابر جنبش حماس می‌برد.

براساس گزارش اسپوتنیک، باراک عصر دیروز شنبه توییت جدیدی را در حساب رسمی خود در X منتشر کرد و در آن توضیح داد که اقدامات نتانیاهو رژیم صهیونیستی را به  شکست مداوم می‌کشاند.

باراک توضیح داد که عدم اطلاع نتانیاهو به هر دو عضو کابینه جنگ، یعنی بنی گانتس و گادی آیزنکوت، در مورد برخی از جزئیات معامله تبادل اسرا با حماس، یک شکست واقعی است و نشان دهنده وضعیت وحشتی است که نتانیاهو آن را تجربه می‌کند. 

ایهود باراک در توییت خود از گانتس و آیزنکوت خواست استعفای خود را از کابینه جنگ نتانیاهو، ارائه کنند.

شایان ذکر است که در سی و یکم مارس گذشته، باراک گفت که بنیامین نتانیاهو، احساس واقعیت خود را از دست داده است و آنچه برای او مهم است، باقی ماندن در قدرت است.

رادیو رژیم صهیونیستی به نقل از باراک گفت که نتانیاهو برای مدت طولانی صلاحیت رهبری چنین درگیری را ندارد اما نخست وزیر فعلی خود را تنها فردی می‌داند که می‌تواند اسرائیل را از بحران کنونی خارج کند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • فیدان: تنش بین اسرائیل و ایران با حمله به سفارت آغاز شد
  • مقام صهیونیست: نتانیاهو اسرائیل را به پرتگاه می‌کشاند
  • وزیر خارجه: قطع روابط با اسرائیل در توقف نسل کشی مهم است
  • فایننشال تایمز: اروپا نگران تشدید اقدامات «خرابکارانه و خشن» روسیه است
  • لزوم واکنش ایران اقدام اخیر رسانه انگلیسی علیه امنیت روانی مردم
  • امیرعبداللهیان: باید رژیم اشغالگر آپارتاید اسرائیل را متوقف کنیم/ نحوه برخورد دولت‌های مسلمان با بحران غزه در تاریخ ثبت و ضبط خواهد شد/ دیدار گسترده وزیر خارجه با مقامات ارشد کشورهای اسلامی
  • تقدیر از تصمیم ترکیه در قطع روابط اقتصادی و تجاری با اسرائیل
  • وزیر امور خارجه در پانزدهمین نشست سران اسلامی: رژیم اسرائیل ریشه ناامنی و دشمن مشترک ما است
  • ملاقات وزرای خارجه ایران و مصر در گامبیا/ اهتمام قاهره برای تداوم گفتگو با تهران
  • گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مصر در گامبیا