Web Analytics Made Easy - Statcounter

فراخوان فن بازار تخصصی «چالش‌های فناورانه مهندسی خوردگی» با رویکرد حل چالش‌های صنایع مختلف در این حوزه، در سطح ملی اعلام شد. این رویداد  با حمایت فن بازار ملی معاونت علمی در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار می‌شود.

فن بازار تخصصی «چالش‌های فناورانه مهندسی خوردگی» با رویکرد حل چالش‌های صنایع مختلف این حوزه در سطح ملی، ششم اسفندماه سال جاری برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این رویداد، از یک سو با تبیین موضوع و بررسی چالش‌های فناورانه صنایع کشور و از سوی دیگر با شناسایی و عرضه ظرفیت‌ها و پاسخگویی به چالش‌های خوردگی، تلاش می‌شود زیان وارده به اقتصاد کشور به حداقل برسد.

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری،  برگزاری پنل مدیریت خوردگی، نمایشگاه جانبی در قالب فن بازار تخصصی مهندسی خوردگی و نشست‌های جانبی علمی فناورانه با حضور خبرگان صنعت و اساتید برجسته دانشگاهی بخشی از برنامه‌های این رویداد تخصصی است.

این رویداد فرصت مناسبی برای ارائه چالش‌های فناورانه در حوزه خوردگی فراروی صاحبان صنعت قرار می‌دهد. همچنین امکان تجاری‌سازی نوآوری‌ها و راه‌حل‌های فناورانه را برای شرکت‌های فناور، دانش‌بنیان، اساتید، محققان، دانشجویان و سایر علاقه‌مندان فراهم می‌کند.

اهداف برگزاری فن‌بازار «چالش های فناورانه مهندسی خوردگی» استفاده از الگوی نوآوری باز در پاسخگویی به نیازمندی‌های فناورانه صنایع؛ شبکه سازی متخصصین، نوآوران و نخبگان؛ کمک به توسعه دانش‌بنیان واحدهای صنعتی؛ کاهش هزینه‌های تحقیق و توسعه و پاسخگویی به نیازهای واحدهای صنعتی؛ تسهیل ارتباط صنعت و با پژوهشگران و نخبگان و نوآوران است.

این رویداد در محورهای  پوشش و رنگ؛ بازدارنده‌های خوردگی، حفاظت کاتدی، انتخاب مواد، خوردگی دمای بالا و اکسیداسیون، هوشمندسازی سیستم‌های کنترل خوردگی و نیز ارائه راه حل‌های فناورانه و پاسخ به چالش‌ها برگزار می‌شود.

منبع: انرژی امروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۰۸۲۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خط لوله آبنیل ـ اصفهان ایمن سازی شد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ به گزارش روابط عمومی شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران ـ منطقه اصفهان، معاون فنی شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه اصفهان گفت: در پی اعلام نتایج پیگرانی هوشمند و مشخص شدن تعداد ۱۴۴ نقطه دارای خوردگی در بازرسی واحد خوردگی منطقه، عملیات ایمن سازی در دستور کار قرار گرفت.
محمدحسن بگی افزود: از نکات حائز اهمیت این عملیات با توجه به خوردگی‌های خط لوله ۱۲ اینچ درون کیسینگ تقاطع بلوار پالایشگاه، می‌توان به دو مرحله عملیات برش و جابجایی کیسینگ ۲۴ اینچ اشاره کرد که ایمن سازی آن با نصب و جوشکاری درمجموع به طول ۲۸.۵ متر نیم لوله با تلاش کارکنان واحد تعمیرات خط محقق شد.
وی گفت: در این عملیات برای نخستین بار هافسل هات بند شعاع خم ۷D با تلاش کارکنان واحد تعمیرات خط منطقه در شرکت خطوط لوله طراحی و نصب شد که پس از تعمیرات و ایمن سازی لازم لوله، کیسینگ مجدد به صورت استاندارد با شرایط اولیه نصب شد.
بگی با اشاره به تست سر جوش‌ها توسط کارشناسان بازرسی فنی گفت: در این عملیات که با همکاری واحد‌های تعمیرات خط، خوردگی، ترابری، HSE و بازرسی فنی انجام شد، جمعا ۱۴۴ نقطه خوردگی که از این تعداد ۶۳ مورد بالای ۳۰ درصد و همچنین بیشترین خوردگی با ۷۹ درصد ثبت شده بود، ایمن سازی شد.

دیگر خبرها

  • کتاب «اقتصاد در هیاهوی انتظارات» منتشر شد/ اولین کتاب تخصصی انتظارات تورمی در ایران
  • همکاری دانشکده آب اهواز در حل چالش‌های زیست محیطی خوزستان
  • برگزاری رویداد صدرا با حضور ۲۵ شرکت در دانشگاه آزاد همدان
  • خط لوله آبنیل ـ اصفهان ایمن سازی شد
  • گام‌های بلند دانشگاه علمی کاربردی برای اشتغالزایی در کردستان + فیلم
  • ورود صنایع بزرگ به حوزه استارت‌آپی کشور در استیج اینوتکس بررسی می شود
  • تشکیل کمیته تخصصی «سبز و آبی» در راستای اهمیت امنیت غذایی در کشور
  • انقلاب صنعتی (قرن هجده و نوزدهم) و پیشرفت‌های فناورانه
  • مهم‌ترین چالش‌ها در بازار اوراق رهنی مسکن
  • شرکت‌های دانش‌بنیان صنایع معدنی گرد هم می‌آیند