Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@15:24:58 GMT

صیادان و شکارچیان متخلف در میاندوآب دستگیر شدند

تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۵۰۹۸۸۷

صیادان و شکارچیان متخلف در میاندوآب دستگیر شدند

مهاباد - ایرنا - رییس اداره حفاظت محیط زیست میاندوآب گفت: 2 صیاد غیرمجاز ماهی و 2 شکارچی متخلف توسط محیط بانان این اداره شناسایی و دستگیر شدند.

علیرضا بقالی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این صیادان غیرمجاز طی گشت و کنترل شبانه ماموران یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان در سواحل رودخانه زرینه رود شناسایی و دستگیر شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه این افراد بدون دریافت پروانه اقدام به صید غیرمجاز ماهی می کردند، اضافه کرد: از این متخلفان 2 رشته تور، 2 جفت چکمه، یک حلقه تیوب و 107 قطعه انواع ماهی رودخانه ای کشف شد.
وی ادامه داد: همچنین در جریان پایش شبانه محیط بانان میاندوآب در سواحل جنوب شرقی پارک ملی دریاچه ارومیه و حاشیه رودخانه زرینه رود، 2 نفر شکارچی متخلف شناسایی و متوقف شدند.
رییس اداره حقاظت محیط زیست میاندوآب با اشاره به اینکه این عملیات در ساعات اولیه بامداد انجام گرفت، گفت: در جریان این عملیات با توجه به وضعیت توپوگرافی منطقه، تاریکی محیط و نزدیکی به روستا، این افراد با انداختن ادوات شکار از محل متواری شدند.
بقالی اظهار داشت: با اقدام مناسب محیط بانان در این رابطه، یک قبضه اسلحه شکاری و 2 دستگاه موتورسیکلت کشف شد.
وی از اجرای عملیات مشترک حفاظت محیط زیست و اداره امور منابع آب در برخورد با تخریب بستر رودخانه های این شهرستان نیز خبر داد و گفت: شب گذشته به دنبال گشت های یگان حفاظت محیط زیست شهرستان میاندوآب با هدف پایش محیط زیست طبیعی و جلوگیری از تخلفات احتمالی شکار و صید در سواحل و حاشیه رودخانه زرینه رود، یک مورد برداشت غیرمجاز مصالح در حاشیه و بستر این رودخانه نیز مشاهده و متوقف شد.
به گزارش ایرنا، 2 روز قبل نیز سه نفر شکارچی متخلف توسط محیط بانان اداره حفاظت محیط زیست میاندوآب دستگیر شده بودند.
وسعت بالای مناطق و همپوشانی مناطق و زیستگاه‌های جانوری با مراکز جمعیتی میاندوآب از مهمترین عوامل در افزایش تخلف های شکار و صید در این مناطق به شمار می‌رود.
9871/6185/2093

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علمي آموزشي محيط زيست شكارچي غيرمجاز مياندوآب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۰۹۸۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیدا شدن لاشه یک قلاده پلنگ در منطقه شکار ممنوع کلیلاق شهرستان فریمان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان فریمان گفت:محیط بانان شهرستان فریمان، در حین گشت و پایش منطقه تحت مدیریت سازمان، از پیدا شدن لاشه یک قلاده پلنگ در ارتفاعات منطقه شکار ممنوع کلیلاق شهرستان فریمان خبر دادند.
 
جواد ستوده افزود:در بررسی‌های مقدماتی محیط بانان، نشانه‌ای از تیراندازی روی لاشه پلنگ دیده نشده است.
او گفت: علت تلف شدن  پلنگ هنوز مشخص نیست و برای بیان دقیق علت مرگ و کالبد شکافی، لاشه به اداره حفاظت محیط زیست منتقل و ضمن نمونه‌برداری با همکاری دامپزشکی علت مرگ مشخص و اطلاع‌رسانی خواهد شد.

دیگر خبرها

  • نجات ۹ قطعه کبک وحشی از شکارچیان متخلف در سقز
  • دستگیری شکارچیان غیرمجاز در منطقه هلن چهارمحال‌وبختیاری
  • پیدا شدن لاشه یک قلاده پلنگ در منطقه شکار ممنوع کلیلاق شهرستان فریمان
  • جزئیات کشف لاشه پلنگ در منطقه شکار ممنوع فریمان
  • جزییات کشف لاشه پلنگ در منطقه شکار ممنوع فریمان
  • پاکسازی سفیدرود از ادوات صید غیرمجاز و برخورد قاطع با متخلفان آغاز شد
  • حفاظت از حیات وحش مناطق آزاد نیازمند اجرای قرق اختصاصی است
  • بررسی مشکلات و معضلات رودخانه کن
  • توقف فعالیت ۲۸ واحد صنعتی متخلف در شهرک صنعتی اشتهارد
  • آبرسانی به وحوش منطقه حفاظت شده پروند سبزوار آغاز شد