Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-06@14:59:19 GMT

سه میلیون نفر در کشور درگیر صرع هستند

تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۵۰۹۹۶۷

سه میلیون نفر در کشور درگیر صرع هستند

به گزارش گروه اجتماعی برنا، استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: صرع شایعترین بیماری مغزی بین کودکان است. یک میلیون و 300 هزار نفر در کشور به صرع مبتلا هستند و با احتساب خانواده های آنها حدود سه میلیون نفر درگیر مشکلات این بیماری هستند.

دکتر کورش قره گزلی در  پانزدهمین کنگره بین المللی صرع در کتابخانه ملی ایران افزود: تشخیص دقیق و درست، از مشکلات اصلی صرع در کشور است و اگر این بیماری بموقع و درست تشخیص نیابد فرد مبتلا دچار ضربات مغزی شدید و صدمات جبران ناپذیر می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: 90درصد بیماران مبتلا به صرع به مصرف دارو نیاز دارند و سه چهارم آنها با دارو به زندگی طبیعی خود ادامه می دهند.

رئیس هیئت مدیره  انجمن صرع ایران اضافه کرد: 300هزاز نفر از مجموع یک میلیون و 300 هزار بیمار مبتلا به صرع به دلیل مقاوم بودن به دارو درگیری های اجتماعی دارند.

به گفته قره گزلی، مهمترین معضل بیماران مبتلا به صرع دارو و درمان است، تحریم ها و شرایط نابسامان اقتصادی باعث شده بیماران از داروهای مشابه خارجی استفاده کنند که از کنترل خارج می شود.

وی افزود: استرس، کم خوابی به ویژه در فصل امتحانات می تواند خطر ابتلا به صرع را افزایش دهد.

این پزشک، به افراد به ویژه بیماران مبتلا به صرع توصیه کرد استرس را از خود دور و رژیم غذایی خود را اصلاح کنند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: استرس کودکان تحریم صرع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۰۹۹۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشگامی ایران در زمینه دانش تالاسمی

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، سیدحیدر محمدی ضمن تبریک روز جهانی تالاسمی و با اشاره به تلاش‌های سازمان بیمه سلامت در کنار دیگر ارگان‌های حوزه سلامت در خدمات‌دهی به بیماران خاص و صعب‌العلاج از جمله بیماران مبتلا به تالاسمی گفت: تالاسمی یکی از مهم‌ترین بیماری‌های ژنتیکی است که در کشور ما نیز همانند سایر کشور‌های دنیا شیوع دارد، این بیماری که در زمره بیماران خاص و صعب العلاج قرار گرفته ۲۳ هزار مبتلا در ایران دارد و خوشبختانه کشورمان در زمینه دانش پزشکی درمان تالاسمی پیشگام بوده و عمر این بیماران با خدمات ارزشمند پزشکان طی سالیان گذشته افزایش یافته است.

رئیس سازمان غذا و دارو، با اشاره به اینکه درمان این بیماری برای بسیاری از خانواده‌ها دارای هزینه‌های بسیار بالایی بوده و در برخی شرایط برای آنها امکان پذیر نیست گفت: سازمان غذا و دارو در سال ۱۴۰۲ دارو‌های موردنیاز بیماران تالاسمی را نسبت به سال قبل به میزان قابل توجهی تامین کرد.

وی با اشاره چالش‌های داخلی و خارجی کشور در تامین دارو‌ها افزود: تلاش‌های سازمان غذا و دارو در انجام وظایف بویژه تامین انواع دارو علی رغم وجود همه محدودیت‌ها بیشتر نمایان می‌شود، اما این سازمان هیچ چالش بالفعل و بالقوه‌ای را بهانه کوتاهی از انجام وظایف خود قرار نمی‌دهد.

محمدی در پایان گفت: در تامین دارو‌های تالاسمی تلاش شده که نقایص نسبت به گذشته کاهش یابد و به داروی مورد نیاز بیماران دسترسی بهتری باشد، امیدواریم در سال جاری با اتخاذ راهکار‌های علمی و افزایش منابع و اعتبارات لازم بتوان از بیماران خاص حمایت‌های بیشتری صورت داد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بسته خدمتی دندانپزشکی برای بیماران خاص و صعب العلاج
  • پیشگامی ایران در زمینه دانش تالاسمی
  • آخرین وضعیت تامین داروهای تالاسمی اعلام شد
  • دستاورد تازه پزشکی؛ تشخیص آرتروز ۸ سال قبل از ابتلا به این بیماری
  • آزمایش خون ممکن است آرتروز زانو را پیش‌بینی کند
  • عضو انجمن آسم و آلرژی : ۹ تا ۱۳ درصد مردم کشور آسم دارند / آلودگی هوای کلانشهرها از عوامل مهم ابتلا به آسم است
  • داروی ایرانی بیماران SMA وارد بازار می‌شود / برنامه وزارت بهداشت برای پویش ملی سرطان
  • وضعیت تولید داروی بیماران SMA در کشور
  • چند درصد ایرانی‌ها آسم دارند؟ بالاترین میزان ابتلا در این سن
  • ۱۳ درصد ایرانی‌ها به آسم مبتلا هستند/ آسم چگونه درمان می شود؟