Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-09@02:13:47 GMT

پاسخ وزارت‌خارجه‌ایران به تهدید فرانسه

تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۵۱۰۰۹۲

سخنگوی وزارت امورخارجه در واکنش به اظهارات وزیر خارجه فرانسه تاکید کرد: قابلیت‌های موشکی ایران بخشی از توان مشروع دفاعی و ضامن امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران است که بر دکترین بازدارندگی استوار است. ناطقان: بهرام قاسمی در واکنش به اظهارات وزیر امور خارجه فرانسه گفت: قابلیت‌های موشکی ایران بخشی از توان مشروع دفاعی و ضامن امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران است که بر دکترین بازدارندگی استوار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این دیپلمات ارشد کشورمان تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران همواره خواستار تحکیم صلح و ثبات در منطقه بوده است و فروش انبوه سلاح های پیچیده و تهاجمی از سوی آمریکا و برخی کشورهای اروپایی از جمله فرانسه را عامل برهم خوردن ثبات و توازن منطقه می داند.
سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: جمهوری اسلامی ایران قابلیت‌های دفاعی خود را بر مبنای ارزیابی واقعی از تهدیدهای موجود طراحی کرده و تا هر کجا که لازم بداند آن را تقویت خواهد کرد.
وی همچنین تاکید کرد: توان موشکی ایران قابل مذاکره نیست و این نکته در جریان گفتگوهای مستمر سیاسی که بین ایران و فرانسه انجام می‌شود به اطلاع طرف فرانسوی رسیده است.
سخنگوی وزارت امور خارجه تهدید به اعمال تحریم‌های جدید موشکی از سوی وزیر امور خارجه فرانسه را خلاف روح حاکم بر گفتگوهای سیاسی و همکاری های دو کشور دانست و تاکید کرد: هر گونه تحریم جدید از سوی کشورهای اروپایی منجر به تجدیدنظر ایران در نحوه تعاملات خود با این کشورها خواهد شد.
به گزارش ایسنا، وزیر امور خارجه فرانسه دیروز گفته بود که اگر در مذاکرات موشکی با ایران پیشرفتی حاصل نشود تحریم‌های سخت‌تری علیه این کشور وضع خواهد شد.
منبع: ایسنا برچسب ها: بهرام قاسمی ، تهدید فرانسه ، برجام

منبع: ناطقان

کلیدواژه: بهرام قاسمی تهدید فرانسه برجام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۱۰۰۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزارش سفیر ایران در بلاروس به امیر عبداللهیان

سفیر جمهوری اسلامی ایران در بلاروس با وزیر امور خارجه دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایسنا، علیرضا صانعی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در بلاروس در این دیدار ضمن ارائه‌ گزارشی از آخرین تحولات در روابط جمهوری اسلامی ایران و جمهوری بلاروس، برنامه های پیش رو برای توسعه و گسترش روابط  در زمینه های سیاسی و اقتصادی از جمله پروژه های اقتصادی در حال پیگیری بین دو کشور در سال جاری را تشریح کرد .

امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه نیز در این دیدار در خصوص ارتقای همکاری ها و مناسبات فی‌مابین رهنمود و راهکارهای لازم را ارائه کرد .

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • گزارش سفیر ایران در بلاروس به امیر عبداللهیان
  • بسیاری ازکشورهای جهان خواستار ارتباط با جمهوری اسلامی ایران هستند
  • پاسخ جشنواره کن به تهدید اعتصاب کارکنان
  • درخواست جالب غربی ها ۲روز قبل از زدن اسرائیل
  • افشاگری تازه جمهوری‌خواهان علیه رابرت مالی
  • جمهوری‌خواهان آمریکا: رابرت مالی اسناد محرمانه را در تلفن همراه شخصی‌اش نگهداری می‌کرد
  • روسیه در واکنش به تهدید انگلیس، حمله به تاسیسات این کشور را حق خود دانست
  • استقبال تهران از پاسخ حماس به طرح سیاسی پایان جنگ علیه غزه
  • روسیه سفرای انگلیس و فرانسه را احضار کرد
  • پاسخ موشکی روسیه به تهدید اعزام نیرو به اوکراین