Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@23:33:52 GMT

کاهش وابستگی در واردات پروبیوتیک‌های صنایع لبنی

تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۵۱۰۶۱۷

کاهش وابستگی در واردات پروبیوتیک‌های صنایع لبنی

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد نور گفت: تمامی پروبیوتیک‌هایی که از آنها در صنایع لبنی استفاده می‌شود از خارج از کشور وارد شده اما دانشجویان ما موفق به جدا کردن سویه‌های بومی شده‌اند که اگر این سویه‌های بومی به صنعتی تبدیل شود، می‌تواند در لبنیات بدون وابستگی به کشورهای خارجی مورد استفاده قرار گیرد.

محمد احمدی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه از گذشته تاکنون ارتباط بین صنعت و دانشگاه دارای حلقه مفقوده بوده است، اظهارکرد: متاسفانه نا امیدی در دو طرف یعنی دانشگاه و صنعت وجود دارد و ارائه دادن پایان‌نامه‌های فاخر و قابل توجه که به کارایی و بهتر شدن صنعت کمک کند می‌تواند نوید بخش اتصال این حلقه در بین صنعت در دانشگاه باشد، مطمئنا پایان‌نامه‌هایی که در قفسه‌ها خاک می‌خورند و هیچ بهره وری ندارند نجات بخش این اتصال نخواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اولین رساله دکتری رشته صنایع غذایی که ارائه شده، افزود: علم اکنون به سمت پروبیوتیک‌ها پیش می‌رود و پروبیوتیک‌ها میکروب‌هایی هستند که می‌توانند برای بدن انسان مفید باشند که به وسیله خوردن محصولات لبنی مانند ماست وارد بدن انسان می‌شوند، ارائه این پایان‌نامه بسیار فاخر کمک بزرگی به صنایع غذایی می‌تواند داشته باشد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد نور با اشاره به این پایان‌نامه خاطرنشان کرد: جهت تهیه سویه‌های پروبیوتیک ارزهای بسیاری از کشور خرج می‌شد، چنانچه این سویه‌ها با حمایت‌های لازم تبدیل به محصول شود به راحتی می‌توان در کشور به خودکفایی رسید و از وابستگی به کشورهای دیگر خارج شد.

وی امنیت غذایی را در ارائه غذای سالم که به طور کافی در دسترس مردم قرار گرفته باشد، دانست و گفت: محصول ارائه شده می‌تواند در ایمنی غذایی که بخشی از امنیت غذایی است تاثیر گذار باشد.

احمدی ضمن ابراز تاسف از اینکه تاکنون پژوهش‌ها به سمت تجاری سازی پیش نرفته است، خاطرنشان کرد: برای به درآمد زایی رسیدن پایان نامه‌ها کارها باید به صورت سیستماتیک انجام شود تا با کمک اساتید حرفه‌ای هم بتوان صنعت دانش فنی را ارائه داد و هم درآمدزایی برای دانشگاه و صنعت ایجاد کرد.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: پايان نامه پروبیوتیک صنایع لبنی منطقه مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۱۰۶۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح نخستین طرح صنعتی گیلان در سال جهش تولید

به گزارش خبرنگار مهر، تیمور پورحیدری بعد از ظهر سه شنبه در حاشیه اففتاح یک شرکت غذایی اظهار کرد: نخستین طرح صنعتی گیلان در سال جهش تولید امروز به بهره برداری رسید.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گیلان با بیان اینکه این استان در تولید و فرآوری صنایع غذایی در سطح کشور سرآمد است، افزود: استان گیلان را می توان به عنوان یکی از قطب های صنایع غذایی کشور نام برد.

وی با اشاره به افتتاحیه امروز و سرمایه گذاری ۳۲۰ میلیارد ریالی ادامه داد:: این واحد صنعتی در فاز اول تولید انواع آبمیوه توانسته است زمینه اشتغال مستقیم افزون بر ۲۰ نفر از جوانان گیلانی را فراهم آورد.

مدیرکل صمت گیلان ضمن تحسین سرمایه گذاری انجام شده توسط بخش خصوصی تصریح کرد: این سرمایه گذاری نشان از مشارکت مردم در راستای تحقق شعار سال و عمل به فرمان مقام معظم رهبری می باشد که کاملاً مورد حمایت است.

کد خبر 6093396

دیگر خبرها

  • خبر جدید وزیر صنعت برای بازار خودرو؛ تکلیف واردات خودرو‌های دست دوم روشن شد
  • نقش‌آفرینی صنعت در دانشگاه با مسئله‌محوری/ اختصاص مکانی برای دفتر گسترش ارتباط «صنعت و دانشگاه»
  • نقش‌آفرینی صنعت در دانشگاه با مسئله‌محوری/ اختصاص مکانی برای دفتر گسترش ارتباط صنعت با دانشگاه
  • خبر جدید وزیر صنعت درباره واردات خودروهای کارکرده
  • تامین ارز برای واردات کالا‌های اساسی، صنایع و خدمات از ۴.۸ میلیارد دلار گذشت
  • آغاز به کار کنگره همکاری‌های دولت ،دانشگاه و صنعت در قم
  • گیلان قطب صنایع غذایی در کشور
  • افتتاح نخستین طرح صنعتی گیلان در سال جهش تولید
  • برگزاری رویداد صدرا با حضور ۲۵ شرکت در دانشگاه آزاد همدان
  • بازتخصیص آب غیرمتعارف به ۳۱ صنعت استان یزد