Web Analytics Made Easy - Statcounter

در جلسه ای که دو ساعت و نیم به طول انجامید، جمعی از هنرمندان بیجار دغدغه های هنری و فرهنگی خود را با فرماندار و جمعی از مسئولان مربوطه مطرح کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  کُردتودی، جمعی از هنرمندان بسیجی بیجار در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در نشستی که دو ساعت و نیم به طول انجامید بخشی از دغدغه های این شهرستان را با فرماندار مطرح کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه بیجار در ابتدای این مراسم ضمن تسلیت ایام فاطمیه و تبریک فرا رسیدن بعثت انقلاب اسلامی ایران اظهار داشت: پیروزی انقلاب اسلامی ایران نقطه عطفی برای جمع کردن تمامی اقشار جامعه بود.

 

وی افزود: اگر تاریخ انقلاب های دیگر را مطالعه کنیم می بینیم در پیروزی یک انقلاب تنها یک طیف خاص نقش داشته اند ، این در حالی است که انقلاب اسلامی ایران در همه حوزه ها اثر گذار بوده و همه اقشار جامعه در شکل گیری و استمرار و استقرار آن نقش داشته اند.

 

شعبانی با بیان اینکه هنر هنرمندان در قبل از پیروزی انقلاب با توجه به پشتوانه تاریخی ایران در جهت ضد ارزش ها بود، گفت: با پیروزی انقلاب اسلامی ایران هنرنمائی هنرمندان ما در مسیر انقلابی هدایت شد و آثار فاخری خلق کردند .

 

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه بیجار تصریح کرد: هنرمندان متعهد ما با استفاده از ظرفیت دفاع مقدس توانستند آثار ماندگار ثبت و ضبط کنند.

 

 

 

وی با تاکید بر اینکه نقش هنرمندان بی بدیل است و برنامه های هنری و هنرمندان در انقلاب اسلامی از جایگاه ارزشمندی برخوردار هستند ، اعلام کرد: نقش هنرمندان در این برهه از زمان با توجه به مقتضیات موجود جهت انتقال دستاوردهای انقلاب بسیار حساس تر است.

 

شعبانی در قسمت دیگری از سخنان خود با اشاره به وضعیت هنر در شهرستان بیجار گفت: شهرستان بیجار با قدمت و پیشینه تاریخی و هنری مهد پرورش هنرمندانی بوده است که در انقلاب اسلامی نامشان به نیکی می درخشد.

 

این مسئول بر استفاده بهینه از ظرفیت هنرمندان شهرستان جهت معرفی هر چه بهتر آن تاکید کرد.

 

استفاده از پیشکسوتان هنرمند در شورای فرهنگ عمومی شهرستان

جعفر مرادی یکی از هنرمندان شهرستان بیجار که چند سالی هم بعنوان مدیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بیجار خدمت کرده بود در ادامه جلسه ضمن قدردانی از برگزار کنندگان این جلسه از مسئولان خواست : از انجام برنامه های فرهنگی که موازی یکی دیگر هستند در شهرستان پرهیز شود.

 

وی گفت: در شهرستان بیجار ظرفیت های هنری بسیاری هستند که نهفته مانده اند و کسی به آنها توجه نکرده و از مسئولان می خواهیم برای استفاده از هنر این هنرمندان به آنها کمک کنند.

 

این هنرمندی بیجاری تصریح کرد: شورای فرهنگ عمومی از مهمترین شوراهای فرهنگی در سطح شهرستان است که مصوبات آنها هم ضمانت اجرایی دارد از همین جا از مسئولان شورای فرهنگ عمومی میخواهم از ظرفیت هنرمندان پیشکسوت شهرستان بیجار در این شورا استفاده کنند.

 

 

 

عدم استفاده از هنرمندان بیجاری در برنامه ها قابل انتقاد است

احسان فریدونی یکی دیگر از هنرمندان نام آور و سرشناس غرب کشور نیز در این جلسه با اظهار گلایه شدید از مسئولان ، گفت: چرا وقتی ما در تمامی زمینه ها دارای هنرمند نام آور هستیم، برای اجرای برنامه های شهرستانی از دیگر شهرها هنرمند برای کارهایتان می آوردید؟

 

وی در قسمت دیگری از سخنان خود گفت: شهرستان بیجار با قدمت چند هزار ساله فاقد یک المان فرهنگی برای معرفی شهرستان به افراد غیر بومی است که از مسئولان می خواهیم در این رابطه تلاش کنند.

 

این شاعر نام آور غرب کشور بیان داشت: نبود بودجه موجب از دست دادن مهمترین جشنواره ها از قبیل شعر انتظار و تعذیه خوانی در بیجار شدیم ، آیا مسئولی نیست پیگیر این مسئله باشد.

 

 

 

عدم تخصیص اعتبار سالانه سدی بزرگ در  راه هنر شهرستان بیجار

طاهره تختی یکی از بانوان هنرمندان بیجار نیز در این جلسه گفت: عدم تخصیص اعتبار سالانه برای تولید آثار هنری فاخر مهمترین مشکل هنر و هنرمندان شهرستان بیجار است.

 

وی تاکید کرد: مسئولان مربوطه باید برای جذب بودجه در راستای پیشرفت هنر در شهرستان فرهنگی تلاش بیشتری کنند.

 

این بانوی هنرمند ادامه داد: چرا باید جشنواره شعر انتظار در شهرستان بیجار به دلیل عدم تخصیص اعتبار کنسل و به یکی دیگر از شهرهای استان داده شود ، چرا مسئولان فرهنگی و هنری هیچ اقدامی نمی کنند.

 

وی تصریح کرد: در حالیکه امکان ملی شدن سوگواره تعذیه خوانی با توجه به ظرفیت های شهرستان بود به دلیل نبود بودجه برنامه شهرستانی آنهم از دست دادیم ، آیا این وضعیت هنری در بیجار قابل قبول است.

 

تختی بر برگزاری کلاس های هنری، ادبی برای معرفی شناساندن چهره های فرهنگی برتر تاکید کرد و بیان داشت: از مسئولان می خواهیم یک جشنواره در راستای معرفی ظرفیت های هنری شهرستان برگزار کنند.

 

 

 

مهمترین وظیفه حوزه هنری حمایت از تولید اثر در حوزه انقلاب و شهدا است

سید رضا سید فاتحی فیلمساز بسیجی شهرستان بیجار نیز در جلسه با گلایه های خواستار توجه بیشتر مسئولان به هنرمندان بومی در جهت اجرای برنامه های برگزار شده در سطح شهرستان شد.

 

وی با بیان اینکه لازمه توسعه اقتصادی در هر شهرستانی توسعه فرهنگ آن منطقه است ، گفت: برای توسعه شهرستان و رفع معضلات اجتماعی باید فرهنگ سازی شود

.

مستند ساز بیجاری با اشاره به فعالیت حوزه هنری در شهرستان بیجار بیان داشت: مهمترین وظیفه حوزه هنری حمایت از تولید اثر درحوزه انقلاب و شهدا است و امیدواریم شاهد حرکت های بیشتری از این نهاد فرهنگی هنری باشیم.

 

وی خواستار تشکیل کانون هنرمندان برای پوشش برنامه های فرهنگی و هنریی که متولی ندارد نظیر جشنواره منطقه ای شب شعر انتظار که ازدست رفت و یک امتیاز مهم برای شهرستان بود، شد.

 

این فیلساز بسیجی با اشاره به وضعیت فضای مجازی شهرستان بیجار گفت: در مدیریت فضای مجازی باید بازنگری شود زیرا به جز چند گروه تلگرامی و اینستاگرامی متعهد متاسفانه اکثرا  ایجاد روحیه یاس و بذر نفاق می پاشند

.

سید رضا سید فاتحی یکی از معلمان هنرمند متعهد در بیجار گروس است که در این جلسه با اشاره به قرارنگرفتن  بیجار در ردیف  شهرهای عملیاتی، گفت:  مهم ترین دلیل این تصمیم عدم استفاده از ظرفیت هنرمندان بومی درمعرفی حماسه آفرینی رزمندگان و شهدای بیجار است که نتیجه آن تولید آثار فاخراز حماسه شهدای بیجار  بدون آنکه مخاطب متوجه جغرافیا  و ماهیت واقعی قهرمان فیلم شود(شیار ۱۴۳) شود ، بس از مسئولان مجدد تقاضا دارم به هنرمندان شهرستان بیجار توجه بیشتری کنند.

 

 

 

شهرستان بیجار در همه حوزه های هشتگانه هنر غنی است

در ادامه این جلسه ورمقانی فرماندار بیجار هم ضمن تسلیت ایام فاطمیه گفت: فرهنگ و هنر یک مقوله گسترده و ارزشمند است که توسعه آن موجب توسعه شهرستان می شود.

وی با تاکید بر اینکه شهرستان بیجار در همه حوزه های هشتگانه هنر غنی است ، افزود: متاسفانه شهرستان بیجار با تمامی ظرفیت های که دارد از یک برند هنری در شهرستان محروم است.

فرماندار بیجار تصریح کرد: معتقدم در این مورد کوتاهی شده است و باید با همفکری هنرمندان در راستای یک برند هنری در شهرستان تلاش کنیم.

این مسئول با اشاره به سخن هنرمندان در این جلسه که توسعه اقتصادی در شهرستان مستلزم توسعه فرهنگی است ، بیان داشت: با همفکری هنرمندان یک بار برای همیشه باید اولویت فرهنگی شهرستان را مشخص کنیم و با معرفی سه برند برای آن سرمایه گذاری و در آن راستای قدم برداریم.

به گفته فرماندار بیجار: باید برای هنر شهرستان از دل و جان کار کرد و با پیگیری های مستمر منتظر قطع و وصل جشنواره ها نباشیم و یک بار برای همیشه یک امتیاز هنری را برای شهرستان بگیریم.

 

وی با تایید گلایه هنرمندان که چرا از ظرفیت های هنری سایر شهرها استفاده می کنیم ، گفت: مگر شاعران و هنرمندان شهرهای دیگر چطور به تراز ملی رسیده اند ، غیر از این است که از آنها حمایت شده ، بس ما هم باید پرورش دهنده هنرمندان باشیم نه ناامیدی در دل آنها ایجاد کنیم.

 

 

سهم استان کردستان از مدیران کلان صفر است

ورمقانی با تاکید بر اینکه باید پرورش دهنده نیروی انسانی در تمامی زمینه ها باشیم ، اظهار داشت: در یکی از جلسات که وزیر کشور به استان کردستان آمده بود از وی خواستم همانگونه که رییس جمهور بیشترین رای را در استان کردستان دارد در بعد کلان هم از مدیران استان کردستان استفاده کنند زیرا سهم استان کردستان از مدیران کلان صفر است.

 

وی در قسمت دیگری از سخنان خود با اشاره به امکانات هنری شهرستان گفت: پلاتوی نمایش امیر نظام در حد نیاز هنرمندان نیست و باید گسترش داده شود و از اداره ارشاد می خواهم پیگیر آن باشد.

 

به گفته فرماندار بیجار: درست است که فضای مجازی باید کنترل شود ، اما در تمامی گروه ها و کانال های بیجار عضو هستم و گاهی اوقات مشکلات شهرستان را از طریق فضای مجازی متوجه می شوم و امیدوارم با همراهی خود مردم در حد توسعه فرهنگی و اقتصادی شهرستان کار کنیم.

 

ورمقانی با تاکید براینکه زبان هنر بهترین زبان برای انتقال مفاهیم و محتوی فرهنگی است ، اعلام کرد: یک تئاتر خوب بسیار اثرگذارتر از 20 جلسه سخنرانی در خصوص صرف جویی در مصرف حامل های انرژی است.

 

وی در پایان تصریح کرد: مردم شهید پرور شهرستان بیجار با مجاهدت خود در زمان دفاع مقدس نگذاشتند دشمنان به این شهر برسند و با جدیت تمام منطقه عملیاتی که از دغدغه های مردم این شهرستان است را پیگیری می کنم .

 

انتهای پیام

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۱۲۲۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم| دیدار مسئولان و کارگزاران حج با رهبر انقلاب

دریافت 7 MB

دیگر خبرها

  • تمایز «بوم» با دیگر برنامه‌های مشابه چیست؟/ قابی در شأن هنرمندان
  • انعکاس جهانی پاویون جمهوری اسلامی ایران در دوسالانه ونیز قابل اعتنا بود
  • فیلم| دیدار مسئولان و کارگزاران حج با رهبر انقلاب
  • اعلام زمان برگزاری هفتمین اشکوره فرهنگی هنری حسینی در آمل
  • نمایش 600 اثر هنرمندان ایرانی در دبی
  • ۶۰۰ اثر از هنرمندان ایرانی در نمایشگاه هنر جهانی دبی به نمایش درآمد
  • برگزاری یادواره ۴۰۰ شهید کارگر و فرهنگی آران و بیدگل
  • دومین نمایشگاه انفرادی «نگاهی به خراسان شمالی» برگزار می‌شود
  • تکمیل ساختمان کانون پرورش فکری خمام نیازمند حمایت مسوولان است
  • برپایی میز خدمت در شهرستان زرندیه