Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - قزوين - ايرنا - يک مدرس اقتصادي دانشگاه گفت: آموزش سواد مالي شامل بورس و بازار سرمايه به خانواده ها و شرکت ها ضروري است و بايد براي بازتعريف و نهادينه سازي اين مفاهيم در جامعه اقدام کرد.

به گزارش ايرنا، سيد ياسر مهرآور روز شنبه در جلسه شوراي گفت و گوي دولت و بخش خصوصي استان قزوين افزود: براي حل مشکلات اقتصادي بايد در تمام سطوح و رده‌هاي استان مفاهيم اقتصادي را بازتعريف کرده و اقشار مختلف را به تفکر مشترک اقتصادي رساند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي با اشاره به مفهوم دارايي مولد اضافه کرد: برخي از موجودي‌ها و داشته‌هاي جامعه مانند بورس يا کارخانه مي تواند بدون فروش درآمدزا باشد درحاليکه برخي اموال ديگر مانند کفش و موبايل نه تنها دارايي مولد نيستند، بلکه روز به روز از ارزش آنها کاسته مي شود.
مهرآور با بيان اينکه برخي افراد به خريد کالاهاي مصرفي اقدام مي کنند که تکرار آن موجب بدهي خانمان سوز مي شود، اظهار داشت: بايد افراد را با تفکيک و تطبيق هزينه‌هاي جاري و درآمد مالي آشنا ساخت تا بتوانند اوضاع کنوني خود را بهتر شناخته و از بدهي بيشتر جلوگيري کنند.
اين مدرس دانشگاه به مفهوم درآمد فعال و غيرفعال اشاره کرد و عنوان داشت: اگر افراد به سمت دارايي مولد حرکت کنند، براي کسب درآمد نياز به حضور فيزيکي ندارند و اين مساله بايد مورد توجه شرکت ها و خانواده‌ها قرار گيرد.
وي با بيان اينکه بسياري از شرکت ها و فعالان اقتصادي در شرايط فعلي امکان تصميم گيري مناسب ندارند، ادامه داد:بايد افراد قبل از ورود به تصميم گيري هاي جديد اقتصادي ارزيابي دقيق از وضعيت کنوني خود داشته باشند و با استفاده از قطب نماي سواد مالي بتوانند مفاهيم اقتصادي را درون ذهن نهادينه کنند.
مهرآور به مفهوم کلينيک مالي اشاره کرد و عنوان داشت: اگر درآمد يک شرکت يا خانواده پايين تر از هزينه هاي خود باشد، به نوعي دچار سکته شده و به عمليات اورژانسي براي احيا نياز دارند اما اگر ميزان درآمد غيرفعال فرد از هزينه هاي جاري بيشتر باشد، شخص به استقلال مالي دست مي يابد.
اين کارشناس بورس با اشاره به فرهنگ‌سازي مفاهيم مالي افزود: مي توان با آموزش مفاهيم مالي مانند بورس انرژي، بورس اوراق بهادار، بورس کالا و فرابورس به توده‌هاي مردم گام هاي بلندي را براي جذب نقدينگي و هدايت آنها به سمت توليد برداشت.
مهرآور بر بازار سرمايه به عنوان شاه چراغ و اهداف اصلي اقتصاد تاکيد کرد و اظهار داشت: متاسفانه توجه نکردن به مفاهيم اقتصادي و سواد مالي موجب شده تا حجم نقدينگي طي سال‌هاي گذشته افزايش يابد و در نتيجه با افزايش چند برابري قيمت کالاها در سال جاري رو به رو شويم.
وي مشارکت فرزندان در فرآيندهاي اقتصادي، آموزش از دوران تحصيل توسط کتاب هاي درسي و افزايش سواد مالي در بين خانواده ها را از مهمترين موضوعاتي دانست که بايد مورد توجه اقشار اجتماعي قرار گيرد.
مهرآور افزود: اگر با ايجاد تعادل در درآمد و آشنايي با آخرين روش هاي سرمايه گذاري به سمت اقشار اجتماعي حرکت کرده و با شناسايي استعدادها به کاهش ريسک‌هاي مخاطره انگيز اقدام کنيم، سرمايه ها و نقدينگي هاي سرگردان خود به ‌خود به سمت توليد جريان پيدا مي کند.
اين مدرس دانشگاه خاطرنشان کرد: ورود شرکت‌ها به بازار سرمايه و ارتباط مناسب با بورس کالا مي تواند منابع مادي و مالي را به سمت جريان هاي درست هدايت کند.
مهرآور يادآور شد: شناسايي شرکت هاي سودآور، جذب سرمايه‌هاي خرد و‌کلان، افزايش سطح اشتغال استان، ايجاد زيرساخت هاي دارايي مولد و ساختن زيربناي علمي براي دانش آموزان به عنوان نياز اصلي جامعه امروز شناخته مي شود.
9925* 6101
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۱۲۶۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر مهم برای یارانه بگیران | چه کنیم تا یارانه مان قطع نشود؟

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، بخشی از گردش مالی حساب‌های شخصی بعضی افراد یارانه‌بگیر مربوط به تنخواه شرکت‌ها بوده که ضروری است این گردش مالی با حساب شرکت باشد تا افراد از فهرست مشمولان دریافت یارانه حذف نشوند.

سال گذشته سرمایه دهک‌های مختلف دو بار مورد ارزیابی قرار گرفت و میزان درآمد خانوار رصد شد. با افزایش حجم سرمایه در نوبت‌های ارزیابی سطح درآمدی خانوارها برخی از فهرست دریافت یارانه حذف می‌شوند.

یارانه تشویقی مرحله دوم فجرانه فقط تا این روز اعتبار دارد | جزئیات مرحله سوم طرح فجرانه

بخشی از گردش مالی بعضی افراد مربوط به تنخواه شرکت‌های آنها بوده که عموماً ماهانه مبلغی برای هزینه کرد ماهانه از سوی مدیریت به حساب شخصی این افراد واریز می‌شود. این امر حجم سرمایه و گردش مالی حساب شخصی افراد را افزایش داده و منجر به حذف آنها از فهرست دهک‌های مشمول یارانه می‌شود؛ بنابراین لازم است این گردش مالی با حساب شرکت و حق برداشت تن خواه بگیران انجام شود.

خبر جدید و مهم درباره یارانه فجرانه

امسال پیش از شهریور میزان درآمد و حجم سرمایه خانوارها مورد بازبینی و ارزیابی مجدد قرار می‌گیرد و بخشی از خانوارها با افزایش ارزش ریالی اموال از فهرست یارانه بگیران حذف شده و بعضی هم ممکن است جابجایی دهک برای آنها اتفاق بیفتد.

کد خبر 849332 برچسب‌ها يارانه معيشتي خبر مهم سازمان هدفمندسازی یارانه ها یارانه

دیگر خبرها

  • ضرورت توانمندسازی خانواده‌ها در زمینه سواد سلامت
  • کاهش اتکا به تسهیلات بانکی با اجرای قانون تامین مالی تولید
  • افزایش شرکت های بورسی در کرمانشاه
  • چرا بورس درجا می‌زند؟!
  • شورای تامین مالی برای تحقق جهش تولید تشکیل شد
  • بورس انرژی دسترسی نیروگاه ها به منابع مالی را سریع تر می کند
  • خبر مهم برای یارانه بگیران | چه کنیم تا یارانه مان قطع نشود؟
  • چه کنیم تا یارانه مان قطع نشود؟
  • آیا بورس به تنهایی می‌تواند باعث رونق تولید شود؟ 
  • دو طرفه شدن بازار سرمایه مهم‌ترین عامل ایجاد قرارداد آتی تک سهم+ فیلم